למיילי סיירוס יש יכולת מופלאה לגרום לדברים בעולם לזוז. לפני שנתיים, למשל, היא תרמה משמעותית לנסיקתו של הטוורקינג (ריקוד הנעת הישבן שנשים רבות אימצו בהתלהבות), בשנה שעברה נרשמה עלייה בביקוש לתספורות בלונדיניות קצרות, ובמקביל הרבה נשים צעירות דאגו להצטלם כשהלשון שלהן מתגלגלת החוצה. 
 
 כמו עוד כמה כוכבות פופ במעמדה, סיירוס היא מה שמכונה Trend Setter – מכתיבת טרנדים, ולפחות לאחרונה היא מתעלת את זה לכיוונים חיוביים. בתקופה האחרונה היא לא מסירה את שיער בית השחי שלה, ואפילו צובעת אותו בכל מיני צבעים, והיא בכלל לא עושה את זה סתם כי משעמם לה – אלא כדי לתמוך במסר הפמיניסטי שלנשים יש זכות למראה טבעי, שכולל גם שיער גוף. בשבוע שעבר היא אפילו הודתה בטוויטר לצלם טרי ריצ’רדסון על כך שלא הסיר בפוטושופ את שיער בית השחי שלה, כמו צלמים אחרים לפניו.

אין ספק בכלל: העולם שבו אנחנו חיים הוא מקום שונה מאוד ממה שהיה לפני 15 שנה, כשג’וליה רוברטס הגיעה ב־1999 לפרמיירה הלונדונית של “נוטינג היל” והציגה לעולם זוג בתי שחי לא מגולחים – התקשורת הגיבה בחלחלה עמוקה, ובמיוחד מגזיני הנשים, שאז עוד האמינו שסכין הגילוח הוא החבר הטוב ביותר של כל אישה. לאורך השנים נתקלנו לא פעם בכוכבות בעלות בית שחי שעיר שלא טרחו להסתיר אותו – מביונסה (בפרמיירה של הסרט “קאדילק רקורדס” ב־2008) ובריטני ספירס (בטקס פרסי המוזיקה האמריקאית ב־2008) ועד דרו ברימור בתמונת פפרצי כלשהי והילארי סוונק ב־2010 (בטקס פרסי נשות השנה של מגזין ELLE). 

