תחושה של חופשה


קבוצת "אירני קורפוריישן" פתחה לאחרונה את חנות הדגל הראשונה בארץ של המעצב מייקל קורס. בחנות, המשתרעת על פני 250 מ״ר, נמכרת בימים אלה קולקציית הביגוד והאקססוריז לנשים של שני מותגי הבית של המעצב: "מייקל קורס" ו"מייקל מייקל קורס". החנות, שנמצאת בקניון רמת אביב, עוצבה על ידי אדריכלים שעובדים בעבור קורס, בהתאמה לקונספט העיצוב של החנויות שלו ברחבי העולם.



נדמה שקורס שואב העונה השראות בוהמייניות עירוניות, כשקולקציית הקיץ מתחלקת לשלוש קבוצות: "ספרי ספורט" משלבת פלטת צבעים מתונה (צבעי חול, כחולים וזית), הדפסים מעניינים וטקסטורות מגוונות. פריטים בולטים בקבוצה: שמלות, חצאיות מיני, קרדיגנים קלילים, דגמ׳׳חים ושלבים של דנים. "גרפיק גלאמור" שם דגש על המונוכרומטי, שילובים של שחור-לבן, מטאליות ושילובי אבנים. פריטים בולטים בקבוצה: שמלות שחורות, סוודרים ושילובי עור. בקבוצה האחרונה, "שיק גאומטרי", יש יותר שילובים של צבעים (ירוק, גוונים של אדום) והדפסים כמו נקודות ופסים, ושימוש בבדים כמו משי ולורקס.



החנות של מייקל קורס בישראל היא צעד נוסף בהתהדקות היחסים בין הקבוצה הישראלית למותג האמריקאי, שנמכר בהצלחה בסניפי רשת ״פקטורי 54״ מזה ארבע שנים.



אהבנו: הכל. הצבעוניות הקיצית משתלבת מצוין עם הקו הנקי של מייקל קורס. מספיק מבט אחד בחנות כדי לגרום לי לרצות לצאת לחופשה ניו יורקית. התיקים בקולקציה, המזוהים עם המותג מאוד, גם כן זוכים לשיק קיצי מרענן.



אהבנו פחות: חלק מהבדים בקולקציה, כמו גם הסריגים והז׳קטים, לא מתאימים לאקלים בארץ, לכן אפשר לוותר עליהם ולתת יותר מקום לאקססוריז ופריטי חוף.



טווח מחירים: 3,490-170 שקלים. להשיג בחנות בקניון רמת אביב.



טסה לעת ערב


אצל המעצבת הוותיקה חגית טסה אפשר לראות כבר ניצנים של סתיו. טסה מציינת העונה 20 שנה למותג ולרשת החנויות הנושאות את שמה. את העיתוי היא מציינת באמצעות בייבי קולקציה, מין קולקציית קפסולה הכוללת 20 דגמים של בגדי ערב.



״קולקציית הקפסולה היא בעצם מתנת יום ההולדת שלי לעצמי״, היא מסבירה מדוע דווקא קולקציית ערב, ״יצרתי לי קולקציית ערב קלילה וקולית עם קורטוב של רוקנרול. הרצון היה לייצר פריטים שהם מעין עוגנים של לבוש: השמלה השחורה, קטנה או גדולה, שתמיד תיראה טוב, המכנסיים שתמיד יארזו נכון ויחמיאו, החצאית שתמיד תישאר באופנה ותיראה טרנדית בו זמנית״.



מבט מהיר בקולקציה מגלה שהיא מורכבת ברובה מפריטים שחורים בווריאציות שונות, מה שמתאים לרצון שלה לשדרג את מראה הרוקנרול. הפריטים הבולטים הם חצאית קלוש וחצאית עיפרון, שמלות סריג, עליוניות עם שקיפויות ושמלות באורכים של מיני ומקסי החושפות גב.



אהבנו: חגית טסה מצליחה לשמור על רלוונטיות גם בשוק האופנה התחרותי. לחגוג 20 שנה זה בהחלט לא טריוויאלי. הקולקציה המצומצמת מצליחה להעביר את מראה הקז'ואל שמזוהה איתה לערב.



אהבנו פחות: כן, בארץ מראה ערב אומר שמלה שחורה, אבל ההגבלה הזאת כבר לא רלוונטית. לכן, זאת הייתה יכולה להיות דווקא הזדמנות טובה עבור טסה להראות משהו קצת שונה. הרי לוק שכולו שחור אפשר למצוא כמעט בכל חנות.



טווח מחירים: 549-199 שקלים. להשיג בחנויות הרשת.




הקולקציה של חגית טסה. צילום: זוהר שטרית


עם הפנים לעבר


רשת האופנה ״רנואר״ קיימה בשבוע שעבר תצוגת אופנה לקולקציית סתיו-חורף. ההשראה לקולקציה: שנות ה-70 העליזות, אשר הגיעו אחרי הרבה תהפוכות בעולם ובעולם האופנה - בעשור שהצליח להמציא מחדש את בד הדנים, והפך אותו לפריט חובה.



ב״רנואר״ החליטו להגדיר ארבעה אירועים מרכזיים שהשפיעו על העשור, ועל פיהם הם יצרו את קבוצות הקולקציה. מלחמת וייטנאם: מאופיינת אופנתית בצבעי זית וחרדל, הצלליות מאוד מגוונות אך יש דגש על מראה מוקפד עם הרבה שכבות. שילובים של מספר חומרים באותו הפריט, כמו עור וסריג. פסטיבל וודסטוק: מתבטא בהרבה שילובים של צבעים חומים ואדמדמים. בקבוצה הזאת יש הרבה מכנסונים, חצאיות ושילובי פרנזים. השפעה שלישית מתייחסת לכניסת הקז'ואל לתודעה ולמעשה כניסה של אופנת הג׳ינסים. זה מתבטא בשימוש בבד דנים לא מעובד, מגיע בחצאיות קפלים, מכנסיים מחויטים, חולצות וז'קטים. ההשפעה הרביעית מתייחסת לסגנון הבוהו שהתפתח באותה עת, ומכיל פריטים עם מראה יותר מוקפד והרבה שימוש בצבעי שמנת, לבן ושחור, שילובים של בדי סריג ובד דמוי פרווה.



אהבנו: ב״רנואר״ הבינו שהחורף הישראלי לא ממש מאיים עלינו, ולכן הם התפרעו מבחינת אורכים של חצאיות ומכנסונים קצרים. בנוסף, יש לא מעט שמלות מתנפנפות שפשוט ייראו מעולה בעיני עם מגפונים צבאיים.



אהבנו פחות: שנות ה-70 הם בהחלט עשור חשוב מבחינה אופנתית וראוי להקדיש לו תשומת לב, אך נדמה שבקולקציה חסרה אינטרפרטציה עכשווית וחדשנית יותר לתקופה. גם כשעושים מחווה, אפשר ואף רצוי לחדש ולהתאים אותה להווה.



טווח מחירים: 599.90-49.90 שקלים. להשיג בחנויות הרשת.




תצוגת האופנה של "רנואר". צילום: לם וליץ