אני בחורה של בית. בסופו של יום עבודה, אין דבר שאני כמהה לו יותר מלהגיע כבר הביתה, לחפון את הכלב הקטן שלי ולהתכרבל איתו לסשן של צפייה כפייתית בטלוויזיה.



סופי השבוע שלי נראים בערך אותו הדבר, רק עם שעות נמנום רבות יותר. מלבד העובדה שאני בחורה של בית, אני גם בחורה של אופנה. אבל, לצערי, בחודשים האחרונים נדמה שהחיבור בין השניים – שיק והתבצרות בודדה וזוהרת בבית – הוא לא פחות מאוקסימורון. כן, חברות (ואני מציעה כרגע לכולכן חברות באופן רשמי, תכף תבינו למה), כדי להיות שיקית באמת בשנת 2015, לא מספיק להיות לבושה למשעי, את צריכה לידך עדר של חברות לבושות למשעי.





דף האינסטגרם של טיילור סוויפט


אם שנת 2014 בעולם האופנה הייתה שנת הציצים והתחת, שנת 2015 עומדת בסימן החברות הכי טובות. אחד התורמים המרכזיים למגמה הזו, שעל פיה כל סגנון תמיד ייראה טוב יותר כשאת מצטלמת לצד החברה הכי טובה שלך, הוא כמובן החיבור הכל כך צמוד ב־2015 בין תעשיית האופנה לאינסטגרם, שהפכה ללא עוררין למגזין האופנה החשוב ביותר בסביבה.

הנוכחות של אושיות התעשייה, דוגמת מארק ג’ייקובס, אלכסנדר ואנג ואחרים באינסטגרם היא בכלל לא מקרית, והרשת החברתית הפכה לפלטפורמה המרכזית שבה טרנדים נקבעים ואליה אושיות האופנה וקובעות דעת הקהל ממנפות את מאמציהן השונים. את המגמה מובילות שלוש אושיות מפתח: הדוגמנית קארה דלווין, הזמרת טיילור סוויפט והדוגמנית קנדל ג’נר.

שלוש הבנות, שלחלוטין נחשבות לאיט גירלז הרותחות של השנה, מתחזקות בעמוד האינסטגרם שלהן שלל בלתי נדלה של תמונות מלאות שיק שלהן ושל חברותיהן. טיילור סוויפט מתהדרת בתמונות שובבות שלה ושל בנות כמו לנה דנהאם, לורדס והדוגמנית קרלי קלוס; קארה דלווין מקפידה להצטלם עם חברותיה הדוגמניות ג’ואן סמולס וסוקי ווטרהאוס; וקנדל ג’נר, אחת הנשים שאוחזות בעמודי האינסטגרם המדוברים ביותר, מקפידה על תמונות משותפות שלה ושל חברותיה למסעות הג’ט סט ברחבי בירות האופנה, ובהן היילי בולדווין וג’יג’י חדיד. 
 
גם המגזינים המסורתיים לא פספסו את המגמה, ושני שערים חשובים השנה הוקדשו לנושא. שלוש חברות טובות, ובעיקר, שלוש נשים מסקרנות ומתוקשרות למדי, חברו זו לזו כדי לקשט את שער גיליון “גלאמור” של חודש מאי.



שער מגזין "גלאמור" של מאי 2015. 


מישל אובמה, שרה ג’סיקה פרקר וקארי וושינגטון צולמו לשער בידי פטריק דמרשלייה בבית הלבן. עוד קודם לכן צולמו לשער גיליון מרץ של מגזין “ווג” האמריקאי החברות הטובות קלוס וסוויפט. ומאחר שמדובר במגזינים שהם לחלוטין אוטוריטות בכל הנוגע לסטייל ולטרנדים, מי אנחנו שנתווכח עם מוטיב שער שחזר על עצמו בטווח של חודשיים.
* * * 
פלטפורמה נוספת שהמחישה את התעצמותו של הטרנד היא היוטיוב, או פלטפורמת הווידיאו־קליפים החמה של הרגע. מאז ומתמיד קליפים מוזיקליים של אמנים פופולריים עזרו לטרנדים אופנתיים לתפוס תאוצה, וכך גם לגבי שניים מהקליפים המדוברים של החודש. בקליפ המדובר לשירה של טיילור סוויפט (כן, שוב היא, מדובר כנראה בנערת הפוסטר של המגמה) Bad Blood, מככב צי מרהיב במיוחד של חברות קרובות ומלאות שיק של הזמרת, ובהן קארה דלווין, סלינה גומז, לנה דנהאם והדוגמנית ג’יג’י חדיד. גם הזמרת מדונה שחררה ממש לפני כשבוע קליפ לשירBitch I'm Madonna, שנראה כמו מפגן כוח של חברים מתוקשרים ושיקיים, ובהם קניה ווסט, ריטה אורה, ביונסה, דיפלו, ניקי מינאז’ והמעצב אלכסנדר ואנג.
 
מצד אחד, יש כאן מסר מבאס, בעיקר לאלו שלא ממש אוהבים להתגנדר בחבורה עמוסה של בני אנוש לצדנו. ועם זאת, קשה לי שלא להסתכל על החלק החיובי של המגמה. אם עד כה תעשיית האופנה עודדה קוליות מרוחקת, נטולת רגשות אנושיים, והבעות פנים חמורות סבר, הרי שהמגמה החדשה מעודדת אטיטיוד אופנתי שכולו חום אנושי, שמחה וכיף. סחיות, אפילו. אז למי אכפת מנונשלנט, תתפסו את מקל הסלפי שלכם ותדפקו תמונה מלאת חיוכים וחברים.