הנספחות המסחרית של משרד הכלכלה הישראלי בניו יורק, בסיוע משרד החוץ ומשרד התיירות, מביאים את אופנת הכלות הישראלית לניו יורק ומארגנים תצוגת אופנה.



תצוגת האופנה מיועדת לשבעה מעצבי אופנה צעירים ועכשוויים במסגרת שבוע הכלות בעיר שמתקיים היום (ראשון) ובו לא פחות מ–14 מעצבי שמלות ישראליים יציגו.



בין השמות הישראליים המובילים שיציגו על הבמות של מנהטן ניתן לציין את פנינה טורנה, אלון ליבנה, ברטה, יקי רביד וגליה להב, שצפויים להציג במסגרת שבוע האופנה בתערוכות פרטיות.



נוסף עליהם, יציגו שבעה מעצבים חדשים – טל כחלון, מרב סולו, לימור רוזן, אורבלה, לי גרבנאו, שלומית אזרד ויואב ריש - שצפויים להציג במסגרת אירוע ייחודי המאורגן על ידי הנספחות המסחרית של משרד הכלכלה הישראלי בניו יורק, בשיתוף עם משרד החוץ ומשרד התיירות, בו צפויים לקחת חלק עשרות קניינים, אנשי תקשורת ובכירים בקהיליית האופנה הניו יורקית.



שבוע הכלות הינו האירוע המסחרי החשוב ביותר בשוק החתונות בארצות הברית, שמוערך ביותר מ-54 מיליארד דולר, מתוך זה ההוצאה הכוללת על שמלות כלה עומדת על כשבעה אחוזים מסכום זה, כ-3.2 מיליארד דולר.



הציר הכלכלי של משרד הכלכלה הישראלי בניו יורק, נילי שלו אמרה כי "מכלל 40 התצוגות שיתקיימו בשבוע האופנה בניו יורק, כרבע הן של מעצבים ישראלים. זוהי עדות יוצאת דופן לכשרון הישראלי. המעצבים הישראלים, הנחשבים לחדשנים ונועזים, הפכו לפופולריים בקרב הלקוחות האמריקאים ואירוע האופנה יאפשר למעצבים הישראליים לחשוף בפני קניינים, שותפים עסקיים ובכירים בעולם האופנה האמריקאי את הפוטנציאל העצום הטמון בתעשיית האופנה הישראלית".