עד לפני מספר שנים ניהלה ד"ר נעמי צ'רני  מרפאת שנים פרטית שהייתה בבעלותה,  ובמקביל ניהלה במשך שני עשורים את מרפאת השיניים של המרכז הרפואי בני ציון. עכשיו היא עושה לנפש וללב. "לאחר 48 שנות עבודה במקצועי חזרתי לחלומות ילדותי" מספרת ד"ר צ'רני. "בתקופת ביה"ס הציון היחיד בתעודה שהיה 100 היה במלאכת יד. אמרתי לאמי שאני רוצה להיות מורה למלאכה. אמי שהייתה  אישה מאוד תכליתית אמרה קודם תלמדי מקצוע שיפרנס אותך ואח"כ לכי ותעשי מה שתרצי. התקבלתי לביה"ס לרפואת שיניים בהדסה ירושלים. גם בתקופת הלימודים כשהיינו עסוקים בלימודים מאוד מפרכים מצאתי את הזמן לעשות תכשיטים".

ד"ר צ'רני ובעלה סיימו את לימודי רפואת השיניים בירושלים. "חזרנו לחיפה והתחלנו את עבודתנו במקצוע שלמדנו. במשך שנים ניהלתי מרפאת שיניים פרטית ובמקביל ניהלתי את מרפאת השיניים בבי"ח "בני ציון" בחיפה. התמחיתי שם והתמקצעתי בטיפול במטופלים אשר אינם יכולים לקבל טיפול שיניים רגיל, בגלל מצב נפשי, פחד, מתח וחרדה.  וכן ילדים קטנים שאינם משתפים פעולה. הטיפולים התבצעו תחת הרדמה כללית". ד"ר צ'רני הצילה לא מעט נפשות צעירות שטיפול השיניים היה בעבורם סיוט, אבל פגם בצורה החיצונית שלהם ובעיקר בתפקוד היום יומי, מספרים בבית החולים.

צ'רני ממשיכה את סיפורה: "יצאתי לגמלאות לפני כשנתיים ובראשי אותה שאיפה לעסוק בצורפות בתכשיטים. התחלתי את לימודי הצורפות  אצל המורה ליאת ולדמן. לאחר הפסקה הכרתי את משה יעקובי צורף ומנהל סדנאות לצורפות ממדרגה ראשונה, בעל רעיונות נדירים סבלנות אין קץ אשר התאימו לרצונותיי והעניקו לי השראה ליצירה".
תכשיטיה של ד"ר צ'רני
תכשיטיה של ד"ר צ'רני

צ'רני סבורה כי כל צורף יכול להיות רופא שיניים ואולי גם להיפך. "גיליתי שמקצוע הצורפות כל כך מתאים לרופאי שיניים. אותה גישה אותו דיוק אותם מכשירים ואותם כלים (כמעט) רק שהתכשיט לא מתלונן. כך שיוצאים תחת ידי תכשיטים התואמים את דמיוני וכל תכשיט הינו ייחודי. כמעט ואיני חוזרת על אותו הרעיון פעמיים".
 

הפכתי חדר בביתי לסדנה בה אני מייצרת את התכשיטים ועכשיו מוכנה כבר להציגם בפני הקהל ולמכור את יצירותיי כדי שגם אחרים ייהנו מעבודתי. ב-31 בחודש יום רביעי הקרוב, טו בשבט אפתח את ביתי בשעות אחה"צ להצגת  ומכירת התכשיטים. הפנסיה היא דבר נפלא אם יודעים לנצל אותה. ואני מאושרת בעיסוקי הרבים חוץ מהצורפות אני מנגנת בפסנתר מתאמנת כל יום כמו תלמידה צעירה שרה ורוקדת. מה צריך הבן אדם יותר מזה. רק בריאות ואושר אני מאחלת לעצמי".