לפני שהצטרפתי לפוליטיקה קיבלתי מיצחק תשובה הצעה לנהל את חברת קידוחי הגז שלו. זו היתה הצעה עם הרבה כסף. החלטתי לסרב, והעדפתי להצטרף למערכת הציבורית. על ההצעה הזו סיפרתי לא פעם לאנשים ששוחחו איתי. לפני שנתיים וחצי, היא פורסמה בכתבה במגזין ״ליברל״ מאת רונית ורדי, שמחיפוש פשוט בגוגל כל אחד יכול למצוא.



לפני שנתיים דיברתי על ההצעה עם אילנה דיין. מערכת עובדה, שידעה שהסיפור כבר פורסם, החליטה שלא לכלול את הסיפור בראיון איתי. שיקולי עריכה. אז תשאלו למה מישהו החליט למחזר סיפור שכבר פורסם, ועוד לשוות לו נופך של שחיתות והסתרה, ולנסות ללכלך את המאבק שלי במתווה הגז המושחת? שאלה טובה.



מישהו, כנראה, מאוד חושש מכך ששלוש שנים אחרי אישור מתווה הגז, התברר שצדקתי בכל מה שטענתי. שהציבור משלם מחיר יקר על הגז, שאלפי מפעלים ממשיכים להשתמש בדלקים מזהמים ולא עוברים לגז בגלל המחיר הגבוה - ושאת המחיר הזה משלמים כל אזרחי ישראל. ושעד היום איש לא מצליח להבין למה מכל הנושאים בעולם, ראש הממשלה בחר להופיע בפני שופטי בג״ץ דווקא על מתווה הגז. לא על גירוש הפליטים, לא על חוק ההסדרה, לא על אף נושא שחשוב לציבור. המאבק הזה שלי מאיים על כסף גדול של אנשים ואני מאיים על פוליטיקאים שקשורים אליהם. זה כל הסיפור.



מחר, יום שני, צפוי להתקיים דיון בוועדה לביקורת המדינה בראשות ח"כ שלי יחימוביץ. הדיון על חוזה הגז של חברת החשמל, שגורם לכולנו לשלם יותר. חברות הגז מאוד מוטרדות מהדיון הזה. אתמול כבר סיפרו לי עיתונאים שאחד מאנשי חברות הגז ואחד מאנשיו של פוליטיקאי בכיר עברו ביניהם בימים האחרונים והבטיחו להם שהולך להתפרסם סיפור שקשור אליי ואל חברות הגז. חבל שהוא לא סיפר להם שהסיפור פורסם בעבר ושאין בו כלום.



בחרתי בציבור ולא בכסף ואת זה שום ספין לא ישנה. תודה לחברות הגז שיצרו עניין מחודש בנושא. יהיה מעניין בוועדת הביקורת ואני בטוח ששלי תנהל את הדיון ביד רמה כך ותוביל להפחתת מחירי החשמל שלנו.