הלוקיישן האידיאלי לחופשה

שלי: "כל מקום שיש בו ים, גלים ושמש. ובעיקר תאילנד, שיש בה את כל אלה, כולל אוכל טעים ומסאז'ים. תאילנד זה או לבד עם בעלי או עם חברות ואני נוסעת לשם לפחות פעם בשנה, אם לא - אני משתגעת. נוסף על כך, בגלל שבעלי והילדים גולשים אנחנו נוסעים הרבה לקוסטה ריקה, לאיים המלדיביים ולסרי לנקה".



סנדרה: "תאילנד! זה המקום האולטימטיבי לחופשה עבורי. מקום שברגע שאני נוחתת בו משתנה מצב הצבירה שלי ואושר טהור ממלא אותי. בכל פעם שאני מנסה לגוון זה רק מחזק את עמדתי בעניין תאילנד. השילוב הזה של טבע עוצר נשימה, מזג אוויר אידיאלי, אוכל מטריף חושים, מסאז׳ים על חוף הים, פירות טרופיים, מלונות מהממים, ג'ונגלים מטורפים, מסיבות בלוקיישנים חלומיים, לבוש מינימלי, שיזוף מקסימלי ושירות של מלכים במלונות מפוארים במחירים הכי זולים. זה פורמט שקשה לנצח".



סדרת הטלוויזיה המשובחת


שלי: "'סיינפלד', כנראה לנצח. היא תמיד מצחיקה אותי. חוץ מזה אין לי המון זמן לצפות בסדרות כך שאני לא צמודה לאחת ספציפית".



סנדרה: "'האישה הטובה', סדרה אינטליגנטית ומרתקת בעלת קצב מהיר, דינאמיקה מעניינת ומשחק משובח. עולמות הפוליטיקה והמשפטים מספקים דרמות בלי סוף".



הסרט המומלץ

שלי: "'מטריקס'. אני פשוט זוכרת שיצאתי מהקולנוע נפעמת, וזה לא קורה לי לעתים קרובות. רוב הסרטים שאני צופה בהם לא נשארים איתי, וגם ככה בשנים האחרונות הסרטים היחידים שיוצא לי לראות הם סרטים מצוירים עם הילדים".



סנדרה: "'החיים יפים' שכתב, ביים ושיחק בו רוברטו בניני. יצירת מופת שזכתה בשלושה פרסי אוסקר. כזכור, זו קומדיה טרגית שמתרחשת באיטליה בתקופת השואה, שבה האב מכניס את בנו למעין מציאות מקבילה של משחק שבו הילד צובר נקודות. זה סרט שמחזק את הרעיון הפילוסופי שהמציאות שלנו היא סובייקטיבית והיא עניין של נקודת מבט. אופטימיות היא הסוד ומקור של כוח גם ברגעים הכי קשים. אני מזדהה עם התיאוריה הזאת מאוד ומנסה להרכיב משקפיים ורודים גם כשהשמיים די אפרוריים".



ספר מרתק

שלי: "כשילדתי את בני הבכור, לפני 17 שנה, קיבלתי במתנה ספר בשם 'שורשים ושיעורים בזמן'. זה ספר העוסק בגלגול נשמות ובמסעות שאנחנו עוברים כאן ואחד עם השני. זהו ספר קצר, אבל מחלחל ומשפיע מאוד. עד היום אני חושבת על הרעיונות שהוא מציג".



סנדרה: "'תמונתו של דוריאן גריי'. ספר מרתק של אוסקר ויילד, המספר על צעיר שמוכר את נשמתו תמורת נעורים ויופי נצחיים. כאישה שעוסקת בתעשיית היופי התחברתי לתיאוריות של ויילד, העוסקות בזמניות היופי החיצוני".



המוזיקה האהובה


שלי: "אין לי מוזיקה ספציפית. אני משתעממת מהר מאוד, אז אני פשוט מעדיפה רדיו וזורמת עם מה שמתנגן שם, בעיקר כשאני באוטו. כשאני יוצאת אני אוהבת כל מיני סוגים של מוזיקה, גם צ'יל וגם דברים 'כבדים' יותר".



סנדרה: "בענייני מוזיקה אני רומנטיקנית חסרת תקנה. המוסיקה האהובה עלי ביותר היא מוסיקה ישראלית שנוגעת בלב. הזמרים שמדברים אלי הם אריק אינשטיין, דיויד ברוזה, גידי גוב, רמי קליינשטיין, הראל סקעת, שירי מימון, ריטה ומרינה מקסימיליאן. השיר האהוב עלי ביותר, שאני יודעת את כל המילים שלו, הוא 'צליל מכוון' של יצחק קלפטר. יש לי גם חולשה אמיתית לחוליו איגלסיאס ולפרנק סינטרה. הנוסטלגיה עושה לי את זה. והשמאלץ גם".



המגזין האידיאלי


שלי: "נאמר זאת כך: אם יהיה לידי 'ווג', אני אקרא אותו, כמובן, אבל אני לא אובססיבית למגזין ספציפי. אני אוהבת מאוד להתעדכן, אז אני מרפרפת על כל המגזינים, אבל אני לא ארוץ לקנות אותם".



סנדרה: "יש מגזין אחד שעוד לפני שהתחלתי לעבוד כסטייליסטית ריגש אותי, וזה כמובן 'ווג'. זה התנ״ך הבלתי מעורער של עולם האופנה. באופן כללי אני פריקית של מגזינים. להיכנס למיטה עם מגזין אופנה זה הפינוק הכי גדול שלי. כל מה שבאמת חשוב לדעת, לראות ולקרוא נמצא שם באריזה הכי מהודקת שיש".



מעצב האופנה


שלי: "בארץ יש הרבה. בחו"ל זה אלבר אלבז. הוא הכי סטייל, אבל גם הכי נוח. אני בוחרת את המעצבים שאני אוהבת לפי פריטים ריאליים שאני יכולה ללבוש ביומיום. במקרה של אלבר אלבז, הוא לא אלגנטי מדי, הוא לא שאנל, ויש בו הרבה מגניבות. מדי פעם, כשאני בחו"ל, אני קונה לעצמי פריטים שלו".



סנדרה: "גדי אלימלך. כישרון גדול שמבין את גוף האישה ורגיש אליו. סגנון העיצוב הקלאסי והנשי שלו מדבר אלי מאוד, ובנוסף הוא אדם צנוע וכובש. כשאני עובדת עם מעצב חשוב לי השילוב הזה. וגם דורית בר-אור, כמובן, האישה והאגדה של עולם האופנה".



מודל לחיקוי


שלי: "בעלי. הוא לנצח אופטימי, חיובי ורואה רק את הטוב בכל דבר ובכל אחד. הוא תמיד חושב קדימה ועושה כל דבר עם חיוך. האופטימיות והטוב שלו זה משהו שאני מעריצה. אני משתדלת להיות כמוהו".



סנדרה: "בעלי שגב, שמהווה עבורי דוגמה ומופת. הוא המצפן האנושי שלי. יש לו אמת ויושרה פנימית נדירה. הוא חם, ישר, צנוע והכי נדיב בעולם. אני מתייעצת איתו ולומדת ממנו כל הזמן".



האוכל הכי טעים


שלי: "אני אוהבת מאוד אוכל אסייתי. כל מה שמכיל חלב קוקוס, למשל. בתאילנד אני עפה מהאוכל, מה שזה לא יהיה".



סנדרה: "מרק ערמונים. אני אוהבת מאוד מרקים וגם ערמונים. זה מרק שמנחם אותי ומרומם אותי בו זמנית".



הדרינק האייקוני


שלי: "דיאט קולה. אני שותה יין ודרינקים אלכוהוליים רק כשאני יוצאת, אבל בגדול אני לא ממש אוהבת לשתות אלכוהול. אני קמה בבוקר ושותה דיאט קולה. זה נורא".


סנדרה: "יש לי חיבה לקוקטיילים טרופיים. מתקתקים ומשכרים. למדתי משגב בעלי שמשקה יכול להיות אלגנטי ומתוק, ומשכר באותה מידה".