התגובות תמיד היו זהות, בסגנון צורמני ומזדעק שתוהה איך הן מרשות לעצמן “להזניח” את טיפוח הגוף.
היום התגובה היא שונה לגמרי – אם כי ברור שיש מי שמוחה נגד הטרנד, כי עדיין התפיסה הכוללת היא שנשים צריכות להסיר את שיער גופן לטובת אסתטיקה – מדובר בתנועה הולכת וגוברת של נשים שמתחילות לשנות את תפיסת הגוף והיופי שלהן, בכל מיני מובנים. וכמו שאפשר לצפות, טרנד בתי השחי, שמסתמן כטרנד הלוהט ביותר לקיץ 2015 (שינוי מרענן מטרנדים כמו דיאטות משוגעות למיניהן ובגדי ים), מופץ להמונים בעיקר ברשתות החברתיות, ודווקא מתקבל באהדה.
עשרות סיניות לא טועות
אם נתקלתם בתקופה האחרונה בתמונות של נשים צעירות שהצטלמו בזרוע מושטת כלפי מעלה והציגו לעולם חופן מרשים של שיער בית שחי – כדאי שתדעו מאיפה זה מגיע. הסיבות יכולות להיות שונות. חלק עושות את זה מתוך אידיאולוגיה פמיניסטית, שלפיה נשים לא צריכות להסיר את שיער גופן ויש להן זכות הבחירה, ממש כמו לגברים; אחרות פשוט עושות את זה כי זה נראה להן כיף ומגניב. כך או כך, אין ספק שמדובר במגמה חיובית ומבורכת. 
כמו הרבה טרנדים בעולם המערבי, גם הטרנד הזה מגיע אלינו מסין: בתחילת החודש הבלוגרית הסינית קסיאו מיילי הכריזה על תחרות באתר המיקרובלוגינג Weibo. היא העלתה תמונה של בית השחי הבלתי מגולח שלה וקראה לנשים נוספות לשלוח לה תמונות של בתי השחי שלהן. הרעיון לא היה לקדם טרנד טיפוח כלשהו, אלא לתמוך במחאה נגד האלימות והאפליה כלפי נשים, שנמצאת בנסיקה בסין (על פי דוח האו”ם משנת 2013, אחד מכל שני גברים בסין ביצע אקט אלים כלפי אישה). 
היא רצתה להדגיש את המוסר הכפול במדינה ובעולם – בעוד לגברים יש זכות הבחירה בנוגע לשיער הגוף שלהם, נשים נאלצות להסירו בדרכים שונות ולא מאוד נעימות. “לנשים צריכה להיות הזכות להחליט איך הן מטפלות בגוף שלהן, וזה כולל פרטים קטנים כמו שיער בבית השחי”, אמרה קסיאו לרשת CNN. “את יכולה לבחור אם לגלח אותו, אבל איש לא צריך להכריח אותך לעשות את זה, תחת שום לחץ או סטריאוטיפ”.
עשרות נשים שלחו לקסיאו תמונות שלהן באמצעות הרשת החברתית, ומתוכן נבחרו שש זוכות שקיבלו פרסים באווירה מעצימה, כמו קונדומים, ויברטורים ואפילו מכשיר קטן ומתוחכם המאפשר לנשים להשתין בעמידה. קסיאו מסבירה שעד שנות ה־90 הנשים הסיניות כלל לא נהגו להסיר את שיער בית השחי שלהן. “זה טרנד אמריקאי שסחף את האומה, והיום נשים סיניות כבר מסירות את השיער באופן אוטומטי, אבל למה?” היא תוהה. 
“לי אין הרבה שיער בבית השחי והוא בטח ילך ויהפוך דליל עם השנים, אז למה שאטרח להסיר אותו? המדיה מסקרת את הנושא באופן דוחה, היא מציגה את זה כאילו אסור שיהיה לנשים שיער מתחת לבית השחי ושזה משהו שהן צריכות להתבייש בו, בזמן שאת שיער בית השחי של סלבס גברים מציגים לראווה. אני אוהבת את שיער בית השחי שלי, הוא חלק מהגוף שלי. אני מקווה שבנות יוכלו להראות לעולם את שיער בית השחי שלהן בלי לחשוש”. 
עושות תספורת
נשים החלו להסיר את שיער גופן עוד בסוף המאה ה־19, כשהן החלו לחשוף חלקים שונים שעד כה הוסתרו, כמו למשל בתי השחי. בשנות ה־70, בחסות התנועה ההיפית, דווקא היה מקובל לראות לא מעט נשים בלתי מגולחות, אבל המגמה עברה רגרסיה קיצונית כשהסרת שיער הגוף פלשה גם לאזורים האינטימיים יותר, ונעשה מקובל מאוד עבור נשים להסיר לחלוטין גם את שיער הערווה. אצל גברים, העניין נותר פחות או יותר זהה לאורך השנים – בעשורים האחרונים נעשה מקובל מאוד לראות גם גברים מסירים את שיער גופם בחלקים שונים, אבל להם עדיין שמורה זכות הבחירה, ואיש לא ירים גבה מול בית שחי גברי שעיר.
חגיגת בתי השחי השעירים, המשתלטת בימים אלה על הרשתות החברתיות, הולכת ומתפשטת לא מעט בזכות כוכבות כמו מיילי סיירוס, שמצטרפות לחגיגה וקוראות לנשים נוספות לעשות כמוהן. מדונה, שתמיד מקדימה את זמנה, העלתה לאינסטגרם תמונה עם בתי שחי בלתי מגולחים (היא אפילו “סיפרה” אותם לתספורת מוהוק) כבר במרץ 2014 וצירפה אליה את הכיתוב: Long Hair, Don’t Care.
בתחילת יוני השנה הגיעה כוכבת הסדרה “גירלז”, ג’מימה קירק, לטקס פרסי אופנה והציגה את בתי השחי הבלתי מגולחים שלה לראווה. היא העלתה אחר כך תמונה של סופיה לורן, שבה נראים בתי השחי הלא מגולחים שלה, וצייצה בטוויטר שהיא משועממת מכל הדיון בנושא ושזו זכותה לבחור אם לגלח את בתי השחי שלה או לא. כמה ימים אחר כך הצטרפה אליה יוצרת הסדרה והכוכבת הראשית שלה, לינה דנהאם, שפרסמה את רשימת המטרות שלה לקיץ הקרוב ובמקום הראשון כתבה “לגדל שיער בבתי השחי”. גם השחקנית שיילין וודלי (“היורשים”) העלתה תמונה שלה לאינסטגרם עם בתי שחי לא חלקים.
יש שמכנים את המגמה הזו “עידן הפוסט קרדשיאנס”. בעוד שבנות משפחת קרדשיאן מעודדות מראה מעושה, עם ריסים ושיזופים מלאכותיים, הטרנד הנוכחי קורא למראה טבעי ובלתי מלוטש. צביעת שערות בתי השחי (לרוב לצבעים כמו כחול או ורוד) נועדה רק להקליל את התופעה ולהפוך אותה לכיפית יותר עבור נשים צעירות, שחוששות עדיין מהתגובות של הסביבה.
 
ברשתות החברתיות תוכלו למצוא עשרות חשבונות המוקדשים לטרנד המבורך, ביניהם למשל חשבון האינסטגרם Pitangels שמציג תמונות יומיות של נשים עם בתי שחי שעירים. בינתיים, העולם ממשיך להגיב בזעזוע לבתי שחי שעירים של נשים, אבל אם המגמה הזו תימשך, בעוד כמה שנים זה כבר עשוי להיראות אחרת לגמרי.