ממש כמו שלכל שבת יש מוצאי שבת - לכל הריון יש מוצאי הריון, שלרוב כולל שלל רעות חולות בצורת לילות ללא שינה וישבן חדש ורחב במיוחד. לכן לאחר חודשים של בולמוסים מבוססי קוקילידה מצופה בחרדל, פוקדות האמהות החדשות באמוק את חדרי הכושר ואת משרדה של הדיאטנית במטרה לחזור לגזרה הנושנה, משל היה דחוף להן יותר להשיל את הקילוגרמים העודפים מאשר להעניק שם לרך הנולד.  

הסלבס המקומיות שלנו, שכמה מן המובחרות שבהן מבשלות ממש בימים אלו את דור ההמשך, חרדות מאור הזרקורים של עדשת הפפראצי ומתייחסות באפס סלחנות לכל גרם נשי עודף שיוצא יחד איתן מחדר הלידה. התמונה של גל גדות יוצאת מבית החולים בסקיני ג'ינס כבר הפכה לקאלט (וונדר וומן או לא וונדר וומן?), גלית גוטמן תיזכר לעד כיולדת שהשתחלה לתצוגת בגדי ים כשבוע לאחר הלידה והיולדות הטריות אפרת גוש ודנה גרוצקי מסתובבות ברחבי העיר עם גזרה דקיקה יותר מזו שבה אחזו לפני הלידה. עם זאת, במקרה של גדות וגוטמן, כדוגמניות וכשחקניות שמתפרנסות ממראהו של גופן הצנום באופן טבעי, אנחנו יכולים להבין את הדהירה חזרה אל הבטן השטוחה. אבל מה התירוץ של גוש וגרוצקי?

אפרת גוש כחושה מתמיד. צילום: לים ולץ סטודיו 149

"זו פשוט טעות להפוך את החזרה המיידית לגזרה לשאיפה", טוענת הבלוגרית והסטייליסטית זוהר וסילויצקי שילדה את בנה הראשון לפני כחודש. עם זאת, וסילויצקי בעצמה הציגה כשבוע אחרי הלידה גזרה דקה יחסית שעוררה את קנאת העוקבות בעמוד הפייסבוק שלה. בתגובה, הודיעה וסילויצקי לעוקבות כי היא למעשה לא רזתה כלל והסוד שלה הוא פשוט להתלבש נכון. את האצבע המאשימה היא מפנה לא כלפי הסלבריטאיות דווקא, אלא כלפי התקשורת. "מי שלא בסדר זו המדיה שמציגה את אלו שחזרו לעצמן במהרה כדוגמה ומופת, ומשפילה את מי שלא".

אם גם את שואלת את עצמך מתי תקום הסלבריטאית שתציג אלטרנטיבה הולמת לדיכאון הרזיית הבזק של אחרי הלידה, תני לנו לעדכן אותך שנמצאה צדיקה בסדום. "לקח לי תשעה חודשים להגיע למשקל הזה וצריך לקחת לי תשעה חודשים לחזור ממנו", הכריזה החודש השחקנית דרו בארימור בראיון למגזין "פיפל" האמריקאי. בארימור טענה שכשמונה חודשים לאחר שהביאה לעולם את בתה השנייה, פרנקי, היא מעדיפה לבלות את הזמן הפנוי המועט שיש לה בחיק המשפחה ולא על ההליכון בחדר הכושר.

בארימור, בהצהרה יוצאת דופן למדי, נותנת לאמהות הטריות באשר הן חיזוק חיובי – זה מקובל וזה הגיוני לא להשיל מיד את כל המשקל אחרי הלידה, בין אם את הוליוודית ומסוקרת או אנונימית. אחרי הכל, לשחק על השטיח עם תינוק שזה עתה הגיח לעולם עם כמה קילוגרמים עודפים במקום להזיע בשיעור ספינינג נשמע הרבה יותר מספק.



דנה גרוצקי, היה פה היריון? צילום: שוקה כהן