מקלות בגלגלים: הפרסומת שעוררה מחדש את הדיון על הסטריאוטיפ הנשי

פרסומת חדשה של חברת בוגבו, שמציגה דוגמנית חטובה רצה לצד העגלה שבה שוכב תינוקה הטרי, מעוררת את זעמן של נשים רבות בעולם ומעלה שוב את השאלה: מדוע החברה ממשיכה לצפות מאמהות אחרי לידה לחזור מיד לגזרה?

כרמית ספיר ויץ צילום: מעריב אונליין
מתוך הפרסומת השנויה במחלוקת של בוגבו
מתוך הפרסומת השנויה במחלוקת של בוגבו | צילום: מתוך אתר בוגבו
2
גלריה

חברת עגלות התינוקות ״בוגבו״, שמזמן הייתה צריכה לקבל קטגוריה נפרדת במחירון לוי יצחק הודות למחירים מרקיעי השחקים של מוצריה, זיכתה לאחרונה את העולם בדגם חדש. זו כמובן הייתה סיבה למסיבה, וליציאת פרסומת שבה נראית דוגמנית דקת גו במקומות הנכונים ושרירית במקומות אחרים עושה את כל מה שאם עושה רגע אחרי לידה עם בנה הפעוט: לובשת ביקיני קטן ויוצאת לטיול בפארק כשהרך הנולד נהנה מנסיעה בעגלה היקרה. הפרסומת הזו עוררה סערה בקרב אמהות ברחבי העולם וגררה שלל תגובות מכל מי ששמו לב להיעדר שיקול הדעת בבחירת הפרזנטורית.

במוקד הפרסומת השנויה במחלוקת עומדת הדוגמנית ההולנדית אימרה סטיקמה בת ה־23, שהיא עצמה אם לבת שנתיים וחצי. אלא שנשים רבות זעמו על המסר של החברה כי אמהות טריות צריכות להיראות כמו סטיקמה - חטובות ודקיקות, כשכל רמז ללידה הטרייה נעלם מגופן. ״מדובר בתמונה מגוחכת״, הגיבה אחת האמהות ברשת. ״לפחות שיכניסו אלמנט אחד ריאליסטי״. אחרת הוסיפה בעוקצנות: ״אני אוהבת כמה שהתמונה הזו טבעית ומשקפת את רוב האמהות״. אמהות אחרות הזכירו כי לא לכל הנשים יש מבנה גוף דומה. בתגובה לסערה פרסמה החברה הצהרה שבה נכתב: ״אנחנו רוצים לעודד אמהות ואבות בכל מקום לטייל בעולם עם המשפחות שלהם, בזמן שהם מנהלים אורח חיים בריא וספורטיבי... אנחנו מאמינים שכל ההורים צריכים לרוץ באופן חופשי בלי קשר למי שהם באימוני הכושר שלהם, ובלי קשר למה שהם בוחרים ללבוש״.


תגיות:
אימהות
/
סטריאוטיפים
/
נשים
/
דימוי גוף
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף