מי שעוקב אחרי עולם הטיפוח מקרוב, בוודאי הבחין שבחודשים האחרונים יש עלייה ניכרת בהשקות של מוצרי איפור בסטיק. “מוצרי האיפור בסטיק נועדו לתת פתרון יעיל, מהיר ומאוד פשוט לשימוש בטכניקות איפור רגילות כמו הנחת צללית, סומק, ברונזר, מייק־אפ ועוד”, אומרת אביגיל אלוני, מנהלת הדרכה ב”בובי בראון”. בנוסף, הם קלים ונוחים לנשיאה ואינם מלכלכים. ניתן לזרוק בתיק ולהשתמש בכל סיטואציה ובכל מקום – ברכב, במשרד ובבית.



ואכן, יש היום לא מעט מוצרי איפור ששינו את צורתם לצורת סטיק. הבולטים שבהם הם הצלליות. למקרה שאתם תוהים אם יש שוני בדרך שבה בוחרים צללית רגילה לזאת שבסטיק, אומר שבכללית אין כמעט הבדל. את צבע הצללית בוחרים לפי הצבע שאוהבים, ממש כמו בחירת צללית באבקה.

עם זאת, חשוב לשים לב שהפורמולה תהיה על בסיס ג’ל, כך שתתייבש במהירות על העין ולא תימרח. לרוב צלליות בסטיק מגיעות בעובי בינוני, כך שניתן להניח קו עבה על העפעף ולהשאיר אותו כמו שהוא, כדוגמת אייליינר, וניתן גם למרוח על כל העפעף ולטשטש למראה מעושן. כמו כן אפשר לעבוד עם צללית בסטיק בטכניקת שכבות ולבנות מראה קליל או מודגש. צלליות בסטיק משמשות גם כצלליות בסיס בגלל העמידות הגבוהה, כך שעליהן ניתן להניח כל צללית אבקה אחרת.
 

 
מייק־אפ בסטיק אומנם לא ממש חדש בשטח, אך לאחרונה הוא נכנס יותר ויותר לשוק, בעיקר בקיץ. הפורמולות של המייק־אפ בסטיק משתנות כמובן בהתאם לכל חברה, אך חשוב להבין שמייק־אפ בסטיק מאפשר בניית שכבות בהתאם לדרגת הכיסוי המבוקשת – מקלילה ועד עבה. בנוסף, ניתן להשתמש בו גם לצורך טאץ’־אפ של תיקונים במהלך היום.
 

“הדרך הנוחה ביותר לעבוד עם מייק־אפ סטיק היא לקשקש קווים על הפנים, סטייל ‘אינדיאני פרוע’, ואז במברשת או באצבעות למזג על כל הפנים”, מציעה אלוני ומוסיפה, “למי שרוצה ויכול להשקיע, אז מייק־אפ סטיק הוא מוצר מעולה להצללות ולחיטוב הפנים. אבל במקרה הזה צריך להשתמש בשלושה גוונים: הגוון שמתאים לגון עורך, גוון שבהיר בשני טונים, וגוון אחד כהה מאוד".
 
מוצר נוסף שהולך נפלא בסטיק הוא הברונזר. הברונזר עושה את אותה טכניקה של הצללה בפנים. הדרך הפשוטה לעשות זאת היא על ידי ציור קו עדין שמתחיל מהחיבור של הפאה עם האוזן, עד לקו שלאורך עצם הלחי, ובעזרת מברשת מייק־אפ או אצבעות לטשטש באמצעות טפיחות במקום. למראה שזוף בכל הפנים ניתן לצייר נגיעות בשאר אזורי הפנים ולטשטש.
 
סומק בסטיק, שגם כן פופולרי בתחום, הוא מוצר ורסטילי. הוא יכול לשמש כסומק או כפיגמנט צבע לשפתיים. רצוי להשתמש בו כמו סומק באבקה. להנחה נכונה שלו, יש לחייך חיוך גדול ולהניח נקודה על תפוחי הלחיים, ותוך כדי חיוך לטשטש במקום.
 
לאחרונה הסטיק התרחב גם מעבר לתחום האיפור, וגם בגזרת הטיפוח ניתן לראות ניצנים שלו – לדוגמה, מקדם הגנה בסטיק. השימוש במקדם סטיק מאפשר להגן גם על אזורים רגישים יותר בפנים, ובלי להרגיש תחושת דביקות. ניתן למרוח אותו בקלות גם על אזורים נקודתיים, כמו שפתיים או צלקות.