מה בין הבעת עמדה או דעה לבין חתימה על קריאה לסרבנות? אדם הקורא לסרבנות אינו מביע דעה. הוא לא רק פורס את משנתו האידיאולוגית. הוא קורא לביצוע פעולה, ולמעשה מבצע עבירה ברורה על חוק העונשין, האוסר קריאה לסרבנות. פרופסור יעל אמיתי חתמה בשנת 2005 על עצומה הקוראת לסרבנות ומעודדת אותה. בין היתר חתמה על דברים אלה: "אנו, חברי סגל האוניברסיטאות, מביעים בזאת את תמיכתנו והערכתנו לסטודנטים והמרצים המסרבים לשרת כחיילים בשטחים הכבושים... אנו קוראים לקהילת האוניברסיטה לתמוך בסרבנים!".
 
על בסיס זה, ועליו בלבד, החלטתי שלא לאשר את ההמלצה למנות את פרופ' אמיתי לנציגת ישראל בקרן הישראלית־גרמנית למדע, מחקר ופיתוח. בניגוד מוחלט לתעמולה השקרית המופצת על ידי השמאל הקיצוני, שתומך בסרבנות, אמיתי לא נפסלה על סמך עמדותיה או דעותיה - אלא על סמך מעשיה. לא פסלתי ולא אפסול מישהו בגלל דיעותיו, גם אם תהום אידיאולוגית פעורה בינינו. במדינה דמוקרטית זכותו של אדם להחזיק בתפיסותיו, לרבות ראייתו את פתרון הסכסוך הישראלי־פלסטיני, גם אם היא הפוכה לחלוטין לתפיסותי הידועות. 
 
אחרי השיח הפופוליסטי והרדוד שיצר השמאל המבוהל ותומכיו בתקשורת הנה העובדות: מועמדת להיות נציגה של ישראל בגוף בינלאומי חתמה על עצומה המעודדת וקוראת לסרבנות. מדובר במקרה ברור של חציית קו אדום ופרימת הקונצנזוס הישראלי הרחב ביותר, סביב צבא ההגנה לישראל, מהגופים האחרונים שזוכים להסכמה רחבה מאוד בציבוריות הישראלית.
 

מעניינת במיוחד טענת ור"ה (ועד ראשי האוניברסיטאות), הטוען נגד מעורבות פוליטית באקדמיה, ובאותה נשימה מסרב עד היום להכיר באוניברסיטת אריאל ולכלול את נשיאיה בין חבריו - זאת בניגוד לעמדה חלוטה של המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג). האם יעלה על הדעת ששר בממשלה ימנה אדם שבמעשיו קרא לעבור, במפורש, על סעיפים בחוק העונשין, האוסרים קריאה לאי ־ציות פקודה ולסרבנות? 
 
ולצייצנים, כותבי המאמרים ומחרחרי הנאצות שלמעשה תמכו במילותיהם בתופעת הסרבנות - התבלבלתם. קריאה לסרבנות אינה שימוש לגיטימי בחופש הביטוי אלא עבירה על חוק העונשין הישראלי. על אף כישוריה, אמיתי, או כל מדען, חוקר ואדם שעודד סרבנות לשירות בצה"ל, לא ייצגו את ישראל בשום פורום בינלאומי שאני אמון על ביצועו.
 
בשלוש שנות כהונתי כשר המדע שברנו שיאים בתחומי פעילותו: בתקציב שיא של כל הזמנים מונגשים המדע והטכנולוגיה לכל אזרחי ישראל באשר הם, וחצי מיליון ישראלים משתתפים מדי שנה באירועים של המשרד – רובם חינם. נחתמו עשרות הסכמים בינלאומיים עם מדינות רבות בכל העולם לקידום המדע והטכנולוגיה - מסין וקוריאה הדרומית, דרך הודו, ועד אירופה ואמריקה הלטינית. ולגבי הציניקנים המודאגים, הסירו דאגה מלבכם: אמשיך לקדם את פאר היצירה הישראלית בתחומי המדע והטכנולוגיה תוך כיבוד החוק מחד ושמירה על עקרונות חופש הביטוי מאידך.

הכותב הוא ח"כ מטעם הליכוד, המכהן כשר המדע והטכנולוגיה