עדי שילון, מגישת רדיו, ומשתתפת קבועה בתכנית ״מלחמת המינים״ בערוץ 2, חולקת עם קוראות "סגנון" את העצות הכי טובות שהיא אי פעם קיבלה 

קריירה

היועצים: ההורים.

העצה: תתמקדי במה שאת טובה בו.

העצה טובה כי: "בתור ילדה הייתי בטוחה שאני אגדל להיות זמרת. הייתי שרה בבית כל הזמן, על אף שיש לי קול לא פשוט. בכיתה ו' ההורים שלי הושיבו אותי לשיחה והסבירו לי שלמרות החלום שלי להיות זמרת, עדיף לי להתמקד במה שאני טובה בו. זו עצה מעולה שבאמת הביאה אותי להתמקד במה שאני הכי טובה בו ולעשות אותו למחייתי - לדבר".

זוגיות


היועץ: החבר הכי טוב, עידו.

העצה: תמצאי את הבחור הזה שתמיד כשאת בודקת אם הוא מחובר בווטסאפ - את רואה שהוא כבר מקליד ושולח לך הודעה.

העצה טובה כי: "המשמעות של העצה הזאת היא למצוא ולרצות את הבחור שנמצא שם ב- 100%. בחור שאת לא צריכה לרדוף ולחזר אחריו, אלא אחד כזה שפונה אלייך ומחפש את הקשר והמגע איתך. זה מדהים, אבל עם הבחור שאני נמצאת איתו בקשר עכשיו זה בדיוק מה שקורה. לא רק שהוא שולח לי הודעות, הוא גם שולח בהודעות דברים שאני חשבתי עליהם בעצמי. הוא כותב את הדברים הנכונים, בדיוק את מה שאני רוצה שהוא יגיד. אני חושבת שזה גברי מאוד להיות זה שיוזם. אנחנו, הנשים, הפכנו לאסרטיביות מאוד ואנחנו כבר לא משאירות לגבר את המקום ליזום. כשגבר יוזם, זה מזכיר לי למה אני נמשכת למין הגברי".


צילום: רותם לבל


אופנה

היועץ: עיתונאי הבידור לשעבר שי פרץ.

העצה: דווקא כשאת מרגישה הכי רע - את צריכה להתלבש הכי פאביולס.

העצה טובה כי: "קיבלתי את העצה הזאת משי, חבר טוב שלי, כשהייתי בתקופה ממש קשה בחיים ואחרי פרידה נוראית מבן זוג. הייתי חייבת לצאת לאירוע, וממש היה קשה לי ללכת. שי אמר לי שדווקא בגלל שאני מרגישה זוועה, אני חייבת ללכת, וגם להיראות הכי מדהים. הדברים שהוא אמר השפיעו עלי מאוד, ואני לא נותנת לעצמי הזדמנות להתנהג אחרת. זו עצה שאני ממשיכה ליישם, אבל לא רק באירועים, אלא בכל יום. אני קמה בבוקר ומתלבשת הכי טוב שאני יכולה. כשאת קמה בבוקר, מתאפרת ומתלבשת טוב, היום שלך תמיד ייראה טוב".

דימוי עצמי

היועץ: כל מי שאני מכירה.

העצה: אל תקראי טוקבקים.

העצה טובה כי: "זה כל כך גרוע לקרוא טוקבקים, אבל משום מה אני לא מצליחה להפסיק לעשות את זה. אני זוכרת שקראתי פעם כתבה על נועה תשבי, ובטוקבקים כתבו לה שהיא שמנה ומכוערת. ואז חשבתי לעצמי - אם לנועה תשבי, האישה הכי יפה בעולם, כותבים דברים כאלו, אז מה אנחנו בכלל לוקחים את זה ללב?!"

כושר

היועצת: מאמנת הכושר שלי, ליקי רוזנברג.

העצה: תתעלי את כל הדפיקויות שלך לספורט.