הגאדג'ט המדוגם


שלי: "האייפון שלי. הוא גם כלי עבודה ואני לא יכולה בלעדיו. אבל אני לא מהאנשים האלה שמקשטים את האייפון בכל מיני קשקושים, כי אני לא עובדת בשבילו - הוא עובד בשבילי".



סנדרה: "אייפון כמובן. אני לא אדם של גאדג׳טים ולא אדם טכנולוגי בכלל, אבל האייפון זה החיים. כל התקשורת שלי עם העולם נעשית דרך המכשיר הזה. יש מצבים שבהם אני מנתקת אותו, בעיקר כשאני עם הילדים. בשביל זה יש הודעות".



הפינוק האולטימטיבי



שלי: "ביקור אצל מעצב השיער שלי, איתן איקו. כשהשיער שלי נראה לא טוב, אני מרגישה לא יפה, ואז אני קופצת לאיתן - שזה קל במיוחד כי אני עובדת איתו באותה המספרה".



סנדרה: "כמו כל אמא ואישה עסוקה, הפינוקים שלי הם לרוב בעדיפות אחרונה, והם חלק משגרת הטיפוח שלי, למשל, סמדי הקוסמטיקאית שבאה אלי הביתה ועושה לי מניקור ופדיקור. בזמן שאנחנו ממתינות שהלק יתייבש, היא מפנקת אותי במסאז׳ ברגליים. גם אצל טלי שליו, קוסמטיקאית הפנים שלי, אני מתפנקת בעיסוי מידי הזהב שלה".



שגרת הכושר



שלי: "המון זמן לא התאמנתי כי הייתה לי פריצת דיסק, אבל עכשיו חזרתי ואני הולכת למכון עם מאמן פעמיים בשבוע. המאמן שלי, כרמל, פשוט הציל אותי מהכאבים. לא הצלחתי להזיז את יד שמאל ובזכותו התאוששתי. אני נתונה לחסדיו ואני עושה בדיוק את מה שהוא אומר לי ".



סנדרה: "שרון לין היא מאמנת הכושר שלי. מגיל 15 אני במודעות לספורט ומשתדלת להתאמן במסגרות שונות, עם הפסקות בתקופות ההריון ולאחר הלידות, שאותן עברתי בניתוחים קיסריים. החזרה לכושר לאחר שלוש לידות לא הייתה קלה, אבל היום מצאתי את המאמנת הנכונה. שרון מצליחה לחזק אותי בהדרגה, ברגישות ובשיא המקצועיות".



התזונה הנכונה


שלי: "אני אוכלת מה שהגוף שלי מבקש, אני מקשיבה לו וזה הכי טוב. אם יש יום שהוא דורש פחמימות משמינות, הוא יקבל אותן. גם ככה בלי פחמימות אני משתגעת. מה שכן, מאז גיל 40 אני משתדלת לאכול בריא יותר. פעם אכלתי מקדולנד'ס פעמיים ביום, היום זה כבר לא קורה".



סנדרה: "אני מודעת מאוד לתזונה ולחשיבותה לגוף ולכן אוכלת בריא ומאוזן. בחודשים האחרונים אני נמנעת מגלוטן ומסוכר ומרגישה נפלא".



מגירת הטיפוח שלי


שלי: "אני לא יוצאת מהבית בלי איפור - מבחינתי זה כמו לצאת בלי בגדים. יש לי שגרת טיפוח מוקפדת מאוד, עם כל הקרמים והעניינים. אני משתמשת בעיקר במוצרים של אסתי לאודר ודרמלוג'יקה, והולכת לישון כל לילה עם מסיכה. אין מה לעשות, הגענו לגיל הזה, אף על פי שהתחלתי הרבה לפני שהגעתי לגיל. וכמובן, אני מקפידה על שגרת איפור שכוללת מייק אפ, קונסילר, ברונזר וכל מה שצריך. לא צריך הרבה איפור, אבל כן חשוב להיראות מדויקת ומתוקתקת".



