סערת ההורים השכולים והמכתב לשר הביטחון בכל הנוגע למינוי הרמטכ"ל הבא, עוררה ויכוח גדול מאוד באשר לעמדות אותן יכולים המשפחות לנקוט, והאם הן יכולות להיות חלק מהדיון הזה. מי שהתייחס לפרשה הוא אראל סג"ל, שדיבר בפתח תוכניתו ב-103FM עם דוד ורטהיים, כשהוא מותח ביקורת על הדרך בה נעשים הדברים ועל חציית הקווים האדומים.

"אני רוצה לדבר על הקמפיין נגד האלוף יאיר גולן. אין דרך קלה לומר את הדברים, אבל ברמה האסתטית - אני לא אוהב את זה.  מה קרה כאן בעצם? האם האנשים שלא מבינים למה הורים שכולים מתגייסים לקמפיין, הם לא אותם אנשים שהיו לצד ההורים השכולים במאבק הדרוזים נגד חוק הלאום? מה קרה כאן? השכול הוא כלי לייצור עמדה אידיאולגית? אז בואו נהיה עקביים, ואת זה אני אומר למרות שאני סולד מהדברים שאמר גולן באותו טקס ביום השואה בתל יצחק לפני שלוש שנים. 
לטעמי, אחרי מה שאמר באותו יום ("מפחיד לזהות בקרבנו תהליכים מעוררי חלחלה שהתרחשו באירופה לפני השואה") בכירי צה"ל היו צריכים לדרוש ממנו התנצלות - או להעיף אותו לגמרי מהצבא. זה לא תפקידך לבקר את הממשלה בהיותך פקיד ציבור. חד וחלק. אדם לובש מדים אסור לו להגיד את דעתו - לא לימין ולא לשמאל. 

ועדיין - מי ששואל למה יש התגייסות של המשפחות השכולות. סליחה? קצינים לא התערבו בכל מינוי? להם מותר ולאנשים שחושבים אחרת אסור? כבוד, הוקרה, הערכה, חיבוק - הכל 'בילט אין' עבור משפחת השכול - ועדיין, לדעתי, עשו פה שימוש ציני בהורים שכולים. גם במאבק הדרוזי. 
לאחר מכן התייחס גם לעניין האירוויזיון, והמשבר סביב קיומו בארץ: "אני חייב לומר את הדברים בצורה ברורה. תפסיקו לבלבל את המוח. אוטוטו יש פה בחירות, אולי נהפוך את הנושא לחלק מהקמפיין של המפלגות? תרגיעו, זו לא תחרות זמר. כולה תחרות קריוקי עם נצנצים. אם התאגיד צריך תרומה, שקובלנץ יתקשר אלי, אשלח לו צ'ק".