אם לא שמתם לב, חברות  נשית היא הדבר הכי נכון לקיץ 2015. תסלחו לנו אם אנחנו נשמעים לרגע כמו מגזין לנוער, אבל המציאות מציירת תמונה פשוטה: מכל מקום חברויות של נשים ניבטות אלינו ומשדרות מסר ברור של גירל פאוור וערבות הדדית. 
אם זה על המסך הקטן, בסדרות כמו "בנות" ו"כתום זה השחור החדש" (או הלהיט החדש "ברוד סיטי", שאם עדיין לא הספקתם לצפות בו, זה הזמן); אם זה בסרטים כמו "פיץ' פרפקט" וגם, כמובן, במציאות. חבורות של נשים, שבאנגלית זכו לכינוי Squads, יחידות במובן המשטרתי של המילה - לא בלעדי לנשים, אבל איכשהו ה־Squads הבולטות מורכבות בעיקר מנשים - מככבות על השטיחים האדומים. ואם אין לכם מושג על מה אנחנו מדברים, נפנה אתכם לטיילור סוויפט. בטקס פרסיVMA האחרון, כל החברות שלה - דוגמניות ושחקניות מפורסמות - הגיעו רק כדי לשבת בקהל ולפרגן לה. 
נסיקתה של החברות הנשית בולטת, איך לא, ברשתות החברתיות. תמונות אינסטגרם וציוצים בטוויטר של חברויות לא צפויות שוטפות את הרשת, כמו ביונסה, ניקי מינאז' ואלישה קיז. בהתחלה הן גורמות להרמת גבה ולתהיות בסגנון: "מה הן עושות יחד?", אבל כשמתרגלים לרעיון זה דווקא מגניב מאוד. אז הנה כמה חברויות נשיות חדשות וישנות, שכדאי לכם לדעת על קיומן. סתם כדי שיהיה במה לקנא. 
 

 טיילור סוויפט ומרישקה הרגיטאי
כל מי שגדל על דמותה של אוליביה בנסון, בלשית פשעי המין הקשוחה מ"חוק וסדר, מדור מיוחד", יכול להבין את האובססיה של טיילור סוויפט לסדרה הזו, שעלתה לשידור ב־99', כשהיא עצמה הייתה בסך הכל בת 10.

סוויפט כל כך אוהבת את "מדור מיוחד" ואת דמות של אוליביה, שמגולמת על ידי מרישקה הרגיטאי, עד שלפני שנתיים היא אימצה חתולה שנייה וקראה לה הבלשית אוליביה בנסון. לחתולה הראשונה, אגב, קוראים מרדית גריי, על שמה של הדמות הראשית ב"האנטומיה של גריי". הרגיטאי שמעה על העניין וקנתה לחתולה קולר עם חריטה מיוחדת, ולאחר מכן כשנתקלה באלן פומפאו (שמגלמת את גריי), דאגה להצטלם איתה ולהקדיש את התמונה לסוויפט.
לא הרבה זמן אחר כך נפגשו השתיים בהופעה של חברה משותפת, וסוויפט הציעה להרגיטאי ולבעלה טרמפ חזרה הביתה. "טיילור הייתה כמו מלאך שירד מהשמיים", סיפרה הרגיטאי בראיון לתוכנית הלייט־נייט של סת' מאיירס. בהמשך, כשהגיע הזמן ללהק את הקאסט לקליפ Bad Blood עתיר הכוכבות, הציעה סוויפט להרגיטאי ספוט בתוכו, והיא כמובן נענתה (כי מי אומר לא לזמרת הלוהטת בעולם?).
 
 איימי שומר וג'ניפר לורנס 
לא תצליחו למצוא אדם אחד בהוליווד שלא מפנטז בימים אלה על חברות (או יחסים אחרים) עם איימי שומר, האישה הכי מצחיקה ונכונה של הרגע. עם הסדרה המצליחה שלה "בתוך איימי שומר" (של רשת קומדי סנטרל, שמשודרת בישראל בהוט) והסרט המצליח עוד יותר "אסון מהלך", היא הקול הנשי החדש של הקומדיה. 
 
לא רק אנחנו חושבים ככה. גם ג'ניפר לורנס, בעצמה אחת הנשים הצעירות והלוהטות בהוליווד, חשקה בשומר לתפקיד הֽ־BFF החדשה שלה. לאחר שראתה את הסרט של שומר, שלחה לה לורנס מייל שבו כתבה "אכתוב את זה בצורה הכי פשוטה: אני מאוהבת בך". השאר היסטוריה: כששומר יצאה לחופשה השנתית שלה בהמפטונס עם חברות הילדות שלה, היא הזמינה את לורנס להצטרף אליהן לשיט ביאכטה. לורנס כמובן הסכימה, והתמונות שעלו לאינסטגרם של שומר מאותו השיט מדברות בעד עצמן. מאוחר יותר בראיון אמרה שומר שהיא נראית בתמונות כמו מאמנת הפוטבול של לורנס. 
 
