מתגלחים עלינו


בשנים האחרונות נעשה מאוד טרנדי בקרב הגברים (אבל לא רק) לתת לזקן לצמוח פרא, ובאופן כללי עניין הצמחת השיער שב וקיבל לגיטימציה מחודשת, אחרי קיץ שחגג את שיער בית השחי הנשי ואפילו צבע אותו בצבעי פסטל זוהרים. אבל בסתיו הקרוב רוב הגברים המזוקנים צפויים להתיידד מחדש עם סכיני הגילוח שלהם, כי ימי הזקן נגמרו. סקר שפרסמה סופר־פארם (אמנם לרגל השקת סכין גילוח חדשה, כך שהמניעים לא לגמרי תמימים) בשיתוף עם חברת הסקרים Zeta tools חשף שרוב הנשים (80%) חושבות שזקן איננו אסתטי. ההיסטוריון ד”ר אלום וויטני, שהקדיש מחקר לנושא, אמר בתחילת החודש למגזין הבריטי “טלגרף” שעידן הזקן קרוב לסיומו: “יש קשר ברור למדי בחזרה של זקן לאופנה וביציאה שלו ממנו לאורך ההיסטוריה. זה תמיד מתכתב עם תקופות בהיסטוריה שבהן הגבריות חוותה משבר או איום”. לטענתו, הרנסנס הנוכחי של הזקן בימינו קרוב לסיומו.




ימי הזקן. צילום: ללא


בובה פראית

תשאלו כל מבקר טלוויזיה אמריקאי למה הוא הכי מצפה בסתיו הקרוב, והוא כבר יפצח בעצמו במונולוג ארוך על שובה של “החבובות” למסך הקטן. זו לא רק הפעם הראשונה שזה קורה מאז הניינטיז, זו גם הפעם הראשונה שבה הסדרה מיועדת לקהל מבוגר ונעשית בהשראת סדרות כמו “המשרד” ו”מחלקת גנים ונוף”. כלומר, סדרה מוקומנטרית שתעניק לנו הצצה בוגרת ואינטימית על חייהן של החבובות. סרטון בן 10 דקות מתוך הסדרה, שנחשף לפני כמה חודשים, רומז שהיא עומדת להיות הלהיט הגדול של התקופה הקרובה. הפרק הראשון ישודר מחר ברשת ABC.




שובה של "החבובות". צילום: ללא


ואם אתם מתעניינים יותר בטלוויזיה מקומית, אז הנה עוד להיט עתידי שכדאי להתכונן אליו: “להרוג את הסבתא”, שתעלה בדצמבר ב־yes, מבית היוצר של הוגי “בת ים - ניו יורק”. העלילה: סבתא עליזה מתעקשת לשלוט בקרקע השווה מיליונים ובעסק המשפחתי לשטיפת מכוניות, ועל הדרך מאמללת את כל בני המשפחה שלה, שחיים בפחונים וממתינים לכך שתתפנה מהעולם. יהיו שם התמכרויות לסמים, חזרה בתשובה וניסיונות רצח. משחקים: אלי פיניש, מירי אלוני ועוד. אם להסתמך על ההצלחה שהלוויין נחל השנה עם “פאודה”, אפשר להניח שהלהיט הגדול של הסתיו נמצא בידיהם.



טעם גן עדן

נדרשה לה שנה שלמה, מאז גמר “אקס פקטור” שבו הגיעה למקום השני, כדי להבשיל ולשחרר את אלבום הבכורה שלה בתחילת החודש, בחסות “ארומה מיוזיק”. עד עכשיו שמענו טפטופים ממנו, אבל “מלכת השושנים” מסתמן כעת כאלבום הלוהט של החורף הקרוב, אחרי שהסינגלים הראשונים מתוכו – “מלכת השושנים”, “מנגינה” ו”שיכורים מאהבה” - צברו מיליוני צפיות ביוטיוב, והיא גם זכתה בתואר “זמרת השנה” במצעד השנתי. המבקרים מסבירים שבן זקן מביאה איתה בשורה של ז’אנר מוזיקלי חדש – פופ ים־תיכוני, שחוגג את תרבות האריסה הגאה ועוד צפוי לשנות את חוקי המשחק. גל אוחובסקי חוזה ב”מאקו” שבקיץ הבאה כבר לא תמצאו חתונה בלי כמה שירים של עדן בן זקן. לנו די ברור שבסתיו לא נפסיק לשמוע עליה.



