בערב הזכייה של ישראל באירוויזיון, קפצתי לבריכה בכיכר רבין כדי לשמוח עם תושבי עירי. לצערי, עוד בטרם יבשו בגדיי, התעורר שיח קולני לגבי מיקום אירוויזיון 2019. כסגנית ראש עיריית תל אביב־יפו, אני פועלת לאירוח האירוע בעירי, משום שאני סבורה שזו ההחלטה הנכונה ביותר למדינת ישראל. 
 
בסופו של יום, כולם יודעים שאם מדינת ישראל רוצה תחרות אירוויזיון מוצלחת, אירוע שיעשה לנו שירות טוב בקרב אומות העולם; תחרות מקצועית, מלהיבה, מכבדת ומכובדת - רק תל אביב־יפו יכולה לספק את הסחורה. רק לאחרונה למדנו עד כמה קבלת החלטות באמצעות מדיניות “מדינת ירושלים” ולא מתוך שיקולים ענייניים, מובילה בסופו של דבר לפגיעה במדינת ישראל ובמעמד ירושלים כבירתנו ומעניקה ניצחונות מיותרים לאנשים דוגמת ג’יבריל רג’וב וחבר מרעיו. 
 
מדוע לקיים את אירוויזיון 2019 בתל אביב־יפו? ראשית, כי היא תעניק לתיירות האירוויזיון מגוון רחב יותר של שירותי תיירות: הסעדה מגוונת – כשרה ולא כשרה, חיי לילה מפותחים; והיצע מסיבות, הופעות ואירועי תרבות. בתל אביב קיימת “תרבות אירוויזיון” מפותחת כל ימות השנה, ופועל בה מועדון מעריצי אירוויזיון שנחשב אחד הידועים באירופה. כמו כן, אצלנו יהיה נכון וידידותי יותר להקים את מתחם כפר האירוויזיון שמלווה את האירועים סביב התחרות. מיותר לציין שתל אביב־יפו נחשבת לעיר הכי ידידותית ללהט”בים במזרח התיכון, ותיירות האירוויזיון מושכת קהל להט”בי גדול מכל העולם. 

תל אביב. צילום: רוני ניב
תל אביב. צילום: רוני ניב

 

ירושלים אירחה כבר פעמיים בעבר את תחרות האירוויזיון. תקנון האירוויזיון לא קובע שתחרות צריכה להתקיים בעיר בירה של מדינה. למעשה, 18 מתוך 62 תחרויות אירוויזיון התקיימו שלא בעיר בירה של מדינה, במיוחד במקרים של מדינות שאירחו יותר מפעם אחת את התחרות. מדינות אלו, ברוב חוכמתן, בחרו לקיים את התחרות במגוון ערים בתחומן. קיום האירוויזיון בתל אביב לא יפגע במעמד ירושלים, ומי שאומר אחרת הוא פופוליסט ותו לא. אבטחת התחרות מול איומים ביטחוניים היא משימה לא קלה. בתל אביב יהיה קל יותר לאבטח את אירוע האירוויזיון מאשר בירושלים.

שנית, לרבים מתושבי ירושלים תחרות מסוג האירוויזיון זרה לאורח חייהם ואף מנוגדת לו. השילוב בין אוכלוסיות כה שונות עשוי ליצור חיכוכים ומחאות מיותרות, שבתל אביב כלל לא יעמדו על הפרק. תחרות זמר אינה מסע כומתה או יציאה למלחמה, אלא אירוע שהמתח היחיד שבו אמור לסוב סביב זהות השיר הטוב יותר והמדינה הזוכה. ההחלטה על מיקום ואופן קיום התחרות צריכה להתקבל משיקולים מקצועיים גרידא ולא מצרכים פופוליסטיים של פוליטיקאים רודפי פרסום. 
 
הכותבת היא סגנית ראש עיריית תל אביב