מעלליה האחרונים של הנסיכה מלניה טראמפ לבית המלוכה בראשותו של דונלד - גרמו לכל העולם לתהות בקול רם מאוד: לעזאזל, אין שום מבוגר אחראי בבית? בקצרה, למי שהצליח לפספס, עולם האופנה הוכיח שוב שביכולתו לייצר משבר דיפלומטי חמור ומשמעותי במיוחד. טראמפ יצאה, אחרי כמה שבועות שבהם נעלמה מהעין הציבורית, לסיבוב מלא חמלה באתר ה”מכלאות” הטקסני שבנה בעלה הנשיא לילדי המהגרים שהופרדו מהם בגבול. על הגרדרובה הייתה ממונה כנראה האויבת הכי גדולה של טראמפ, אנרכיסטית חומדת לצון או פשוט אדם כלשהו נטול כל מוח, שכן על גב הז’קט שלבשה מלניה, ז’קט מוכר וידוע השייך לחברת זארה, היה רשום, לבן על גבי חאקי:  "?I Really don’t Care, do you". 



אנשי הנשיא ורעייתו כמובן הכחישו שיש קשר כלשהו בין האמירה החתומה על גבה של מלניה לבין הסיטואציה. טראמפ אף צייץ כי הכיתוב התייחס ל"תקשורת הפייק ניוז". אבל על מי הם עובדים? אף אחד לא הסכים לקנות את הסיפור שמדובר בטעות אקראית. מדובר ברעיית הנשיא החזק ביותר בעולם, מנהיג העולם החופשי, חצי מהזוג שעיני כל העולם נשואות אליו. במיוחד עכשיו, ברגע פוליטי כל כך רגיש של הנשיא, כשהיא בשליחות רגישה כדי להביע אמפתיה, אני שואלת שוב: איך לעזאזל זה קרה? לאלוהים ולטראמפ פתרונים.



האירוע היה כל כך מעורר תמיהה, שחלק אפילו טענו שמדובר כאן בניסיון מחוכם של מלניה לחתור תחת בעלה ולעשות לו פנצ’ר בגלגלים. אני אוהבת את הכיוון הזה שלפיו הדוגמנית לשעבר היא לא משתפת פעולה שקטה, אלא אושיה חתרנית מפתיעה, אבל אני בספק אם זה העניין.



האם באת לנחם או לדגמן? מלניה טראמפ עם נעלי עקב בטקסס. צילום: רויטרס
האם באת לנחם או לדגמן? מלניה טראמפ עם נעלי עקב בטקסס. צילום: רויטרס


מלניה עם משקפי שמש בלילה. צילום: רויטרס
מלניה עם משקפי שמש בלילה. צילום: רויטרס



זו כמובן לא הפעם הראשונה שבה רעייתו של טראמפ מוכיחה שכל קשר בינה לטקט, קונטקסט ורגישות הוא מקרי בהחלט. כזכור, באוגוסט 2017 היא עלתה על המטוס הנשיאותי והגיעה לבקר את נפגעי הסופה הקטלנית בטקסס, עם פק”ל הלבוש ההזוי ביותר עלי אדמות: ז’קט בומבר צבאי, משקפי טייסים מדוגמים ונעלי סטילטו לא קשורות בעליל. האם באת לדגמן או לנחם? מי יודע.



כאמור, גם הסיטואציה הזו התרחשה בטקסס. אולי עדיף שהיא פשוט לא תיסע לשם, אין לה ולטקסס מזל יחד. ממש כמו במקרה הז’קט עם הכיתוב, גם במקרה של עקבי הסטילטו, הלוק של טראמפ הפך במהרה לוויראלי ולווה בשלל ממים ובדיחות על חשבונה של הגברת הראשונה של ארצות הברית. הייתם מצפים שבהמשך היא תיזהר בבחירות המלתחה שלה, אבל במקרה של טראמפ כמו במקרה של טראמפ - אין דבר כזה שאין דבר כזה. באוקטובר 2017 בחירתה של טראמפ לשוב בלילה מביקור בפורטו ריקו ולאס וגאס כשהיא מרכיבה משקפי שמש זיכתה אותה בגיחוך נוסף מצד ההמונים. “מעניין אם מלניה מנסה להסתיר את גלגול העיניים שהיא עושה בכל פעם שהיא מביטה בבעלה”, גרסו לא מעט מהלועגים. אחרים ציינו את העובדה שמשקפי השמש, אביזר הדיסטנס האולטימטיבי, מביעים את חוסר הרצון של הגברת הראשונה להתחבר לעם, להביט לו ישר בעיניים ולהביע חמלה או אמפתיה. עמוק בהחלט.



טראמפ היא לחלוטין לא הרעיה הראשונה שהצליחה לייצר אאוטפיט חסר טקט להפתיע. ממש כמו מארי אנטואנט, שלה מיוחס המשפט האלמותי “אם אין לחם, שיאכלו עוגות”, לא מעט נשים בעין הציבורית, בארץ ובעולם, מקפידות לדגמן לנו את הניתוק המוחלט שלהן מהעם. זוכרים, למשל, שבשנת 2009 הגיעה שרה נתניהו לרחבת הכותל עטופה בצעיף של לואי ויטון? ללא ספק, זוהי הדרך להראות נגישות וחיבור לעם. יותר ויותר נדמה שהצניעות שמאפיינת מנהיגים מסוימים לא תקפה לגבי אנשים מסוימים, ובעיקר, שמי שהיית לפני שהפכת לאיש ציבור בעל מחויבות להמונים, הוא בדיוק מי שתוסיף להיות גם לאחר מכן.