קמפיין הדסטארט לגיוס כספים להקמתו של חדר טיפולים עבור כלבים קשישים וחולים נפתח על ידי קובי ברוק, מייסד חופשי! - בית אבות והוספיס ביתי לכלבים בכפר יהושע. 



חופשי! הוקם לפני כ-20 שנה על ידי ברוק כבית האבות לכלבים הראשון בישראל, המעניק בית ופתרון לטווח ארוך לכלבים קשישים ולכלבים בכל גיל, שבעליהם מכל סיבה שהיא כבר לא יכולים לטפל בהם יותר. 



לדברי ברוק, "יש איתנו כיום למעלה מ-50 כלבים קשישים, שעבורם בנינו ממש במו ידינו את כל מה שהם זקוקים לו והם מאושרים, שמחים וחיים בתנאי חופש, ללא כלובים או מכלאות. לצערנו, דבר אחד לא עלה בידינו עד היום לבנות עבורם - חדר טיפולים לכלבים. מדובר במשהו חשוב וכל כך נחוץ למקום כמו חופשי! בסיסי ממש. חדר טיפולים, מצויד בציוד הבסיסי הדרוש לטיפול בכלבים, בו נוכל לקחת כלב, להכניס אותו לחדר נקי וסטרילי, המצויד במיטת טיפולים, אמבטיה קטנה, שולחן, מחשב, שידת אחסון. כל זאת כדי שנוכל לטפל בכלבים באהבה, בחמלה ובסביבה הטיפולית המקצועית והנכונה". 





עוד הוסיף ברוק, כי הכלבים זקוקים לטיפולים שוטפים על בסיס יומי. "בכל זאת, מדובר על כלבים בני 12 ומעלה ברובם. כלבים קשישים עם תופעות ובעיות שמביאות איתן השנים, החיים, הזקנה. יש לרחוץ אותם לעתים קרובות יותר מאשר כלב צעיר, בעיקר את אלה שעשו צרכים על עצמם במהלך הלילה". 

לדבריו, יש לטפל בפצעים שנפתחים ולעתים גם בפצעי לחץ. יש כאלה עם בעיות עור, עם גב שבור ויש את אלה שלא רואים או לא שומעים. "מדובר במגוון רחב של תופעות זקנה אצל כלבים שאנו מתמודדים איתן ברמה היומיומית".



פרויקט הקמת חדר הטיפולים לכלבים הקשישים מתבסס על תכניות והצעות מחיר ממספר קבלנים. לתומכים בפרויקט הוצע מגוון של תשורות מקוריות ואטרקטיביות, שיסייעו להם לבחור את הדרך המתאימה עבורם לתמוך בפרויקט. עד כה נאסף סכום של 170 אלף שקלים, המהווה כ-80% מן הסכום הנדרש למימון הפרויקט אשר עומד על 22 אלף שקל.