אפריקה שיק


רשת סאקס הציגה בימים אלה את קולקציית הקיץ שלה, ששמה דגש על צבעוניות שמחה ומשוחררת. האוסף הראשון בקולקציה, בסגנון בוהמי, יוצר משחק מעניין של ניגודים. המראה נקי, הגזרות פונקציונליות ונעשה שימוש בבדי פשתן, וואל, כותנה ומשי. הצבעים השולטים בקו הזה הם חול, ניוד, לבן צדף, כחול, ירוק וגם שטיפות טאידאי. הקו השני בקולקציית הקיץ של סאקס, חגיגה אפריקאית, מתמקד בתרבויות השונות באפריקה דרך הדפסים אתניים, צבעים עזים, שילובי רקמות וחרוזים ותכשיטים גדולים. האוסף האחרון כולל את החיבור של בד דנים עם מראה השחור־לבן.

השימוש בגזרות משוחררות נותנות אווירה של חופשה, שמתאימה לחודשים החמים. לצד הבגדים הקפידו בסאקס על הרחבת קו האקססוריז שכולל תיקי עור לערב בעיצוב מקומי לצד תיקים סרוגים בעבודת יד שמיובאים מקולומביה.  גם בגזרת הנעליים יש לא מעט חידושים, ולצד סנדלי הקיץ תוכלו למצוא בקולקציה נעלי ספורט שישלימו את ההופעה.

אהבנו: את הצבעונית העליזה שעושה חשק לדלג על החורף ולהגיע כבר לקיץ; את ההדפסים האתניים והגזרות הנשפכות, שמתאימות לאקלים החם, ואת התיקים, גם תיקי העור וגם התיקים הקולומביאניים המרהיבים.

אהבנו פחות: המחירים של הרשת, ואת זה הזכרנו בעבר, נראים מעט לא פרופורציונליים. גם העונה הרשת שומרת על טווח מחירים גבוה מדי. • טווח מחירים: 268־980 שקלים. להשיג בחנויות הרשת ברחבי הארץ.

ילדי הפסטיבלים


מחווה לעולם הרוקנרול ופסטיבלי המוזיקה, נוסטלגיה משנות ה־60 וה־70 ופרחוניות היפית - זה מה שראינו בקולקציית הקיץ של טומי הילפיגר. כבר זמן רב שהילפיגר רוצה לשלב בין שתי האהבות שלו, אופנה ומוזיקת רוק, והעונה הוא עשה זאת.
הקולקציה מתמקדת במראה הזוהר של כוכבי הרוק הגדולים והאייקונים שעלו לתודעה בשנות ה־60־70, ובאופן שבו נראית נערת הפסטיבלים האולטימטיבית שלו. בקולקציה, כמו בתצוגת האופנה שהתקיימה בשבוע האופנה בניו יורק, ניתן לראות כיצד השפיעו להקות כמו הביטלס וזמרים כמו ג׳ימי הנדריקס על הלך הרוח של המעצב.

כמו תמיד ניתן לראות בקולקציה את הצבעים הקבועים של טומי (שחור, כחול, אדום), שאליהם הצ רפו העונה גם גוונים כהים יותר. המחווה לעולם הרוק מתבטאת בלבוש היפי מעט, עם הרבה שמלות מקסי נופלות ושמלות תחרה לבנות, חולצות קצרות עם פרינטים, תוספות של גלידים וכפתורים מוזהבים. לחלק מהפריטים הוספו עיטורים בסגנון סיקסטיז־צבאי, כקריצה לאלבום ״סרג׳נט פפר״.

אהבנו: את שמלות השיפון החצי שקופות ואת אוברול המיני מבד דנים, שמחזיר אותי לתקופת התיכון. גם העונה הגזרות מדויקות, בעיקר בכל מה שקשור למכנסיים מחויטים. אי אפשר להתעלם מקו בגדי הים הקלאסי שהשיקו בהילפיגר: בגדי הים בהדפסי הוואי נפלאים, ובגד ים שלם שחור־לבן עם ריצ׳רץ׳ שנראה פשוט מושלם.
אהבנו פחות: כיאה לקולקציה שמושפעת מעולם הרוק, ניתן לצפות ליותר תעוזה. רוב הפריטים בקולקציה שומרים על מראה קלאסי, ובהחלט היה ניתן ללכת עם ההשראות צעד אחד קדימה. טווח מחירים: 169־3,590 שקלים. להשיג בחנויות המותג בארץ.

 
 
צבעוניות ואהודות. הנעליים של בנסימון (צילום: קובי מהגר, יח"צ)

פגישה גורלית
ככה נראה שיתוף פעולה מושלם: מותג הנעליים הצרפתי בנסימון (BENSIMON) חבר למאיירת שירה ברזילי במפגש שהוליד קולקציית קפסולה מדהימה. מותג הנעליים האופנתי מזוהה בעיקר עם סניקרס צבעוניות וקנה לו אוהדות רבות בקרב הנשים הישראליות. ברזילי, הידועה בשם העט ״קוקטית״, היא מאיירת אופנה ובעלת מותג הקעקועים ״קוקטית - נוט פורבר״, שבעבר שיתפה פעולה עם h&m ורוברטו קוואלי. בקולקציה הנוכחית, שתימכר באתר החברה בארץ, יצרה ברזילי חמישה איורים שונים - עיניים, אננסים, יהלומים, עוגנים וגלידות -המוטבעים על נעליים בצבעי תכלת, ורוד, לבן,
צהוב ובז׳.
אהבנו: הצבעים קיציים ומגניבים והאיורים, שברזילי ציירה בעבודת יד, פשוט עושים שמח בלב. הנעליים יוצעו במהדורה מוגבלת, כך שמי שימהר ירוויח נעליים כיפיות ומגניבות שלא יהיו לכל אחת ברחוב.
אהבנו פחות: היינו שמחים אם שיתוף הפעולה הזה יתרחב ויוצעו עוד דגמים. סניקרס בקיץ זה דבר נפלא שאף פעם לא נמאס. לא היינו מתנגדים אם היו מציעים איורים שיתאימו גם לקהל בוגר יותר. מחיר: 220 שקלים.
להשיג ב - www.bensimonisrael.co.i