זמן שמרביתכם הייתם עסוקים במעקב צמוד אחר מעלליה של המתעמלת סימון ביילס או השחיין מייקל פלפס, אני הייתי עסוקה בצפייה בתחרות האולימפית החביבה עליי: צילומי הסלפי של משפחת קרדשיאן. השבוע, עלמת החן הצעירה ביותר במשפחת המלוכה של הריאליטי, הלוא היא קיילי ג'נר בת ה־19, העלתה לרשת החברתית תמונה מקורית למדי שלה: תמונת סלפי טבעית ללא איפור. ללא ספק, מדובר בהצהרה אמיצה ויצירתית במיוחד מפיה של מי שהפכה, משלל אחיותיה, לאימפריית ביוטי משגשגת, שהמציאה מחדש את השפתיים של העולם המודרני ויצרה ליין קוסמטיקה ושפתונים שנרכש ואזל מהאתר במהירות האור.



ללא ספק, מדובר בתמונה מקסימה. העור של ג'נר מלא נעורים וחיוניות, הנמשים שלה מתוקים להכעיס, ובאופן כללי, התמונה כולה זועקת בריאות ואורגניות. עם זאת, מצערת אותי המחשבה שבנות צעירות שיצפו בתמונה הזאת יחשבו שאת הבריאות והרעננות הזאת אפשר להשיג ללא כל עזרה של איפור (ואף מילה על כך שמשטר הטיפוח של ג'נר הוא יקר ואקסקלוסיבי, וכך מסייע לה להיראות נפלא בלי איפור). סורי, ליידי ג'נר, כולנו יודעות שגם בתמונה הספציפית הזאת את מאופרת למשעי. בתור מישהי שמבינה דבר או שניים בתעשיית הביוטי, הרשו לי לגלות לכם כמה אלמנטים ומוצרים (מלבד פילטר אינסטגרם בנאלי, כמובן) יש על פניה ה"נקיות" מאיפור של קיילי.



סיימון ביילס. צילום: רויטרס
סיימון ביילס. צילום: רויטרס



אני רואה פה קודם כל ליפ־באלם לשפתיים, שמעניק להן רכות ומראה טיפה לח. אני מאתרת שם גם עיפרון לגבות, שמדגיש אותן וממלא את החללים באופן שגורם להן להיראות “טבעיות" לגמרי (בגבות הטבעיות של רובנו, דרך אגב, וגם של הנשים השוות ביותר בעולם - וזה טיפ לבחורים - יש הרבה קרחות קטנות). בנוסף, אומנם אני לא בהכרח מאתרת את נוכחותה של מסקרה, אבל ללא ספק יש פה מניפת ריסים מלאכותיים משמעותית. לעזאזל, מי יודע, אולי אפילו הנמשים מצוירים (יש עכשיו טרנד שלם של ציור נמשים בעיפרון).



מראה טבעי? מה אגיד לכם, תלוי איך אתם מגדירים טבעי. ללא ספק האפקט שנוצר הוא מראה “טבעי" יחסית, ודאי שבהשוואה לנוהל ההצללות והליפסטיקים הנוזליים המסיביים שמזוהים עם משפחת הקרדשיאניות (קיילי אף חשפה לאחרונה בסנאפצ'ט שלה שבשגרת האיפור והטיפוח שלה לא פחות מ־18 שלבים שונים). אבל בין זה לבין “טבעי", המרחק בהחלט גדול.



ובכלל, מדוע אני אמורה להתרשם ולהתרגש מכך שג'נר מופיעה במראה טבעי? מדוע מראה טבעי נחשב נעלה וראוי יותר ממראה עשוי ומאופר? מצחיק, שכן אומנם הן בנו את המותג שלהן על מראה עשוי למשעי, אבל שמתי לב שבכל פעם שמנסים להביא זווית חדשה של הקרדשיאניות, מצלמים אותן לשערי מגזינים במראה “טבעי" “ללא איפור", כאילו שמה שמפריד בינן לבין להיות אנושיות ונגישות הוא האיפור שלהן. התפיסה שאיפור יכול להפוך אדם מאנושי לביוני היא מעט מעוותת. בעיקר כי התחכום של התעשייה והמוצרים החדשים מאפשרים מניפולציות מופרכות במיוחד, שיכולות לגרום גם לפנים הכי מפוצצות באיפור להיראות טבעיות לחלוטין. אז מי בכלל יודע היום מי באמת טבעי ומי לא?



בכל אופן, בנות משפחת קרדשיאן הן אולי נשים שאני מצפה מהן לאיפור מדוגם, אבל השבוע גיליתי אישה אחת מסוימת שממש לא ציפיתי שתיצור אמירת ביוטי מעניינת, אך היא בהחלט השיקה אמירה כזאת. נכון, היה קשה לאתר בעין בלתי מזוינת את האיפור על פניה ה"נקיות" של קיילי, אבל אני בטוחה שאפילו הגברים התמימים ביותר בנושאי טיפוח לא יכולים לפספס את מראות האיפור הגרנדיוזיים של הספורטאיות באולימפיאדה ככלל, ושל אחת מיוחסת בפרט.



כן, כן. סימון ביילס האייקונית עלתה למזרן, לקורה, למקבילים ולסוס הקפיצות ולה מראה איפור שכולל אייליינר מדוגם וכן פס מנצנץ בקו הריסים התחתונים. לא יודעת למה, אבל קצת ריחמתי עליה. קצת כמו שריחמתי בזמנו על הדיילות האומללות שכופים עליהן לנעול עקבים במהלך העבודה. לעזאזל, לאן העולם הגיע? ביילס שוברת כל יום שיאים חדשים, שמנסחים לגמרי מההתחלה את כל הקונספט של כוח המשיכה, אז מה קשור עכשיו אייליינר?



תנו לביילס להיות ספורטאית העל שהיא, לשבור שיאים ולהזיע בשקט בלי שתצטרך לחשוש שהגבה שלה נוזלת.