על אף התשבחות והאהדה מצד התקשורת ומהמהמרים, ישראל ונטע ברזילי עלולות למצוא את עצמן חווה את אפקט 'איטליה 2017'. בשנה שעברה זו הייתה איטליה שמוקמה במקום הראשון באתרי ההימורים, אך בפועל היא סיימה 'רק' במקום השישי. לנטע צפויה מערכה קשה מול הנציגה הקפריסאית, שזכתה לכינוי 'שאקירה האירופאית', והפתיעה בחצי הגמר הראשון עם ביצוע חזק ששיבץ אותה במקום הראשון באתרי ההימורים.



בדומה לפורטוגל בשנה שעברה, גם המתמודדת הקפריסאית שעלו סיכוייה לזכות רק אחרי הופעתה בחצי הגמר עשויה להפתיע ולקחת את המקום הראשון בשל הופעת במה מצוינת, בזמן שנטע סיפקה הופעה בימתית טובה פחות, כמו לדוגמא טונים ווקאלים גבוהים שנטע מתקשה להגיע אליהם בהופעה חיה.





חשוב לציין את משקלו הרב של הביצוע הווקאלי. העבר לימד אותנו שמרבית השירים שזכו בתחרות הצטיינו בעיקר במבצעים נהדרים, שהפגינו יכולות ווקאליות מרשימות. לנטע אמנם יש לופר, תרנגולים והמון אפקטים וויזואליים מעולים - אך בפן הווקאלי היא לא הכי מצטיינת. בשל זאת, לנטע יש חסרון גם מול הנציגה האסטונית, שמבצעת שיר אופראי מרשים, ובביצוע החי שלה היא הגיעה לטונים מרימי גבה שזיכו אותה במקום בגמר לצד קפריסין וישראל.



אז אמנם ברשת, נע היא מלכת הלייקים והצפיות - אך על הבמה עצמה, כשהיא נאלצת להתמודד עם דרישות בימתיות ו-ווקאליות גבוהות, מגיע המכשול של ברזילי וגם הנקודה בה אסטוניה וקפריסין עלולות להתעלות עליה ואף לעקוף אותה לדוז פואה.