הפגנת המחאה של הדרוזים בכיכר רבין, נגד חוק הלאום, עמדה במרכז פתיחת התוכנית של אראל סג"ל ב-103FM. המגיש הציע לכולם לקחת נשימה עמוקה, כי לדבריו, החוק גובר על ערך השוויון האזרחי, בלעדיו אנחנו לא נשרוד כאן.
"זה היה מפגן מרשים וליבנו עם העדה הדרוזית - הם אחים שלנו אך אני חושב שהם עשו טעות גדולה בצביעה הפוליטית. עדיין לא הצלחתי להבין איזה סעיף בחוק הלאום פגוע בדרוזים באופן מהותי אך עלבונות ורגשות זה לא עניין לנימוקים. מדינת ישראל לא הכניסה את המילה 'שיווין' גם לחוק היסוד כבוד האדם וחירותו בגלל חוק השבות. חוק השבות הוא משמעותי מאוד בעניין הזה ואל תקלו בו ראש. הוא רלוונטי גם לחוק איחוד המשפחות, אישה פלסטינית לא מקבלת אזרחות ישראלית וזה נובע מתוך סעיפים בחוק השבות. חוק הלאום וחוק השבות גוברים על ערך השוויון האזרחי- בלעדיהם לא נשרוד כאן. שכל אחד יעשה חשבון ויחשוב איך הייתה נראית הכנסת אלמלא העלייה המבורכת מחבר העמים ואם היה מתקבל פה חוק איחוד המשפחות.

"בואו נדבר על פוליטיקאים ישראלים שעושים על הדרוזים סיבוב. יו"ר האופוזיציה ציפי לבני, שתומכת במחאת הדרוזים וקוראה לשוויון בטענה שמדינת ישראל הופכת להיות פחות דמוקרטית, טענה לפני 20 שנה, בערב בחירות 96 כשהייתה בליכוד, שלא נורא אם המדינה לא תהיה כל כך יהודית ופחות דמוקרטית. יש כאן קבוצת אוכלוסייה שלא אכפת לה שהמדינה תהיה פחות יהודית ופחות דמוקרטית?
ראיתי אתמול בהפגנה גם את יצחק (בוז'י) הרצוג. בואו ניזכר, מה תפקידו החדש? יו"ר הסוכנות המוסלמית? הסוכנות המוסלמים מקבלת כסף ממדינת ישראל? איפה השוויון פה? למה יש רק סוכנות יהודית במדינת ישראל? אל תתנו להם לשחק לכם בתודעה. בוז'י הרצוג הוא יו"ר הסוכנות היהודית שהוקמה בשנות ה-50 על פי חוק שמסדיר את הנושא. במדינה שיש בה שוויון לא יכולה להיות בה רק סוכנות יהודית וגם לא יכולה להיות הסתדרות ציונית כי זה מפלה".
עריכה: איתמר זיגלמן