העצה טובה כי: "הכרתי את ליקי כשהייתי בגודל של פוף ענק. פשוט ענקית. הגעתי אליה עם כל ההתמכרויות והבעיות שהיו לי בנושא האוכל. הייתי ממש במצוקה. נהגתי לאכול המון ואז להרעיב את עצמי. כמו שיש ימי שני בלי בשר, אני הייתי עושה ימי ראשון בלי אוכל בכלל. הדבר הראשון שהיא אמרה לי היה לקחת את כל ההפרעות שלי ולתעל את האנרגיה הזאת לפעילות גופנית. בהתחלה רציתי להרוג אותה על העצה הזאת, אבל בהמשך ראיתי שזה עובד. עכשיו, גם אם קורה לי שאני אוכלת יותר מדי, אני לא מוציאה על עצמי את העצבים, אלא פשוט מתעלת את תחושות האשמה לעשיית פעילות גופנית".

משפחה

היועצת: הפסיכולוגית שלי.

העצה: כשמישהו מכעיס אותך, תנסי לבדוק מאיפה הכעס הזה באמת מגיע.

העצה טובה כי: "יש לנו נטייה לשפוט בחומרה רבה את האנשים שהכי קרובים אלינו, בלי לנסות בכלל לבדוק למה. העצה הזאת כל כך חזקה, כי יש בה משהו בסיסי חזק מאוד - כשאנחנו כועסים על מישהו, אנחנו צריכים לבדוק מאיפה הכעס הזה מגיע באמת. הרבה פעמים מישהו מכעיס אותנו כי הוא אומר דבר שאנחנו בעצם גם חושבים על עצמנו, אבל לא רוצים להתמודד איתו. בנוסף לכך, הרבה פעמים בני משפחה, או אנשים קרובים, אומרים לנו דברים שמכעיסים אותנו, אבל הם בכלל לא מתכוונים אלינו - הם מתכוונים לעצמם. הם מבקרים אותנו ממקום שכואב להם ומשליכים את זה עלינו. אנחנו צריכים להיות זהירים לפני שאנחנו נעלבים או כועסים. כדאי לנסות ולראות את המקום האמיתי שממנו אותו אדם מגיע אלינו עם הביקורת או עם המשפט שמעצבנים אותנו. אגב, זה מצחיק, אבל דווקא אחרי העונה של 'מחוברים' המשפחה שלנו הפכה להיות אוטופית ממש. הוצאנו את כל האגרסיות והריבים, ונשארו שקט והרמוניה נפלאים".

אושר

היועץ: בן הזוג הנוכחי שלי.

העצה: להכניס הכל לפרופורציה.

העצה טובה כי: "באופן גורף אפשר לומר שאני גורו האושר של עצמי. באמת, אני אדם מאושר מאוד מטבעי ואני קמה בכל יום עם חיוך על הפנים, כנגד כל הסיכויים. זה משהו שתמיד היה לי, עוד מילדות. אמא שלי אמרה לי שהיא מאחלת לי שאני תמיד אשמור על החיוך הזה. אבל אם יש מישהו עם שמחת חיים רבה יותר ממני, זה בן הזוג שלי. האמת היא שזו יותר ההתנהלות שלו מאשר עצה שקיבלתי ממנו ישירות. אני אדם שבונה את הכל לגובה, בלי יסודות. אם משהו קורה, הכל מתמוטט לי ואני לא מצליחה להיכנס לפרופורציה. הוא דומה לי מאוד, אבל יש לו ניסיון חיים רב יותר, אז הוא יודע איך להיכנס לפרופורציה בצורה מהירה יותר, וישר מראה לי שגם אם משהו נהרס - יש לי עוד הרבה דברים אחרים לשמוח בהם".

שפע

היועצת: חברתי, מיכל אנסקי.

העצה: לחיות בשפע, גם אם יש וגם אם אין.

