כך הסחת הדעת מונעת מנהגים שמירת מרחק וגורמת לתאונות קשות

רובנו פונים לעיסוקים אחרים תוך כדי נהיגה, אך מרגע שעשינו זאת - מתחילה הספירה לאחור עד שנמצא עצמנו מתנגשים ברכב אחר. מה עושים? מגייסים את הטכנולוגיה המתקדמת ביותר לצמצום הסכנות בדרכים

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
מעריב אונליין - זכויות יוצרים
מעריב אונליין - זכויות יוצרים | צילום: מעריב אונליין

לצד היתרון של מיומנויות הנהיגה המושרשות, יש גם חיסרון בולט: אנחנו מקבלים ביטחון מופרז שנדע ונוכל לפעול בכל מצב, ואז אנחנו "מתפנים" לעיסוקים במקביל.

מחקר שנערך בארץ על ידי מכון רן נאור לקידום מחקר בטיחות בדרכים, בשיתוף "אור ירוק" והמכון הטכנולוגי חולון ובמימון קרן המחקרים שליד איגוד חברות הביטוח, גילה שאנחנו נוגעים במסך הרכב כ־30 פעמים במהלך נסיעה, כ־15 מהן בזמן שהרכב בתנועה. המבחן בישראל נערך בקרב 260 צעירים בני 17 עד 23, וגילה נתונים מפתיעים, שלפיהם גם במהירות של 100 קמ"ש נוגע הנהג במסך הסלולר שלו בממוצע פעם בשתי דקות.

גם אם דעתנו מוסחת, ניתן לאותת לנהג על הסכנה הקרבה כתוצאה מהתקרבות לרכב או להולך רגל שלפנינו מבלי משים. אחת האפשרויות הטובות ביותר היא כאמור להוסיף לרכב אמצעים כמו מערכות הבטיחות של מובילאיי, שמתריעות באופן ברור על התקרבות מסוכנת העלולה להוביל לתאונה.

תגיות:
תאונת דרכים
/
נהיגה
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף