למרות שטקס האמי הפך בשנים האחרונות ליוקרתי כמעט כמו אחיו הגדול טקס האוסקר, מבחינה אופנתית הוא מדשדש אחריו בעליבות.



מצד אחד, אנחנו כבר אוהבים את כוכבי הטלוויזיה הרבה יותר מאת אלה של המסך הגדול. הם החברים הכי טובים שלנו, הם הדייט שלנו לשישי בערב, הם המנוחה שלנו אחרי העבודה ומי שאנחנו רוצים להיות כשנהיה גדולים. מצד שני, כפי שהוכח אמש, כשמוציאים אותם מהתפאורה ומהתלבושות שהם רגילים ללבוש - הם מאבדים את הקסם. איגדנו עבורכם כמה דוגמאות.

הכי חמורים היו בחירת הצבעים והאיפור הדרמטי של הכוכבות - כאילו לא נמסר להן שהרקע לתמונות השטיח האדום יהיה לבן. הרקע מדגיש את האיפור הכבד, שנראה ממש מגוחך בתמונות. 

אם ג'וליאן האף היא המצטיינת של הערב, אפשר כבר להבין את חומרת המצב. השמלה של מרקזה שלבשה לא גרועה, אבל נדמה שזה שטיק שקל לחזור עליו על השטיח האדום, ושכבר ראינו אותו מיליון פעם. שמלת רצועות ותחרה שחורה, חושפת הרבה אבל עדיין סקסית? בסדר, עברת את המבחן, אבל לא בהצטיינות. אתרי האופנה בעולם שיבחו גם את שיער הראש של האף, אבל אנחנו נזכרנו בעיקר בשנים ההן מהניינטיז.

ג'יין קרקובסקי בחרה בשמלת סאטן שלא היינו לובשות אפילו לנשף הסיום שלנו בבית הספר. מיושן ומשעמם הן שתי המילים הכי טובות שהצלחנו למצוא למראה שלה.


 
הייתן חושבות שליידי גאגא בשמלה שחורה פשוטה יחסית תרטיט לנו את הלב. אבל דווקא השמלה הזו מבהירה שהטעם הרע של גאגא לא קשור רק לבחירות נועזות. גם בבחירת שמלה שחורה היא נראית כמו מישהי שמתאמצת יותר מדי. 

את השמלה של טיילור שילינג מ"כתום זה השחור החדש" לבשנו פעם לאיזה פסטיבל בשבועות. השמלה נראית כל כך לא מהוקצעת, שבמקום סנדלים צהובות אפשר לצוות אותה לסנדלי שורש. הצבע יפהפה ומדהים ואין כמו אישה צהובה על השטיח האדום, אבל הביצוע כושל.

עד אמש חשבנו שג'נוארי ג'ונס ממד מן היא האישה המןשלמת. לאורך השנים שאנחנו מכירות אותה היו לה בחירות אופנתיות מושלמות, ואילו אתמול היא בחרה במראה שמזכיר לנו קצת נופש זול בספינת תיירות. עם כוכב ים משונה, וגזרה דודתית חסרת סקס אפיל לחלוטין, שמאיימת לקבור את שמה הטוב של ג'נוארי.


 
אמה רוברטס נראית בסדר. השמלה שלה עובדת, למי שאוהבת צבעים משעממים, ונראית רק קצת כמו הסוואה על צבע גופה של רוברטס, הזהה לגוון השמלה. הניגוד עם איפור הפנים החריף הוא זה שאמור ליצור את הדרמה במראה, אבל בגלל השיער הבלונדיני והרקע הלבן הוא נראה קצת פורימי.

אליזבת' מוס בשמלה גרועה במיוחד. בעונה האחרונה של "מד מן" עברה דמותה, פגי אולסן, שינוי מרהיב. היא הפכה להיות הדמות הלבושה בהצטיינות, והנה על השטיח האדום היא מוחקת את הזכרונות האחרונים שיש לנו מסדרת המופת. גם כאן האיפור הדרמטי נראה מגוחך, במיוחד על רקע הגוון המוגזם של השמלה.



 
קרי וושינגטון היא תמיד מקור השראה. היא קצת כמו כוסברה – יש נשים שלא מסוגלות לסבול את נוכחותה על השטיח האדום, אבל עלינו היא תמיד הייתה חביבה. כשהיא לא הצליחה להציל את הערב, למרות שמלה מקורית. אולי אחרי כל כך הרבה שמלות גרועות הלב האופנתי לא יכול כבר להתרגש.

סופיה ורגרה היא אישה לוהטת, זו הנחה מקובלת וידועה. הגוף שלה תמיד נראה מושלם, והפעם זה לא שונה. אבל גם היא נופלת על המראה כללי, לאו דווקא בגלל השמלה, שבאמת מחמיאה לה. השיער נראה קצת דבוק ומלוכלך, והאיפור הדרמטי מיותר.

מגי ג'ילנהול חותמת את סאגת השמלות הגרועות בבד שמתאים יותר להצגת כיתה ומישמש של אביזרים. יש פה פוטנציאל, לשמלה הזו, אם היא לא הייתה נוקשה כל כך ואם היה קצת יותר גרוב ללוק. 



כל הצילומים מהשטיח האדום: רויטרס