זה היה שבוע טוב מאוד לעם ישראל, ובכל זאת, תועמלני השמאל הקיצוני ניסו להמשיך להלעיט את הציבור בהזיותיהם המנותקות. זה היה שבוע טוב לעם ישראל. בראש ובראשונה בוטל ההסכם המביש שרקחו ברק אובמה וג'ון קרי, שעל פיו, בברכת שש המעצמות והאו"ם, ניתן לאיראן הכשר לפתח פצצה גרעינית וטילים בליסטיים שיישאו אותה ליעדים במרחק של אלפי קילומטרים, לרבות ובמיוחד אל מדינת ישראל, וזאת החל משנת תשפ"ה (2025).

השבוע, הודות למודיעין ברמה הגבוהה ביותר, סוכלה - כך על פי מקורות זרים - מזימה של האייתוללות למתקפת טילים על יישובי רמת הגולן, ואדמת סוריה בערה שוב, והפעם בחמישה מוקדים.

עוד נוכחנו השבוע במעמדו הבינלאומי רב העוצמה של נתניהו, המנהיג הנחשב היחיד בעולם שיכול לזקוף לזכותו מערכת יחסים אישית, קרובה ופורייה הן עם ולדימיר פוטין והן עם יקירנו דונלד טראמפ. נשיא צרפת עמנואל מקרון שהה במשך שלושה ימים בוושינגטון, ובמהלכם ניסה להניא את טראמפ מלסגת מההסכם. הוא הדין לגבי הקנצלרית אנגלה מרקל, שהטריחה את עצמה לוושינגטון לשם אותו יעד, וגם ראש ממשלת בריטניה לא טמנה ידה בצלחת ועשתה ככל יכולתה כדי להשפיע על טראמפ. אלא שנשיא ארה"ב בחר דווקא להשתכנע מנתניהו, על אפם ועל חמתם של אויביו מבית ומחוץ.

אלאור אזריה - קורבנו של משפט שהיה כדברי הנביא ישעיהו: "ויְקַו לְמִשְׁפָּט וְהִנֵּה מִשְׂפָּח" (ישעיהו ה, ז) - שנידון ל–18 חודשי מאסר וריצה בסופו של יום רק תשעה חודשים, חזר סוף־סוף הביתה, אם כי באיחור של תשעה חודשים.

וכן, גם אחת החקירות הפליליות המבישות ביותר בתולדות המדינה, חקירת שרה נתניהו, הסתיימה למגינת לבם של הנתניהופוביומטים - כדוגמת בן כספית - כך: ההר לא הוליד אפילו עכבר, כי "אין כלום, כי לא היה כלום, ולא יהיה כלום".

אולם, החשוב מכל - טייסינו, בהוראת ראש הממשלה ושר הביטחון, ניצלו עד תום את ניסיון התקיפה הכושל של משמרות המהפכה האיראניים בטילים קצרי טווח, והשמידו כמעט לחלוטין את כל התשתית הצבאית שהקימו בסוריה.

# # #

אין זה מקרה שבמיזם הנפשע להתגרענותה של הדיקטטורה של האייתוללות, בחסות אובמה, קרי ושות', ארבעה מהשותפים היו גרמניה, איטליה, צרפת ובריטניה - אותן אומות שהביאו לעולם את חרפת הסכם מינכן, מהלך מדיני מביש שהביא לחיסולה של דמוקרטיה שלווה ושוחרת שלום בדמות צ'כוסלובקיה, ובתוך כך קירב את מלחמת העולם השנייה, אף שהוצג למרבה הלעג כ"שלום בדורנו" על ידי צ'מברליין התבוסתן.

בפועל, הסכם מינכן זירז את הרודן סטלין לכרות ברית עם הצורר היטלר ימ"ש, הלא הוא הסכם ריבנטרופ־מולוטוב, שהיה הפתיח למלחמת העולם השנייה, כמו גם להשמדת למעלה משליש מהעם היהודי.

כשם שיסודו של הסכם מינכן המחפיר הנו בתבוסתנותן ובחוסר נכונותן של בריטניה וצרפת להתייצב מול היטלר גם במחיר הפרה בוטה של התחייבותן הכתובה לערוב לעצמאותה ולשלמותה הטריטוריאלית של צ'כוסלובקיה, כך גם ההסכם להתגרענותה של איראן - שהוצג במרמה על ידי אובמה־את־קרי ושות' כמהלך שימנע את יכולתה של איראן לפתח נשק גרעיני - יסודו בתבוסתנותו של אובמה כלפי הטרור האסלאמי, שבאה לידי ביטוי בחוסר רצון מובנה ומופגן לנקוט פעולה צבאית כלשהי, מתבקשת ככל שתהיה, לחיסול תוכנית הגרעין האיראנית.

הסכם מינכן סלל את הדרך למלחמת העולם השנייה. ההסכם למתן הכשר לאיראן גרעינית - בעקבות ביטול העיצומים ושחרור סכום עתק של 150 מיליארד דולר - הביא להגברת החדירה האיראנית לעיראק, לסוריה, ללבנון, לתימן ולמדינות נוספות בדרך, כמו גם להתעצמות התמיכה האיראנית בחיזבאללה, בחמאס ובארגוני טרור נוספים. מהלך עניינים זה הגביר עוד יותר את אי־היציבות בשכונה הפראית הנקראת המזרח התיכון. שלא לומר שסכנת עימות כולל בחזית הצפון־מזרחית בין ישראל לאויביה גברה גם כן כתוצאה ישירה מן ההסכם, שנסך ביטחון עצמי רב בקרב כנופיית האייתוללות.

