קוראים לי יעל, ויש לי וידוי מחריד. לפעמים, ממש לפעמים, אני נרדמת עם האיפור, וכשאני קמה בבוקר זה עדיין נראה טוב בעיני, אז אני פשוט ממשיכה עם המראה ליום הבא. תקראו לי מטונפת, אבל לפעמים אני מתעוררת בבוקר שכזה ולא מאמינה למראה עיני – המייק־אפ אומנם מכסה כיסוי חלקי מינוס, אבל לרוב, המסקרה כמעט לגמרי במקום, הליפסטיק נראה כמו כתמי גוון ענוגים, האייליינר מרוח מעדנות א־לה קנבס של ג’קסון פולק, ואפילו הגבות כמעט יציבות (מינוס הקו הקטן בקצה שתמיד צריך לחזק). כל מה שאני צריכה לעשות זה למחוק את פס האיפור הקטן שנמרח לי מתחת לקו הריסים התחתון, לפדר במעט פודרה – ואני מוכנה לדרך.



יכול להיות שמדובר בשכבות הפריימר שאני נוטה להעמיס (הבסיס שנועד להחזיק את האיפור) או בעובדה שאני ישנה עם מזגן על 16 מעלות. תהא הסיבה אשר תהא – יש לי כישרון מופלא לגרום לאיפור שלי להיראות סביר יומיים ברציפות. ותקראו לי גרידית, אבל אני מאמינה שאדם צריך להשתמש בכל הכישרונות שבורא עולם העניק לו.


אם אתם חושבים שאני היחידה שלא מתביישת להצהיר על כך בפומבי, דעו לכם שכמה אושיות בינלאומיות עושות זאת גם הן. ממש השבוע העלתה הזמרת מדונה לחשבון האינסטגרם שלה תמונה באיפור מרוח למדי הנושאת את הכיתוב “עייפה מכדי להוריד את המייק־אפ”. ואם מכתיבת טרנדים סדרתית כמו מדונה נותנת תו הכשר לעצלנות המטונפת שלי – מי אתם שתגידו שאני טועה?

"עייפה מכדי להוריד את המייק־אפ". מדונה. צילום מסך מתוך אינסטגרם

השנתיים האחרונות מציגות דיכוטומיה מעניינת למדי בכל הנוגע למראות האיפור הלגיטימיים. מצד אחד, טבעיות נורדית הכוללת מראה איפור “לא מאופר” (שעדיין מורכב מלפחות שבעה מוצרים, כן?); ומצד אחר, מראות איפור עמוסים על גבול הדראג קווין, בהגיעם אלינו באדיבות קים קרדשיאן ואחיותיה. בתוך כל הדו־קוטביות הזאת, אני החלטתי לסמן לעצמי את מראה האיפור המוגזם בגרסתו ה”טבעית” (קרי, מרוח) כמראה הנכון. ואגב, אפילו שכל כולו של הלוק מתחבר למראה ההרואין שיק של שנות ה־90, אני חייבת להדגיש שמבחינתי הלוק לא שמור רק לג’אנקיות שמעדיפות פינות רחוב אפלוליות על השקות מעונבות.

ואם כבר מדברים על הקשר בין הרואין שיק לאיפור מרוח ומטונף, מסתמן שמלבדי ומלבד אחותי מדונה, עוד שתי אושיות שיק מרהיבות החליטו להעניק למראה האיפור המטונף והגראנג’י תו תקן מחודש. אמנותי אפילו. העורכת הנחשבת קרין רויטפלד העניקה לזמרת ליידי גאגא את שער המגזין הנחשב שלה CR FASHION BOOK, ועליו מצולמת גאגא כשהיא עטויה בחולצה של להקת איירון מיידן ופניה מדגימות איפור מרוח לחלוטין.
* * *
אגב, אם אתם חושבים שאני לגמרי מגרילה את הטרנד ואת מספר הכוכבות שנתפסו איתו כדי להתאים אותו למנהגי המטונפים והמביכים – תנו לי לעדכן אתכם שאתם טועים. שכן הלוק קיבל תמיכה גם מצד חברות האיפור המסחריות. אחד ממראות האיפור האהובים עלי אי פעם שנחשבו עד לפני מספר חודשים למשוקצים תופסים את הבמה – מראה המסקרה העכבישית, או מראה הריסים ה־clumpy אם תרצו. אם בעבר הקמפיינים של המסקרות הנרכשות ביותר התהדרו בסלוגנים שמבטיחים לכם ריסים אחידים, נפרדים ונקיים, הרי שהתשוקה החדשה של מעמיסות המסקרה היא ליצור מראה ריסים עמוס, מלא גושים ומלא גוון – ממש כמו רגלי עכביש.

אבל אל לכם להתבלבל, שכן טרנד ריסי העכביש לחלוטין לא מגבה שינה באיפור. להפך – שינה בריסים עמוסי גושים לרוב תסתיים במריחת צבע מסיבית על הכרית ובמראה מקומט ומרוט למדי. אחרי הכל, מדובר במראה מטונף, אך סטרילי ומוקפד למדי שנעשה תחת פיקוח והשגחה. ועדיין, למי שמוכנה ללכת על הלוק עד הסוף, אני לגמרי ממליצה. קחו לכן יום אחד ותעשו ניסוי – שנו (לא כל יום...) עם איפור, ולכו תדעו איזו יצירת אמנות תתעורר עליכן בבוקר. זה יחסוך לכן זמן התארגנות בבוקר. וגם מסיר איפור.