סטייל מקומי
עולם האופנה עובר בשנים האחרונות טלטלות רבות. התרגלנו להעמיס בגדים בזול ותוך כדי כך שכחנו איך זה לקנות אופנה – לבדוק איך הגזרה מונחת על הגוף, אם הבד איכותי וישרוד כביסות, ובכלל לחשוב רגע קט לפני שמגהצים את האשראי. נדמה שחנויות וטרנד הלואו־קוסט כבש אותנו, היינו צריכים פורקן קל, זול ומהיר ממש כמו מקדונלד’ס – רק בבגדים. ואז הגיע הרגע הזה שהבנו שזה לא טוב לנו. לחלקנו זה קרה כשעמדנו מול ארון בגדים מפוצץ ולא היה לנו בגד אחד נורמלי ללבוש, לחלקנו חשבון האשראי גילה שהמון זול זה בעצם יקר, במיוחד אחרי שהבגדים לא החזיקו מעמד וכבר חשבנו להחליף אותם בחדשים. והנה, מהלך מיוחד של 11 מעצבים ישראלים עומד לשנות את המצב ולהזכיר לנו שאיכות היא לא מילה גסה, והיא לאו דווקא יקרה. 11 מעצבי מתחם בית טפר, ובהם טלי אימבר, טליה, רונן חן, אלמביקה, FM, דניאלה להבי, דקלה קדם, פרופיל, חגית טסה, יעל אורגד ודורין פרנקפורט, חברו יחד וארגנו סוף שבוע אופנה מיוחד, שאמור להזכיר לקהל שאופנה ישראלית זה לא רק איכות וזה לא יקר, זה גם כיף.
 
כל המעצבים יעניקו בסוף השבוע הקרוב עד 75% הנחה על הקולקציות השונות, ובניגוד למלכוד 42 שחוות נשים בקניונים, במכירה המיוחדת תוצע אופנה במידות 34־50. במתחם יוצבו עמדות ביוטי של מניקור אקספרס ורפלקסולוגיה, שיחזירו לכם את האנרגיה לרכוש. ביום רביעי תתקיים במקום תצוגת אופנה, ובסוף האירוע תתקיים הגרלה שבה אפשר לזכות ב־1,500 שקלים לשופינג בין המעצבים.

טווח מחירים: 70־799 שקלים. 
 
בית טפר, תל גיבורים 5, תל אביב. רביעי־חמישי (2.9־3.9) בשעות 09:00־19:00, יום שישי (4.9) בשעות 09:00־16:00 ויום שבת (5.9) בשעות 11:00־18:00.

הקולקציה של טלי אימבר. צילום: יח"צ 
מסע תרבותי
רשת האופנה גולף השיקה בשבוע שעבר את קולקציית סתיו־חורף 2015־2016. הקולקציה של הרשת נבנתה בהשראת המסעות התרבותיים שעובר האדם המודרני־אורבני. הבגדים בקולקציה הם רבגוניים, ונראים כאילו נאספו, כמו אצל רבים מאיתנו, ממקומות שונים ומערים שונות. קולקציית הנשים מאופיינת ברובה בניחוחות בוהמייניים. היא מגוונת מאוד ובנויה על משחקי שכבות ומעוטרת ברקמות, בהדפסים גרפיים ובניטים. אפשר לראות זאת בשמלות המקסי הנשפכות, במעילי פרקה מפרווה סינתטית, בסריגים ובמעילים הגדולים, בבדי הסאטן ובשילובי הצבעים המשלימים. הקולקציה עשירה בצבעים בורגונדי, לבן, אפור, שחור, חרדל וחאקי. בצד הגברי הלכו על ההובו־האורבני, מחווה לגבר החדש שיודע להתאים את עצמו לכל המצבים ולהחליף זהויות בהתאם למצב. הפריטים, העשויים בדי צמר, כותנה, פלנל, עור ודנים, מעוצבים בקווים גיאומטריים, לעתים סימטריים ולעתים לא. הצבעוניות נוטה לאפור, קאמל, שחור ולבן.
 
אהבנו: מעילי פרקה מקסימים ואת השילובים האתניים, בעיקר בשמלות המקסי, שנראים מעולה עם ז’קט קליל ומגפיים.
אהבנו פחות: הקולקציה של גולף הולכת על בטוח. אין יותר מדי חידושים אופנתיים, אלא חזרה אל דפוסים שכבר די נחרשו. ברשת גם החליטו לתת נוכחות למכנסיים מחויטים מבד נשפך, שלא מחמיאים כמעט לשום אישה.
טווח מחירים: 19.90־1,190.90 שקלים.
ניתן להשיג בחנויות הרשת
בין הצבא למשרד
רשת האופנה מנגו השיקה את קולקציית הסתיו־חורף, בהשראת הטרנדים העולמיים. במקביל לקולקציה, הרשת השיקה גם את הלוק החדש של החנויות שלה. לוק שלצערי מפשיט אותה מהאופי שלה, ונראה כמו של כל שאר החנויות שמחכות לכם בקניונים. אבל נחזור לקולקציה - העונה הלכו במנגו על הסגנון הבוהמי. כן, שוב בוהמי ושוב שמלות מקסי וסריגים גדולים. לצד זה יש גם התייחסות לשנות ה־70 עם מכנסי ג’ינס מתרחבים ושילובים של פרנזים; לטרנד הצבאי וגם למראה הרוקיסטי. המראה הרוקיסטי כולל כמובן את כל האלמנטים הידועים, מעילי אופנוענים, מכנסי עור, חצאיות עור והמון שחור. מנגו השיקו העונה גם קו חדש שנקרא OFFICE, והוא כולל פריטים המתאימים ליומיום במשרד. בקו הזה יש חליפות מכנסיים, סטים של חצאיות ובלייזרים בצבעוניות של שחור, אפור ונייבי.
 
אהבנו: דווקא ההתייחסות לשנות ה־70 עשתה לי את זה. אהבתי במיוחד את הסרבל והשמלה מבד דנים, כמו גם את חצאיות המידי והמקסי.
אהבנו פחות: משעמם לי. זה מה שחשבתי כשנכנסתי לראשונה לחנות. אומנם אחרי שהמשכתי להסתובב מצאתי כמה שמלות שלא היה אכפת לי להעמיס, אבל הן היו מוסתרות בתוך ים של פריטים לא ממש מעניינים. רשת בסדר גודל כזה יכולה וצריכה לתת ללקוחות שלה הזדמנות לצאת מהשיממון האופנתי שמציעות הרשתות המתחרות. אחרת, במה היא שונה?
טווח מחירים: 29.90־1,479 שקלים.
ניתן להשיג בחנויות הרשת

הקולקציה של מנגו. צילום: יח"צ