התיק שלי
 
אם יצא לכם להסתובב באירופה בשנים האחרונות, בוודאי נתקלתם במותג Full Spot, שבחודש שעבר עשה עלייה לארץ. המותג, שמתמחה באקססוריז, נולד באיטליה אבל נמכר בכ־100 מדינות ברחבי העולם. המעצב עמנואלה מג'נטה, שעומד בראש החברה, מציע קונספט ייחודי של תיקים העשויים מחומר פולימרי יצוק, שאותם אפשר להרכיב על פי טעם אישי. כל פריט הוא מודולרי וכל אחד יכול לעצב לו את האקססורי שמתאים במיוחד עבורו. כמובן ישנם פריטים מעוצבים, כך שגם למי שאין חוש אופנתי מפותח במיוחד, או שסתם אין לו חשק לבנות לוק, יוכל למצוא פריט אהוב.

החומר שבו משתמש המעצב נקרא EVA, והוא זמין בשלל צבעים וגדלים. מלבד תיקים, יש למותג גם שעונים וצמידים שעשויים מאותו החומר ומשקפי שמש לנשים ולגברים.

אהבנו: את הוורסטיליות. המותג צבעוני והוא מאפשר לכל אחד ללכת עם החוש העיצובי שלו וליצור פריט על פי טעמו האישי. הכוונה היא לעצב מהבסיס, מה שאומר לבחור רצועות, בסיס לתיק או לשעון, לבחור כיסויים וכן הלאה. המיקס אנד מאץ' הזה הוא חוויה, כך שההנאה היא לא רק מהתוצר המוגמר.


תיק של פול ספוט. צילום: יח"צ

 

אהבנו פחות: העובדה שיש למותג רק סניף אחד בארץ מגבילה את ההיצע. היינו שמחים אם היו מביאים לארץ יותר צבעים וגדלים של התיקים.
טווח מחירים: תיקים 48־700 שקלים.
ניתן להשיג ב־Full Spot, דיזנגוף סנטר, תל אביב
הזמן המקביל 
 
המעצב הברזילאי אוסקר מצוואט חבר 
לה. שטרן ויצר סדרת שעונים בסגנון וינטג', במהדורה חתומה ומיוחדת, תחת השם Compass. במטרה לשלב בין מודרניזציה ופונקציונליות למראה קלאסי, השעונים החדשים משלבים רצועות ולוח מפלדת אל־חלד. רצועות ה"נאטו", שעמידות במיוחד, מיוצרות ממדים ששימשו את משרד ההגנה האמריקאי בשנות ה־70 ולכן הפכו לפופולריות במיוחד.

את הרצועות – שמגיעות בצבעים שחור, חאקי וירוק - ניתן להחליף בקלות. במקביל, השיקו בה. שטרן גם את השעון מדגם "אתוס", שמגיע בקו נקי עם רצועות עור תנין, מנגנון שווייצרי אוטומטי וזכוכית קריסטל ספיר. בגזרה הנשית יש גם לא מעט חידושים, עם שעונים שמשלבים אבנים ויהלומים, רצועות עור מתלפפות, שעוני ספיר קריסטל ושעונים עם הדפסים של חברבורות.
 
אהבנו: בגזרת הגברים אהבנו את הפשטות המתוחכמת. אין העמסה של פרטים, אלא דווקא ניסיון לקחת את העיצוב לקווים יותר קלאסיים. סגנון הוינטג' משתלב נפלא ונראה שהשעון יתאים למגוון גברים. מהסדרה הנשית אהבנו את שעוני התכשיט עם הרצועות המתלפפות, שנראות מצוין על היד, מראה נשי ולא מתאמץ.



 שעונים של ה.שטרן. צילום: יח"צ
אהבנו פחות: בעוד בסדרת הגברים נראה שבה. שטרן חשבו על הכל, כמה מהפריטים בסדרת הנשים פחות פונקציונליים ונוחים. בניסיון ללכת אחרי טרנד השעונים הגדולים, הם יצרו שעונים כבדים, שקצת לא נוחים על יד של אישה.
טווח מחירים: 2,500־5,000 שקלים.
ניתן להשיג בסניפי ה. שטרן
שומרת על המסורת 
 
חזרה למקורות היא טרנד פופולרי בקרב מעצבים בתקופה האחרונה, וכך זה גם במקרה של מיכל בן עמי, אשר שבה אל השורשים האלג'יריים־צרפתיים של אמה. בן עמי שאבה השראה מהתכשיטים שאמה הביאה ארצה, ושילבה אלמנטים שהיו אהובים עליה בקולקציה החדשה שלה. התוצאה היא שילוב של צבעים וחומרים אתניים עם טוויסט מודרני וצעיר. המעצבת בחרה גם ליישם את המסורתיות בשלבי העבודה, ולכן כל הפריטים שיצרה נעשו בעבודת יד. דבר נוסף שבן עמי ניסתה לתרגם לקולקציה הוא את הצליל המיוחד שהשמיעו התכשיטים של אמה וסבתה בשעה שהתנענעו, צליל נוסטלגי ומנחם שהתאפשר בזכות התנגשות של חומרים. את הצליל הזה ייצרה בן עמי על ידי הוספה של אלמנטים זזים.
אהבנו: את שילובי העורות הצבעוניים וחיבורי הטקסטורות. יש בקולקציה חלק גדול שמוקדש לצמידים צבעוניים וקיציים, שפשוט עושים נעים בעין. אהבנו גם את קולקציית העגילים התלויים, שמשלבים אבנים ומגיעים בכסף או בציפוי זהב.
אהבנו פחות: היינו מצפים לראות קצת יותר תעוזה ונוכחות של הפריטים. התכשיטים מינימליסטיים יחסית ולא דומיננטיים מספיק. 
טווח מחירים: 100־950 שקלים.
ניתן להשיג בחנויות המעצבת או באתר 
האינטרנט www.michalbenami.com