יש גבול גם למה שתנועת “אם תרצו” יכולה להרשות לעצמה. אינני יודע אם המחאה של “אם תרצו” ושל קבוצה מצומצמת של הורים שכולים תשפיע או לא תשפיע על החלטת שר הביטחון אביגדור ליברמן בקשר למינוי הרמטכ”ל הבא. מה שאני כן יודע, זה שמה שעשתה “אם תרצו”, בסיוע אותן משפחות שכולות שגייסה בציניות למאבקה הקולני נגד מינויו של האלוף גולן לרמטכ”ל, הוא מהלך פגום ומעוות, היורד לשורשי הפגיעה בדמוקרטיה. רק ברפובליקת בננות (וגם שם לא בטוח) רמטכ”ל יכול להתמנות על פי המיית לב הרחוב והפופולריות שלו בכיכר העיר.
אינני מכיר את גולן ומעולם לא פגשתי בו. אולם מהופעותיו הציבוריות התרשמתי שמדובר בקצין ערכי ועקרוני, ועל פי דברי חבריו ומכריו גם אמיץ לב בצורה יוצאת דופן ולוחם גדול בשדה הקרב ובמלחמה נגד המחבלים ואויביה של מדינת ישראל.
הקמפיין התקשורתי המכוער והמכפיש שמנהלת “אם תרצו”, ולצורך כך היא משתמשת באחרים, חותר תחת סמכות הממשלה. הקמפיין הזה גם בהחלט מצדיק את הדברים הקשים שאמר גולן, על כך שניצנים מכוערים שאפיינו משטרים אפלים נראים גם בארצנו. 

אינני יודע אם האלוף גולן הוא המתאים ביותר מבין אלופי צה”ל לכהן כרמטכ”ל. אני אכן יודע שאף אמירה מאמירותיו הערכיות שפורסמו בתקשורת לא פוסלת אותו לכהונה הרמה הזו. בנוסף, לא “אם תרצו” וגם לא הורים שכולים, שאנו רוחשים להם כבוד רב, יקבעו מי יהיה הרמטכ”ל.
יש לשבח את שר הביטחון, את הרמטכ”ל רב אלוף גדי איזנקוט ואת יו”ר “יד לבנים” אלי בן שם על שהתנערו מהקמפיין המכפיש וגיבו את האלוף גולן. אף אדם ששירת 38 שנים בצה”ל לא ראוי שייאמרו נגדו אותם דברים בלתי נסבלים שנאמרים במסגרת הקמפיין המכפיש נגדו.
לא נותר לי אלא לקוות שרעשי הרקע הצורמים האלה לא ישפיעו על בחירת הרמטכ”ל הבא.