מתים מצחוק

מה שהתחיל לתפוס תאוצה בימים החמים רק יתגבר בימים הקרירים, שיאלצו את כולנו לקושש אחר אופציות בילוי שאינן תלויות בגחמות מזג האוויר. מאחר שסטנד־אפ מתרחש (רוב הזמן) תחת קורת גג ואמצעי חימום שונים (גם צחוק הוא מחמם, למקרה ששכחתם), סצנת הסטנד־אפ המחתרתית, שעליה כתבנו בעיתון זה, צפויה להתחזק אפילו יותר בסתיו הקרוב. בשבועות האחרונים הוכרזו עוד ערבי מרתונים (מספר סטנדאפיסטים העולים לבמה בזה אחר זה) ובמה פתוחה (לסטנדאפיסטים מתחילים), שנפתחים ברחבי הארץ, לצד הרכבים קומיים חדשים־ישנים (למשל, “כל מה שמצחיק בעולם”) שמציעים את מרכולתם על במות כמו אלה של תיאטרון צוותא ואולמות אחרים ברחבי הארץ. מועדוני הסטנד־אפ “סטנד־אפ פקטורי” ו”קאמל קומדי קלאב” צפויים להרחיב את הפעילות שלהם בסתיו הקרוב ולאפשר ליותר סטנדאפיסטים חדשים או חובבים לכבוש את הבמה, לעתים עם תמיכה מהוותיקים יותר בז’אנר, כך שתמורת כרטיס בעלות ממוצעת של 40־50 שקל תוכלו, למשל, לצחוק מהבדיחות של אורי חזקיה או יונתן ברק, לצד הדור החדש (שמות שכדאי לשים אליהם לב: אלדד שטרית, דודי רוזנטל, עידן ניידיץ, מיטל אבני, מור חן, מיכל מנור, עמית הרשקוביץ, לאה לב, נגה ד’אנג’לי).



מופע שנות ה־70

פלטפורמות, פרנזים, מכנסיים מתרחבים, צווארוני גולף, מחשופים נדיבים ואפילו פרוות – כל האלמנטים של אופנת שנות ה־70, שהיו איתנו גם בקיץ האחרון, צפויים להסתער בענק על המלתחות שלנו גם בעונת סתיו־חורף 2015, לפחות אם אתם שואלים מעצבים כמו מייקל קורס, דיאן פון פירסטנברג ורוברטו קוואלי. שילובים של הדפסים גיאומטריים ואתניים לצד שסעים בחצאיות והרבה שמלות א־סימטריות, שילובים בין בדים שקופים, זמש ועור, כובעים גדולים, מעילי פרווה גדולים עוד יותר וגם ההשפעה הצבאית, שאפיינה מאוד את הבגדים של לפני 40 שנה. פרנזים גם יהיו שם, כבר אמרנו? אפשר רק לקוות שהפרווה תהיה מזויפת.




אופנת שנות ה-70. צילום: רויטרס


הרבה דגים בים

טרנדים קולינריים הם עניין דינמי. מסעדות חדשות צצות מדי שבוע, מתחמי האוכל, סטייל “שרונה מרקט”, הולכים וכובשים את השוק, ואף פעם אי אפשר לדעת מהיכן יצוץ הדבר הלוהט הבא על הצלחת שלכם. אבל מהתבוננות זהירה במפת המסעדות החדשות שקמו בתקופה האחרונה, אפשר להמר שבסתיו הקרוב תאכלו דגים, והרבה. לא פחות מחמש מסעדות דגים חדשות נפתחו בתל אביב, ואחת נוספת ברמת השרון. בין אלה אפשר למצוא את “ג’קו”, “בקלה” ו”פיש מרקט”. האם חל לפתע גידול משמעותי באוכלוסיית הדגים ושאר יושבי הים בישראל? לא ברור. מעבר לים דווקא מתרכזים בזני מזון אחרים. אבל אצלנו יאכלו דגים.




