שוב הגיע הזמן הזה בשנה - הזמן הנהדר שבו אנחנו אומרים ביוש לשנה החולפת ומחכים בכליון עיניים לשנה החדשה שתיכנס כבר בדלת הקדמית, ותגרום לנו להאמין שיש סיכוי שאולי הפעם נעשה את זה נכון. נכון במובן של צדק חברתי, זכויות אדם וכל אלו, אבל לא פחות נכון - על השטיח האדום. אנשים קוראים לתוכניות הריאליטי זירת הגלדיאטורים העכשווית, אבל מבחינתי, מאז ומתמיד היו אלו השטיחים האדומים שאפשרו לנו לחבוט היטב ובכיף באנשים שלא עשו לנו שום דבר, חוץ מזה שיש להם חיים יותר מצליחים, זוהרים ונוצצים משלנו. השנה, שלל מרהיב של גרציות שטיח אדום הידסו מול עינינו המשתאות ופינו מלא הפופקורן בשלל מחלצות, חלקן מופרכות לחלוטין. הנה האאוטפיטים שפשוט לא יכולתי להתעלם מהם.



הזמרת ריטה אורה הגדירה בנובמבר האחרון מחדש את המושג קז'ואל לוק. לטקס פרסי MTV היא הגיעה עם האאוטפיט שמסמל מבחינתי את שנת 2017: חלוק ומגבת אמבטיה לראשה. המלבושים הללו לא רק העלו את אורה לדרגת שיחת היום, הם גם הצליחו לבעוט בחיוך פמיניסטי משהו במראה המלוטש של השטיחים האדומים, שבהם מצפים מנשות הוליווד ותעשיית הבידור להפוך עבורנו לבובות שעווה מרוטות ומהונדסות. הכי גירל פאוור! הכי שנת 2017!



ההפך מבובת שעווה. צילום: גטי אימג'ז
ההפך מבובת שעווה. צילום: גטי אימג'ז



הנסיכה לעתיד מייגן מרקל היא כמובן דיבור היום, השעה, הרגע - אי אפשר להתעלם ממנה. ולכבוד ההופעה הפומבית הראשונה שלה לצד משפחת המלוכה, היא בהחלט לא אכזבה. כלומר, היא אכזבה למדי, אבל זה היה נהדר. לרגל היציאה הרשמית לכנסייה במהלך חג המולד האחרון, מרקל החליטה להחליף את הקוליות האמריקאית שלה בלוק פורמלין משמים ובריטי למהדרין, כשאת האנסמבל חתם כובע פסינייטור, מהז'אנר שמאפיין אירועים מלכותיים בבריטניה, והיה נראה זר על ראשה של מרקל השיקית, ממש כמו שכרטיס מינוי למכון כושר ייראה זר בארנק שלי.



מייגן מרקל, צילום: גטי אימג'ז
מייגן מרקל, צילום: גטי אימג'ז



בלה חדיד, ממש כמו אחותה ג'יג'י, היא ללא ספק הנערה הנכונה של הרגע. כל מה שהן לובשות, אוכלות, אומרות (שמענו אותן פעם אומרות משהו?), מרגש אותנו, כולל המלבושים המעניינים שלהן על השטיחים האדומים. אחד הפריטים המרעישים של השנה היה האוברול הצמוד וחשוף הגב שחדיד לבשה לטקס הגאלה המפורסם של מוזיאון המטרופוליטן. האנסמבל, שלא יכול להחמיא לאף אישה שלא ניחנה בגוף של אל מקפירסון, היה נראה מעט מטריד על גופה הענוג של חדיד. כלומר, זה היה נראה טוב, אבל גם מאוד רע. הבנתם? גם אני לא.



אנסמבל מטריד. צילום: רויטרס
אנסמבל מטריד. צילום: רויטרס



ריהאנה היא סוג של טפלון, ואני מתכוונת לזה במובן החיובי ביותר. לא משנה מה היא לובשת, היא נראית קולית וענוגה, והפנים שלה ממשיכות לנצנץ עם ברק בתולי ומופלא ששמור רק לה. השנה דובר רבות על העובדה שריהאנה הוסיפה מעט קילוגרמים למשקלה, וזה כמובן לא מנע ממנה להמשיך להתלבש בדיוק איך שבא לה. יותר מכך, נעלי השרוכים והשמלות התפוחות היו דבר שריהאנה אימצה פעם אחר פעם השנה, כי ריהאנה לא מתלבשת בשביל אף אחד, או עבור אף מידה, היא מתלבשת בשביל עצמה. ובשביל הסלפיז באינסטה, כמובן.



מתלבשת בשביל עצמה. צילום: גטי אימג'ז
מתלבשת בשביל עצמה. צילום: גטי אימג'ז



ניקי מינאז' הוכיחה, ממש כמו בלה חדיד, שאוברול זה לא הכל. או יותר נכון, שאוברול חושף הכל. את המלבוש הוורוד והצמוד הזה שלחלוטין הולם את האישיות המופלאה של הראפרית, אך פחות הולם את בלוטות הטעם שלנו, היא הצליחה להשחיל כמעט לכל חשבון אינסטרגרם ופייסבוק שבנמצא, בעיקר בזכות העובדה שאזור המפשעה היה צמוד מדי. הרבה יותר מדי.



פחות הולם את בלוטות הטעם. צילום: רויטרס
פחות הולם את בלוטות הטעם. צילום: רויטרס



הזמרת זנדאיה, שמסתמנת יותר ויותר כיורשת של ריהאנה, לפחות בגזרת האטיטיוד והאומץ האופנתי, עלתה השנה לשטיח האדום עם שלל מרהיב של מלבושים ייחודיים. אחד המעניינים בהם היה קשור דווקא לבחירת התסרוקת שלה, יותר מאשר השמלה. זנדאיה, שלא פעם משמיעה את קולה הבוטח נגד נושאים הקשורים לגזענות, בחרה לעלות לשטיח עם תסרוקת אפרו־אותנטית ומלאת ביטחון.


 


היורשת? צילום: רויטרס
היורשת? צילום: רויטרס