מי שעוקב אחרי התוכנית של אראל סג"ל בחודשים האחרונים ב-103FM, שם לב לחזרה שלו לסיפור אי מינויו של גל הירש למפכ"ל המשטרה, בעקבות תיק שנפתח נגדו, וכעת, אחרי שלוש שנים, עומד להיסגר. סג"ל, שתהה האם לתיק יש קשר לרצון של מספר אנשים לא לראות אותו באחד התפקידים החשובים במדינה, התייחס לכך בתוכניתו וטען:  "משהו רקוב במטה הארצי"

"אני חייב להתייחס לידיעה שתיק השוחד נגד גל הירש, המועמד למפכ"לות לשעבר, צפוי להיסגר מחוסר ראיות. אני הולך עם התיק הזה כבר שנתיים, עוד כשהייתי בגל"צ. אני חושב שנעשה פה עוול נורא, תפירת תיק וניסיון סיכול. סיכלו פה קצין - ניסו והצליחו. אנחנו לא רוצים שככה יגמרו בני אדם, שברגע שיש איום על הסדר הקיים במשטרה מישהו יסגור חשבון ויוציא חומרים מבלי לדווח עליהם ליועמ"ש. באותו ערב בו הוכרז מינויו למפכ"ל מני יצחקי ביקש שיעבירו לו את החומר על גל הירש ממחשבי המודיעין של המשטרה ללא אישור של היועץ המשפטי. עוד רב על הנסתר בנושא.
עולה אצלי מחדש השאלה הלטינית הידועה- מי שומר על השומרים? גל הירש הוא חוליה ראשונה. אנחנו רואים התנהלות רעה מאוד ובעייתית מאוד של מערכת אכיפת החוק ונדמה לי שביום הזה, אחרי שייסגר התיק, יש דרישה אחת שצריכה לבוא מהציבור- ועדת חקירה שתבדוק את מה שקורה ביחסים בתוך הבכירים במשטרה כי משהו רקוב במטה הארצי".


הקרן החדשה - כנסת, רחוב, בג"ץ
 
לאחר מכן התייחס סג"ל גם לפרשת הקרן החדשה, ואמר: "הקלטה של שיחה שקיים מיקי גיצין, מנכ"ל הקרן החדשה עם תומכי הקרן בארצות הברית שמטילה אור על דרך ההתנהלות של הקרן החדשה, הודלפה. במקרה הזה כלפי חוק הלאום. מנכ"ל הקרן החדשה סיפר בקולו שהקרן החדשה הביאה ארגונים לדבר נגד חוק הלאום בכנסת, דחפה להפגנות ברחוב נגד החוק וקרא לארגונים לשימור את השיח הציבורי בנושא חוק הלאום על ידי הגעה למובילי דעת קהל ואישי ציבור. בסוף כמוצא האחרון המנכ"ל מודה שהקרן גם פונה לבג"צ וכך היועצים המשפטיים מרוקנים מתוכן את החוק מפחד ההתערבות של בית הדין הגבוה לצדק בנושא.
בהקלטות הללו מוצגת לנו תוכנית הפעולה של הקרן החדשה. בהתחלה שולחים ארגונים שונים כשהקרן החדשה מניעה אותם מאחור כדי להשפיע על החקיקה בתוך הכנסת. בשלב הבא עוברים לרחוב, מגייסים סלבס ויוצאים להפגנות ובשלב השלישי עותרים לבג"צ כנגד החוק. כנסת- רחוב- בג"צ, תגידו לי שאתם לא רואים את הדברים. אני לא מבין, זה כסף של תורמים יהודים אמריקאיים, על זה אתם שמים אותו? על חוק שלא פוגע באף אזרח ושאין לו שום אפקט כלפי האזרח הפרטי אלא דן בלאומים.

האם הקרן החדשה חושבת שיש פה זכות הגדרה לאומית פלסטינים ולדרוזים? זו קרן שרשומה בחו"ל ואומרת בקולה שהיא פועלת בכנסת, ברחוב ובסוף גם בבג"צ. יש יותר התערבות מזה? יש יותר ברור מזה? אלו לא קונספירטורים ימיניים שאומרים זאת אלא מנכ"ל הקרן החדשה מיקי גיצין בעצמו. תזכרו את השילוש הזה - כנסת, רחוב, בג"צ".