סנדרה: "יש לי שלושה מוצרים שאני לא יכולה בלעדיהם: הסרום של פולה, שמן הגוף והקרמים של מימי לוזון ופילינג האורז של דרמלוג׳יקה".



הרשת החברתית


שלי: "אינסטגרם. אני לא מהמכורות הכבדות, אבל נהנית מזה מאוד".



סנדרה: "אינסטוש, כמובן. כמעט ואין יום שאני לא מתעדכנת באינסטגרם. זו רשת חברתית שמעניקה לי המון השראה וגם תחושה שאני מעודכנת במה שמתרחש בעולמות שמדברים אלי - עולם האופנה, האמנות, הבידור והקולינריה".



בשביל הנפש


שלי: "נפש בשבילי זו משפחה, חברות, ים. זה מה שעושה לי טוב בחיים. וגם נסיעות וחופשות. אני דואגת לשלב את כל אלה בחיי היומיום שלי, כי גם כשעמוס ודחוק מוכרחים למצוא זמן לדברים ולאנשים שעושים לך טוב".



סנדרה: "גדלתי בבית ששייך לקהילה יהודית רפורמית, ובית הכנסת היה חלק בלתי נפרד מהחיים. בכל שבת ובכל חג בילינו שם. כיום אני כמעט ולא הולכת לבית הכנסת, אבל אני מאמינה גדולה בעבודה רוחנית. התנסיתי באין ספור חוויות רוחניות, סדנאות וקורסים. תרגלתי מדיטציות אצל עומר טופול, סדנאות רוחניות אצל ניסים אמון, לימודי תודה אצל יובל דיין ועוד. מובן שמכל מלמדי השכלתי. הנפש שלנו היא כמו שריר שככל שנפעיל ונטפח אותה היא תפרח. כיום המטען הנפשי שלי הוא המשפחה שלי - בעלי האהוב ושלושת ילדי. תוסיפי את המשפחה המורחבת המדהימה שלי ואת החברות המופלאות ביותר בעולם ותגלי שכרגע אני עם נפש שמפוצצת באהבה".



החטא המתוק שלי


שלי: "דיאט קולה. אני יודעת שאסור, אבל אני לא יכולה בלי".



סנדרה: "הגילטי פלז׳ר שלי הוא ערוץ E. בעיקר התוכנית 'משפחת קרדשיאן', שהיא תופעה מרתקת בעיני. היכולת שלהן כמשפחה, וגם של כל אחת בפני עצמה, להיות כל כך חשופות בצורה כזו טבעית מדהימה אותי. ישנם רגעים שאני אשכרה משפשפת עיניים ואוזניים לנוכח מה שקורה שם בבית ההזוי הזה. אני שבויה, וכנראה שאני לא היחידה, כי עם הצלחה לא מתווכחים".



המוטו לחיים


שלי: "קחי את החיים בקלילות, תיהני מכל רגע, כי אפשר לדעת מה יהיה מחר".



סנדרה: "ואהבת לרעך כמוך. מבחינתי זה סוד החיים. ההצלחות המשמעותיות בעולם הזה הן הצלחות שבין אדם לחברו. אהבת חינם, נתינה, עזרה לזולת וכבוד לאדם באשר הוא. מבחינתי אלו לא רק מילים. כך חונכתי, כך אני משתדלת לחיות, כך חי בעלי - שהוא הצדיק האמיתי בבית - וכך אנו משתדלים לחנך את ילדינו".



The Bff's Challenge


שלי וסנדרה הן חברות הכי טובות כבר 30 שנה, אז החלטנו להעביר אותן מבחן חברות קצר ולראות מה הן באמת יודעות האחת על השנייה (רמז: הן עברו בהצטיינות).



שלי עומדת במבחן החברות


שלי, מתי יום ההולדת של סנדרה?


"11.4" (תשובה נכונה)


מה הצבע האהוב עליה?


"היא אוהבת מאוד כחולים עמוקים – כחול רויאל למשל" (התשובה של סנדרה: "כחול רויאל").


מי הזמר/ת האהובים עליה?


