כל חובב אופנה יגיד לכם שמגמות אופנה חוזרות על עצמן. כמו שאמא שלי תמיד אומרת: "הייתה לי שמלה כזאת פעם, חבל שלא שמרתי אותה". ובמילים אחרות, לא תמיד צריך לחפש בגדי וינטג', כי מתישהו נראה את הטרנד הזה שוב. אז הגלגל החזיר אותנו שוב כמה שנים אחורה, אל אחד הטרנדים הכי מזוהים עם העונה הקרירה - הזמש. ולמה? אתם שואלים, הסיבה העיקרית היא שמדובר בעוד סממן של התרבות האופנתית בשנות ה־70, שאותה המעצבים ממחזרים בשנתיים האחרונות. זמש, למי שישן בעשורים האחרונים, הוא עור הפוך.
 
והנה, הזמש חזר בלי הרבה מניירות או חידושים אופנתיים. המחירים של הטרנד החורפי מגוונים יחסית, מכיוון שבדומה לפריטי עור, גם כאן יש זמש אמיתי ולצדו לא מעט חיקויים - בהם טובים וטובים פחות. השוק מוצף בחיקויים, דבר שטוב בעיקר למי שתקציבו מוגבל או למי שנמנע ממוצרי עור למיניהם. 
 
אין ספק שהפריט הפופולרי העונה הוא שמלת זמש בגוני חום. השמלה הזמשית זכתה לכמות לא מבוטלת של אינטרפרטציות על ידי רשתות האופנה, וכמעט אין קולקציה שלא ניתן למצוא בה שמלה אחת או שתיים לפחות. רובן, לצערי, די בנאליות ולא מחדשות הרבה מבחינה אופנתית. אחריה, בהפרש לא גדול, נמצאת החצאית בגזרת פעמון שמעוצבת הפעם במגוון רחב של צבעים. הנפוצות בקטגוריה הזאת הן חצאיות עם כפתורים לאורכן ואלו שבתחתיתן חיתוכי לייזר. כמו תמיד, גם בגזרת הנעליים לא חסר שימוש בזמש, רק שהעונה אפשר לראות כניסה של צבעים חדשים כמו כחול, בורדו, ירוק וצהוב, שמצטרפים לשחור ולחום הקלאסיים. מלבדם תוכלו למצוא הרבה תיקים ואביזרים מגניבים להשלמת הלוק.






צילומים: עידו לביא, הנס מוריץ, טל טרי, טל קרת, שי נייבורג, יוהאן סנזי, שחר אשרת, אודי דגן, יח״צ.