העצה טובה כי: "את אחת העצות הכי טובות בנוגע לשפע, הצלחה וכסף קיבלתי מחברתי מיכל אנסקי, שלימדה אותי לחיות בשפע מתוך אמונה שיהיה טוב ושאני תמיד אצליח לדאוג לעצמי ולהיות בסדר. היא מתעקשת תמיד שגם כשהיא הייתה בגילי, היא הייתה במקום שלא מוצא את עצמו, אבל היא החליטה שהיא תחיה בדיוק את החיים שהיא מאחלת לעצמה, ותחיה ברמת החיים שהיא מתכננת לחיות בה בהמשך. זה משהו שמאוד השפיע עלי, כי החיים הם באמת מה שקורה עכשיו, ולא מה שיקרה בעוד שנה. יש לי את האפשרות לחיות ככה, כי אין לי ילדים, ואני צריכה לדאוג רק לעצמי, אז כרגע אני חופשייה. אני יכולה לחיות בשפע גם כשאין לי, מתוך אמונה שאני תמיד אסתדר ותמיד אמצא פרנסה. זה לא מגיע ממקום מפונק - להפך, זה בא ממקום שמאמין בעצמו ויודע שיהיה בסדר ושדברים טובים יגיעו אלי. אני אוהבת את הגישה הזאת של לקום בבוקר ולחגוג. ובכלל, בתל אביב זו לא בעיה לחיות בשפע – גם במסעדת יוקרה את יכולה למצוא ארוחה עסקית במחיר סביר".

חברות

היועצת: חברה טובה שהתרחקתי ממנה .

העצה: אל תצפי מאנשים שיהיו כמוך בתור חברים - תצפי מהם להיות החברים שהם.

העצה טובה כי: "אני אדם שקשה לו מאוד בחברויות, כי יש לי נטייה לתת הרבה, וכשאני לא מקבלת בחזרה אני לוקחת את זה ללב. אני רואה בעצמי חברה טובה מאוד, ובכל החיים היה קשה לי למצוא אנשים שעונים על הקריטריונים שלי לחברות טובה - כאלו שנותנים כמו שאני נותנת. הציפייה הזאת היא מתכון בטוח לאכזבות. הרי לא יעזור, אנשים קודם כל דואגים לעצמם, וזה בסדר ואף טבעי. אבל היו לי סטנדרטים אחרים, גם בגלל שמי שהייתה החברה הכי טובה שלי רוב החיים הייתה בכלל אמא שלי. הייתה לי פעם חברה שהתחלתי להתרחק ממנה בגלל שהרגשתי שהיא לא נותנת לי את מה שאני נותנת לה. כשהיא הבינה שאני מתרחקת, היא החליטה להתעמת איתי, וכשהסברתי לה את הבעיה שלי היא אמרה לי את הדבר הבא, שהוא נכון מאוד: 'אל תצפי מאנשים להיות כמו החברה שאת, תני להם להיות איך שהם בתור חברים'. זה כל כך נכון."

פרסום

היועץ: אבא שלי

העצה: תמיד תתנהגי לכולם בכבוד.

העצה טובה כי: "גדלתי בבית שבו הבהירו לי מגיל צעיר מאוד: אין מקצוע כזה להיות מפורסם. פרסום הוא לא מקצוע בפני עצמו, הוא תוצר לוואי של עבודה. אני זוכרת שאבא שלי נתן לי את העצה הזאת כבר בגיל 5. הייתי מגיעה איתו לאולפנים של התוכנית, והוא היה אומר לי שכל האנשים שאני רואה ועובדים בתחום הזה, עובדים קשה. הוא הבהיר לי שאני חייבת להיות מנומסת לכולם ושאין שום תירוץ להתנהג לאף אחד בזלזול או בחוסר כבוד. עד היום אני מאמינה בזה. אני לא מבינה אנשים שמרשים לעצמם להתנהג כמו דיוות על סטים של צילומים, הרי זו בסך הכל תעשייה כל כך קטנה. בסוף היום אני נוסעת הביתה במונית הביתה עם עוזר הבמאי, אז איזו סיבה יש לי להתנהג כאילו אני כוכבת? צלם הפפראצי ניר פקין קונה איתי באותו הסופר. אין פה על מי לעשות פוזות וגם אין שום סיבה".


צילום: רותם לבל סטיילינג: שלו לבן איפור: נועה לוי לסוכנות סולו שיער: מאור קידושין לסוכנות סולו

צולם ב-"חדרים", חנות רהיטים וכלים, דרך שלמה 48, תל אביב 03-6810678