"לא בטוחה שיש לה משהו ספציפי. אולי שירי מימון" (תשובה: "שירי מימון").


איזו אמונה תפלה יש לה?


"אולי נוק און ווד, לא בטוחה" (תשובה: "לדפוק על עץ").


מה החלום הכי גדול שלה?


"סנדרה היא אחת שמממשת את החלומות שלה. היא לא תיתקע עם חלום ותשאיר אותו באוויר. פעם היא חלמה על בת, אבל אני חושבת שהיא שחררה את זה" (תשובה: "להיות תמיד בצד הנותן").


למה היא מכורה?


"לעקבים! לילדים, לספורט ולבעלה. וכמובן לבגדים" (תשובה: "כעיקרון, אני לא בנאדם שמתמכר, אבל אני מכורה לדיאט קולה").


מה היא הייתה משנה בעצמה?


"היא הייתה משנה הרבה, כנראה את הגובה. אבל אני לא מסכימה איתה. היא מושלמת בעיני" (תשובה: "מה לא?!? הייתי בעיקר שמחה לקבל עוד עשרה סנטימטרים בגובה").


איזה כישרון יש לה שאנחנו לא יודעים עליו?


"כישרון כתיבה מטורף" (תשובה: "אני אוהבת לרקוד. כשאני במצב רוח של ריקודים והמוסיקה טובה אני עפה על הרחבה").


מה תמונת הקאבר שלה בסלולרי?


"של הילדים" (תשובה: "תמונה משפחתית בחוות סוסים. שגב, אני ושלושת האוצרות שלנו").



סנדרה עומדת במבחן החברות


סנדרה, מתי יום ההולדת של שלי?


"14.9" (תשובה נכונה).


מה הצבע האהוב עליה?


"כחול, ובלבוש שחור" (התשובה של שלי: " אני אוהבת מאוד כחולים")


מי הזמר/ת האהובים עליה?


"מרינה מקסימיליאן" (תשובה: " קשה לי להידבק למישהו ספציפי, אבל בזמן האחרון אני אוהבת מאוד את מרינה מקסימיליאן. נחשפתי לאלבום שלה והיא מדהימה בעיני. מדהימה גם הדרך שעשתה").


איזו אמונה תפלה יש לה?


"לדפוק על עץ. טפו טפו" (תשובה: "אין לי. משתדלת לא להאמין באמונות תפלות").


מה החלום הכי גדול שלה?


"לעשות טיול של שנה לפחות עם המשפחה שלה בעולם" (תשובה: "פעם חלמתי שתהיה לי בת. אבל שחררתי את זה").


למה היא מכורה?


"לדיאט קולה" (תשובה: "דיאט קולה, כמובן").


מה היא הייתה משנה בעצמה?


"לא חושבת שיש מה לשנות באשה הכי יפה והכי מושלמת בעולם. מצד שני, היא לא מודעת לזה וזה היופי הגדול. אז בטח היא הייתה רוצה לשנות מיליון דברים. אחד מהם זו הצלקת בטבור שנשארה לה כתוצאה מהפירסינג שעשתה לפני שנים רבות" (תשובה: "אני די שלמה עם עצמי. עם השנים הפכתי להיות שלמה").


איזה כישרון יש לה שאנחנו לא יודעים עליו?


"היא מציירת מדהים ומבשלת הכי טעים בעולם. כל מה שהיא מכינה יוצא מושלם, אפילו האורז. כל החברות לוקחות ממנה מתכונים. היא גם מארחת לתפארת ומעצבת שולחנות יפהפיים. היא עושה את זה מהלב והיא אדם יצירתי עם חוש אסתטיקה מפותח. כיף להתארח אצלה" (תשובה: "לא נראה לי שיש משהו שלא יודעים עלי").


מה תמונת הקאבר שלה בסלולרי?


"תמיד זו המשפחה. כולם, או בעלה או ילדיה. כעת אני חושבת שזה בנה האמצעי יהלי, שנמצא בטיול בר מצווה בקוסטה ריקה עם בעלה" (תשובה: "שלי ושל בעלי").