איך את מגדירה אושר?


"מבחינתי אושר זאת לא תקופה שנמשכת לאורך זמן. אלו רגעים בחיים שהאושר מתנקז אליהם. אני לא חושבת שזה יכול להיות מצב סטטי, מתמשך וקבוע. לצערנו".



את מגדירה את עצמך אדם מאושר?


"רוב הזמן אני מסופקת. האמת היא שאני מרגישה הכי טוב כשאני עוזרת לאנשים לא מאושרים - זה גם סוג של אושר. לדעתי, אלו בעיקר הנורמות החברתיות שלא מאפשרות לאנשים להיות מאושרים - כל המבנה החברתי הזה, שבו אתה מאושר רק אם השגת את הדברים שאמורים להשיג על פי החברה".



מתי את הכי מאושרת?


"כשאני רואה שמלה מהממת. זו מן חוויה שיש בה אסקפיזם ועונג אסתטי שגורמים לי להרגיש טוב מאוד".



מי האדם הכי מאושר שאת מכירה ותמיד תתקשרי אליו כשאת צריכה עידוד?


"חברתי היקרה אור סיונוב. היא בטח לא תסכים עם זה שבחרתי בה, אבל פשוט יש בה משהו שפוי מאוד. היא יודעת ליהנות מהחיים ורואה את האופטימיות ואת הצד הטוב שלהם. כלומר, גם היא לא תמיד מאושרת, אבל אם אני צריכה לבחור מישהו, זאת לגמרי היא".



ספורט וכושר: קריטי לתחושת אושר ובריאות נפשית?


"מחקרים אומרים שכן. אני לא עושה ספורט".



איזה תפקיד כסף משחק במדד האושר שלך?


"תפקיד חשוב. אבל בהחלט לא תפקיד מרכזי. מצד שני, אנחנו חיים במדינה שבה כל דבר עולה כל כך הרבה כסף, לכן לא ניתן לבטל את החשיבות שלו. לי אישית זה מפריע בעיקר כשאני רוצה לטוס לחו"ל או לקנות את מה שאני רוצה. בכל אופן, כסף הוא לא הדרייב שלי לדברים".



האם האושר האישי שלך מושפע ממה שקורה סביבך במדינה? מנושאים חברתיים?


"לגמרי. אני מעורבת מאוד בנושאים חברתיים ואין ספק שזה נוגע בי באופן אישי. נניח, אם אני נתקלת במעשה עוולה, אני יכולה לקחת את זה קשה מאוד ולהרגיש כאילו זה קרה לי.



אחד המקרים שנגעו בי במיוחד התרחש ממש לא מזמן. ישבתי בבית קפה ושוטר ניגש למשפחה ערבית תושבת ישראל ודרש מבני המשפחה תעודות זהות. הכרתי אותם, אז אמרתי לשוטר שהם בסדר גמור. בתגובה, השוטר קרא לי 'שמאלנית מפגרת' וביקש גם ממני תעודת זהות. לא הסכמתי להראות לו את תעודת הזהות כי לא עשיתי שום דבר, ונעצרתי בגין העלבת עובד ציבור".



אם היית צריכה לוותר לכל החיים על דבר אחד ועדיין להיות מאושרת: אוכל או סקס, על מה היה יותר קל לך לוותר ולמה?


"זה משפט שלמה. הרשה לי לא להכריע".



איזה שיר/סרט/תוכנית טלוויזיה/יצירת אומנות תמיד עושה לך מצב רוח?


"הסרט 'אישה יפה'. נוסף לכך, אני נורא נהנית מסדרות מתח ובילוש ומסדרות משטרתיות - אני מתה על זה. זה הז'אנר האהוב עלי".



מהי הקלישאה הכי שגויה בנוגע לאושר לדעתך ?


"כל הקלישאות השחוקות, כמו זאת שאושר הוא משהו פנימי שאתה עובד עליו עם עצמך, והוא מושפע מאיך שאתה מעבד את החוויות הרגשיות שלך. אושר נמדד ביחס לאיך שהחברה מגדירה אושר, לכן כל הדיבור על אושר כגרעין פנימי נראה לי כמו משהו נאיבי. למשל, הדרך שבה נשים תופסות אושר שונה מהדרך שבה גברים תופסים אושר – כי היא מושפעת ממה שהחברה מצפה מהן להחשיב כהישג".