מנה ב"פיש מרקט". צילום: אינסטגרם


מידה טובה

אם חשבתם שעשרות הפוסטים בנושא המידות הגדולות, והקריאות להרחיב את היצע המידות בחנויות, היו נחלתו של הקיץ, אתם טועים: המחאה צפויה להימשך, ואפילו להתגבר, גם במהלך הסתיו הקרוב. רק בשבועות האחרונים הכריז עמוד הפייסבוק “מלכוד 42: אין לי מה ללבוש” (שהוביל בקיץ החולף את המאבק ברשת קסטרו, לאחר שמנהלות העמוד נפגשו עם אתי רוטר) על שיתוף פעולה עם רשת “תמנון”, ובתחילת החודש הושק בארץ מגזין האופנה והלייף־סטייל “S+”, שמוקדש כולו למידות גדולות (בחסותה של הסטייליסטית גאלה רחמילביץ’). כמו כן, מדי שבוע קמים אתרים חדשים לעידוד נשים מלאות ובמידות גדולות, כמו קבוצת “פין אפ הכורדייה” של הסטייליסטית הגר צבר.



עכשיו בלייב

אחרי שנים של שימוש מסיבי בפייסבוק, כבר למדנו לזהות לבד את השטיק הקבוע של מארק צוקרברג וחבריו, שאומר בפשטות: אם זה עובד מחוץ לפייסבוק, זה יעבוד אפילו טוב יותר בתוך פייסבוק. כך נכנס לחיינו המסנג’ר של פייסבוק, שעובד על בסיס זהה לכל תשתית SMS אחרת (ותודה לוואטסאפ על ההשראה). גם הווידיאו הפך לפלטפורמה המועדפת על הרשת החברתית הפופולרית בעולם, מתוך ניסיון להעמיד מתחרה ראוי ליוטיוב. עכשיו מגיע השלב הבא, לאור הצלחתן של אפליקציות כמו סנאפצ’ט ופריסקופ המצליחות מאוד, שמציעות לגולשים אפשרות להעביר שידורי לייב סטרימינג לעוקבים שלהן (או בתרגום פשוט לעברית: שידור חי מהנייד). בקרוב נכיר את האפשרות הזאת גם בפייסבוק. היא נקראת בפשטות LIVE, ומוצעת כרגע רק למובילי דעת קהל (כמו הבלוגר עומרי חיון במחוזותינו) וסלבס. המשתמשים יכולים לפצוח בשידורים חיים שמועברים בפייסבוק. החברים והעוקבים שלהם אפילו מקבלים נוטיפיקציה (הודעה בפייסבוק) בנושא. בהמשך היא צפויה להיעשות זמינה גם עבור פשוטי העם, ואז הפיד שלכם יהפוך לזרם בלתי פוסק של שידורים חיים, ולא בהכרח מעניינים.



עולם שכולו טוב

טרנדים מרחבי הגלובוס שנשמח שיגיעו ארצה:



1


בית קפה לבובות פרווה – כן, יש דבר כזה, קוראים לו "יאוואראקאן קפה", והוא הטרנד הכי לוהט כרגע ביפן. מדובר בבית קפה שהלקוחות שלו הם בובות פרווה בלבד. אל תשאלו אותנו איך זה עובד, אנחנו רק יודעים שזה נשמע ממש מגניב.




2


בני זוג בלוק מתואם – ראינו את זה לא מעט על השטיח האדום של טקס פרסי VMA, למשל אצל פארל ויליאמס ואשתו שהגיעו בחליפות ג'ינס מתואמות, ומומחי אופנה חוזים שמדובר בטרנד שישוב ויצוץ גם בשטיחים האדומים של טקסים רשמיים יותר, כמו האוסקר. אורי פפר ויעל גולדמן, אנחנו מדברים עליכם.




3


חטיפי המיני – אחרי שבמשך שנים רשתות הג’אנק פוד מסוג מקדונלד’ס ושות’ עודדו אותנו להגדיל ב־1.90 שקל, עכשיו כולן מאמצות את טרנד המיני. מיני־נקניקיות, מיני־המבורגרים, מיני־צ’יפס. הם קוראים לזה Snack Attack - מנות המיועדות ללקוחות שרוצים רק נשנוש קטן או מעדיפים להמעיט בקלוריות. גם לנו לא יזיק.




4 בר קורנפלקס – עוד טרנד קולינרי סופר־מגניב שמגיע מניו יורק (איך לא) וזוכה לביקורות מהללות. שמו של בר הקורנפלקס הראשון הוא Kith Treats, הוא ממוקם בתוך חנות בגדים ואפשר לרכוש בו 25 סוגי קורנפלקס (בתוך קופסת נעליים!) ובקבוקי חלב.




ביקורות מהללות. בר הקורנפלקס Kith Treats. צילום: יוטיוב