ביטול ההסכם על ידי טראמפ הנו שלב ראשון בלבד. השבתם למקומם של העיצומים האמריקאיים על איראן תאלץ את מעצמות אירופה להצטרף אליהם, שהרי על פי העיצומים האמריקאיים, מי שסוחר עם איראן לא יוכל לסחור עם ארה"ב, תרחיש אשר יביא לקריסת ההסכם כולו. היה וטהרן תעז לחדש פעילות גרעינית כלשהי, בכיוון של ייצור פצצה, כי אז, אין ולא יכול להיות ספק כי פצצות אמריקאיות בעלות עוצמה של עשר טונות - אחת מהן הופעלה למען "יראו וייראו" באפגניסטן לפני כשנה - שיוטלו על מתקני הגרעין ישימו קץ אחת ולתמיד למעלליהם האטומיים של האייתוללות, תוך איום ממשי על עצם יכולת המשטר הברברי שהקימו האייתוללות להמשיך להתקיים.

# # #

נלוזה עוד יותר מהסכם הגרעין הינה התנהלותו של השמאל הקיצוני הישראלי הפוליטי והתקשורתי האחרון, בהובלת גדודי הנתניהופוביומטים - כלפי המהלכים, הן של ישראל והן של ממשלי אובמה וטראמפ, מול איראן. כאשר נתניהו יצא לוושינגטון כדי לנאום את נאומו ההיסטורי בפני שני בתי הקונגרס נגד ההסכם, פרסם ראש האופוזיציה יצחק הרצוג כתבה נלוזה ב"וושינגטון פוסט", שלא הייתה אלא התקפה חסרת רסן על עצם כוונתו של נתניהו לשאת את דבריו בפני בתי הקונגרס - מהלך שאינו אלא תקיעת סכין בגב בשירותו של אובמה.

אלוף במיל' עמוס ידלין - כן, אותו ידלין שמיד עם תחילת כהונתו של נתניהו בשנת תשס"ט (2009), בהיותו ראש אמ"ן, הפעיל לחצים כבדים על הממשלה למסור כאן ועכשיו את רמת הגולן למשפחת המרצחים לבית אסד, תוך שהוא מאיים במלחמה אם כך לא ייעשה - יצא אף הוא לוושינגטון כדי להסית נגד כוונת נתניהו לנאום. בנוסף, שני אלה, בעלי בוחן מציאות השואף לאפס, הזהירו גם מפני קרע בלתי ניתן לאיחוי עם ארה"ב בעקבות מהלכיו "המטורפים" של נתניהו.

כאשר נחתם ההסכם, הואשם נתניהו בכך שזהו כישלונו האישי. דקה לאחר המיצג המאלף, שבו חשף את ארכיון הגרעין האיראני ואת כזבי האייתוללות - שלפיהם, מעולם לא עסקה איראן בפיתוח נשק גרעיני - תועמלני השמאל הקיצוני על שתי זרועותיו מיהרו באיוולתם להכריז כי אין "אקדח מעשן", והכל היה ידוע זה מכבר לכל המעוניין. אפסותם הפרשנית הינה כה מובהקת, עד כי אינם מסוגלים להבחין בין "ידע" שיסודו בידיעות מודיעיניות, לבין הוכחות חד־משמעיות באמצעות מסמכי מקור. הנמוכים שבהם אף הכתירו את נאומו של נתניהו על ראיותיו כ"מצגת הווילונות". יכולתם הבלתי קיימת להבין את המציאות הביאה את חסרי הדעת הנ"ל ללעוג לנתניהו, ולהצביע על כך שהמצגת לא גרמה לשינוי כלשהו בעמדת המעצמות האירופיות, תוך גילוי חוסר הבנה מובהק לכך שהמיצג היה מכוון מטרה אחת ואין בלתה, מתן ראיות מוצקות לטראמפ לקראת נאום ההסתלקות מההסכם.

משהתברר סופית, במהלך סוף השבוע האחרון, כי טראמפ נחוש בדעתו לסגת מההסכם, כי אז, תועמלני השמאל הקיצוני - ללא כל יסוד במציאות - החלו להלעיט את הציבור בהזיותיהם, שלפיהן טראמפ אומנם יפרוש מההסכם, אולם לא יטיל כל עיצומים על איראן במשך שלושה חודשים לפחות. כאשר בנאום הפרישה המזהיר הוא התבסס על הראיות שסיפק המוסד כנימוק המרכזי להסתלקותו מן ההסכם, כשהוא מדגיש שנתניהו הוכיח שבסיס ההסכם שקרי, אבד קולם, נדמה המקלדת, ופניהם לבשו ארשת של תשעה באב, אף כי היה זה יום חג גדול לישראל.

כבר למחרת נשמעו קולות האומרים כי גם אם פרישת ארה"ב מההסכם היא הישג לישראל, עדיין לא ברור אם הפרישה לא תקרב דווקא את איראן לפצצה, שהרי היא תחדש את פעילותה הגרעינית. פרשנות זו יוצאת מתפיסה מגוחכת ולפיה ממשל טראמפ ינהג על פי המתכונת התבוסתנית של ממשל אובמה ויימנע מפעולה צבאית מול איראן, במקרה שכזה. על מכלול תעמולתי ושקרי זה לא ניתן לומר אלא כי הים הוא אותו ים, האויב הוא אותו אויב, והשמאל הקיצוני הוא אותו שמאל קיצוני.