תופרים לנו תיק

רשת ארנקי עמנואל אומנם התחילה את דרכה כחנות קטנה ברחוב שינקין בתל אביב, אך כבר מזמן הפכה להצלחה ישראלית. הרשת, המזוהה בעיקר עם סמל הפיל שלה, מציעה גם העונה ליין של ארנקים ותיקים לנשים וגברים. הדגש הוא על פריטים קלאסיים, ולא דווקא תלויי טרנדים, אשר מתאימים לטווח רחב של רוכשים. כלומר בקולקציה אחת אפשר למצוא מצד אחד תיק או ארנק לאמא, ומצד אחר תיק לחובבת אופנה מושבעת.

מי שמרימה ומצעירה את הקולקציה אפילו יותר היא נטע שדה, שכבר שנים מציגה את הקולקציה שלה בסניפי הרשת. שדה, בוגרת בצלאל, היא בעלת קו עיצובי מאוד מובהק. התיקים שלה שיקיים, אך מאוד קלאסיים. היא משתמשת בחומרים מאוד איכותיים ולא מרבה להשתמש באלמנטים ובעיטורים מיותרים. העונה היא שאבה את ההשראות שלה מפסטיבלי המוזיקה המתקיימים ברחבי העולם.

השפעות עיצוביות נוספות היא שואבת מתרבויות אפרי- קאיות ומילדי הפרחים. ההשראות הללו באות, למשל, לידי ביטוי בתיקי הצד שלה. אהבנו: לנטע שדה יש ליין נפלא של תיקים קטנים, המתאימים מאוד לקיץ, שבו אנחנו זורקות על עצמנו משהו קליל ויוצאות מהבית. בנוסף, גם תיקי הערב של המותג מעוצבים בקו עדין ופונקציונלי ובמראה על-זמני.
 
אהבנו פחות: קיץ מבחינתנו הוא חגיגה של צבעים, ומשום מה בארנקי עמנואל, כמו בקו של נטע שדה, מתמקדים יותר בצבעים הקלאסיים (שחור, כחול, חום). הגיע הזמן שגם אצלנו יחצו את הקווים ויסתכנו בצבעים נועזים יותר.

טווח מחירים: 1,300-60 שקלים. להשיג ברשת ארנקי עמנואל
עולים כיתה
לבית הספר ולאוניברסיטה, מוצרי פופ ומוצרי נייר למשרדים, תיקים, ילקוטים ונעליים. חלק נכבד בחנות מוקדש לתיקים ולאקססוריז של חברת הרשל. בנוסף, במרכז החנות יש קיר נעליים עם פיסים מקולקציית האופנה של נייקי, פלדיום ודולפי. לצד כל זה יש שלל אביזרים ואבזורים, מחברות, מדבקות וכלי אוכל של מותגים נחשבים.
 
מותג התיקים הרשל נוסד על ידי שני אחים קנדים, ג׳יימי ולינדן קורמק, שעשו את הפריצה המסיבית הראשונה שלהם ^Urban Outfitters. המותג, שנקרא על שם העיירה שבה גדלו השניים, מצליח לכבוש בשנתיים האחרונות את השוק בעזרת תיקים שמשלבים פרקטיות וסטייל.



best in class. צילום: יח"צ

כיום כבר אפשר למצוא אותם בחנויות כמו נורדסטרום וגאלרי לאפייט ובבוטיקים. מלבד תיקי גב, הם מייצרים גם מזוודות, תיקי סל, תיקי לפטופ, ארנקים וכובעים. אהבנו: הכל, או כמעט את הכל. שבו את לבנו תיקי הגב של הרשל שמגיעים, באופן די מפתיע, בצבעים מתונים אך עם שיק מגניב. אהבנו את תיקי הג'ינס עם המנוקדים. גם נעלי הנייקי המוגבהות עם החיתוכים בצדדים תפסו לנו את העין. אהבנו פחות: את המחירים. נכון שהחנות נראית כמו חנות צעצועים לכל הגילים ועושה חשק להעמיס הכל, אך פנקס בכמעט 70 שקל לא כל אחד ימהר לקנות.

טווח מחירים: 1190-29 שקלים.
 
להשיג Best in Classy, שינקין 64, תל אביב
אומאמא
מותגי אופנה בינלאומיים לא תמיד מוצאים לנכון לפתוח סניפים בארצנו הקטנטונת, אך למזלנו כמה חובבי אופנה מרימים את הכפפה ומביאים ניצנים של אופנה אחרת. אחת מהם היא מיטל טייב, שפתחה לפני כשנה פתחה בוטיק אופנה בשם ״שוגר מאמא״ ברחוב מדינת היהודים בהרצליה. בבוטיק היא מציגה אוסף של פרטי אופנה ממגוון מותגים כמו קאשרל, ננושקה, טא- קון, stylestalker ,virginie, מארה הופמן, Castaway, was ,Les Hommes Urban ועוד. מלבד בגדים ונעליים, טייב מציגה גם פריטי עיצוב ייחודיים ופריטי אספנים.

בחנות יש באמת מגוון רחב של בגדים ונעליים לגברים ונשים, כשהדגש הוא יותר על נשים. הקיץ ניתן לראות שם המון שמלות חוף ושמלות מאווררות בגזרת A. הפריטים נעים מקז׳ואל ועד חליפות ושמלות אלגנטיות לערב. לצד זה יש לא מעט אביזרים משלימים כמו סניקרס, כפכפים, הלבשה תחתונה ותכשיטים. בצד הגברי תוכלו למצוא בעיקר סניקרס מדליקות, חולצות מכופתרות וטי-שירטים.
 
אהבנו: קאשרל הוא מותג שקצת נשכח מהתודעה, אך מצליח להתרומם שוב בעונות האחרונות, ושמחנו לראות שהוא בחר בבוטיק כבית שלו בישראל. אהבנו גם לגלות שיש שם פריטים שהופיעו בתצוגות אופנה וכאלה שמגיעים בוואן פיס. אהבנו פחות: נכון שמדובר במותגים נחשבים, אך לעתים המחירים קצת גבוהים מדי לתקציב שלנו. בנוסף, היינו שמחים לגלות שם קצת יותר תעוזה וביטוי לקולקציות הערב שחלק מהמותגים בחנות מתמחים בהן.
טווח מחירים: 3,000-250 שקלים.


להשיג ב"שוגר מאמא", מדינת היהודים 60, הרצליה פיתוח