מאז השתיים מתנהגות כאילו הולחמו זו לזו. הן עלו יחד לבמה בהופעה של בילי ג'ואל ולאחרונה דווח שהן גם כותבות תסריט יחד. מקורבים אליהן מספרים שיש להן פשוט חוש הומור מאוד דומה. פער של תשע שנים בגיל (שומר בת 34, לורנס בת 25), הוא פרט שולי בלבד.

 איימי שומר וג'ניפר לורנס  
 ריס ווית'רספון ומינדי קלינג 
כשאת בעצמך שחקנית טלוויזיה מפורסמת, את לא צריכה לעשות יותר מדי כדי להשיג את תשומת לבה של שחקנית קולנוע שמפורסמת ממך רק קצת יותר. מינדי קלינג, אחת הקומיקאיות המוכשרות של ימינו וכוכבת הסדרה "מינדי" (The Mindy Project), הקדישה בחודש דצמבר האחרון רגע מיוחד בסדרה לריס ווית'רספון. 
הדמות שלה בסדרה – אובססיבית לתרבות הפופ - הציגה סידור פרחים, מהסוג שהקתולים תולים על הדלת בחג המולד, שמקושט בתמונותיה של ווית'רספון. היא קראה לו Wreath Witherspoon ("זר ווית'רספון", בתרגום חופשי) ובתוך דקות הרגע הזה הפך ללהיט ויראלי, ששרד מספר ימים. זמן קצר לאחר מכן, על השטיח האדום של טקס פרסי גילדת שחקני המסך, הגיבה ווית'רספון לאייטם ואמרה שזה מאוד נגע ללבה ושמינדי היא בחורה מאוד מוכשרת, גם בסידור פרחים. כמה חודשים אחר כך, הפפראצי בניו יורק לכדו את שתי הכוכבות בדרכן מלאנץ' משותף, והשמועות אומרות שהן מצמיחות חברות מרגשת מאז ועד היום. 

 ריס ווית'רספון ומינדי קלינג  
קים קרדשיאן וסרינה ויליאמס
קשה להאמין שבמעמדה הרם, כאישה המפורסמת והמתוקשרת ביותר בעולם, קים קרדשיאן עדיין מצליחה לייצר חברויות חדשות ואפילו לדבוק בהן. אבל כנראה שמעמדה הרם לא פחות של הטניסאית סרינה ויליאמס תורם להידוק הקשר. 
החברות הזו, מתברר, התחילה קצת לפני שקרדשיאן שלטה בעולם; למעשה היא עבדה אצל ויליאמס בתקופה שבה נהגה לעזור לסלבס לסדר את הארונות שלהן (מי ידע שהייתה לה תקופה כזו?). אז הן רק הכירו זו את זו ולאורך השנים נפגשו מפעם לפעם, ואפילו העלו תמונות משותפות לאינסטגרם. אבל לאחרונה הן נעשו צמודות מאי פעם, ואפשר למצוא תמונות פפראצי שלהן עושות שופינג יחד או נפגשות לארוחות ערב ולדרינקים (תה, נכון לתקופה הנוכחית של קרדשיאן ההריונית). בקיצור, קרדשיאן לא באמת יוצרת קשרים חדשים, אלא מתחזקת את הישנים. גם זה משהו. 


קים קרדשיאן וסרינה ויליאמס
  
ביונסה וגווינת' פאלטרו 
צריך לתת מקום גם לחברות ותיקה, ששורדת שנים במדבר ההוליוודי חסר היציבות. על החברות של גווינת' פאלטרו עם מדונה כולנו שמענו וקראנו, אבל דווקא החברות של פאלטרו עם ביונסה הצליחה להישאר יחסית מתחת לרדאר במשך לא מעט שנים. 
במובן מסוים מדובר באחת ממערכות היחסים היציבות בהוליווד שרק בשנים האחרונות יצאה לאור. פאלטרו פגשה את ביונסה לראשונה בתחילת שנות האלפיים באירוע צדקה בניו יורק, והן נשארו חברות טובות מאז. ההופעות הפומביות המשותפות שלהן הן נדירות למדי, אבל כשהן בכל זאת קורות, הן הכי מדהימות שיש. כך, למשל, הן הגיעו יחד לטקס פרסי הגראמי של 2011 בשמלות תואמות ונראו כמו התגלמות המושג BFF באופן שאנחנו רק יכולים להזיל ריר בגללו. 
 
גם הפרגון שם נוזל מכל עבר: פאלטרו אמרה במספר הזדמנויות שביונסה היא האישה המוכשרת ביותר בעולם. ביונסה בתגובה אמרה בראיון למגזין "הארפר'ס באזאר" ב־2012 ש"גווינת' היא האישה שאני שואפת להיות יום אחד". הן גם מגיעות לאירועים האחת של השנייה: פאלטרו להופעות של קווין בי ברחבי העולם, ובי לפרמיירות של פאלטרו. וכמובן שגם הילדים שלהן חברים, כי איך אפשר אחרת? 

ביונסה וגווינת' פאלטרו