כשהלחות באוויר עדיין גבוהה ועור הפנים שלנו נוטה להבריק יותר מהרגיל, זה הזמן לאמץ את טרנד איפור המט שהחל להיטמע במחוזותינו בחורף האחרון.


אבל מה זה בכלל אומר? איפור מט אומר שהשפתיים והצלליות המבריקים הם אאוט, ובמקומן נראה איפור בגימור אטום או עמום. זה לא אומר שמדובר במראה קודר, בטח לא כשאנחנו נמצאים בקיץ מלא צבעים, אלא בסגנון אחר של איפור, פחות מנצנץ ופחות דרמטי.



את ההברקות של השטיח האדום מחליפים קווים נקיים ומדויקים שיוצרים מראה רענן. אם אתן מתחברות להרגשה, אך עדיין לא ממהרות לנקות את מדף האיפור מהמוצרים הישנים שלכן, זה בסדר. חלק מהאיפור שלכן יכול להפוך למט ברגע, וכך תוכלו לנסות ולהתנסות בלוק החדש. איך? לגמרי בפשטות. האודם שלכן, לדוגמה, עם נגיעה קלה של פודרה אחר המריחה, יאבד מהברק ויישאר מקובע למשך כמה שעות. כדי להבין יותר איך תופעת המט השפיעה על מראה האיפור בקיץ הנוכחי, עונה מתן סבג, המאפר הראשי של סמאשבוקס בישראל, על השאלות הבוערות לנו.




צילומים: מוטי פיישביין, יח"צ



האם יש שוני באופי האיפור כשמשתמשים במוצרים בגימור מט?
“לא צריך להיות שוני של ממש באופי האיפור, אבל חשוב מאוד להיות מאוזנים ולדעת לשלב בין הטקסטורות והמרקמים כדי ליצור עניין במראה. לא אהסס לומר שגם מראה שכולו מט הוא עדיין מראה שעובר ובגדול - אך לא להפך”.



ואיך בכל זאת יוצרים תחושה של זוהר וברק במראה המט?
“אם בוחרים במראה מט, חשוב להצטייד ב’היילייטרים’ בגימור מט שייתנו לנו הארות באזורים הגבוהים של הפנים - כמו עצמות הלחיים, הרקות והאף - ויהיו התחליף לברק. לפני הנחת המייק־אפ מומלץ להשתמש בפריימר המעניק זוהר. כמובן שחשוב שימוש במסקרה לקבלת מראה דרמטי וזוהר בריסים”.



האם במוצרים בגימור מט יש פחות לחות?
“בכמה מהם בהחלט יש פחות לחות, אך עדיין אפשר למצוא מוצרים בעלי גימור מט המעניקים לחות לעור. זוהי לא אקסיומה שמט שווה יובש. זה היה נכון חלקית פעם, בשפתוני מט, בימים שהטכנולוגיה הייתה מתקדמת פחות”.



האם כדאי לנקות את כל מדף האיפור ולעבור למוצרים בגימור מט? 
“חד־משמעית לא. הברק עדיין פה, והוא יישאר פה. כפי שציינתי, חשוב לדעת לשלב בין הטקסטורות. זה יוצר מראה מתוחכם, טבעי ויפה. לדוגמה: עיניים מבריקות ושפתיים מט, או מראה זוהר בפנים ושפתיים מט או שפתיים מבריקות ומראה פנים מט. חשוב לתת לכל אזור את הבמה שלו”.



הטרנד הזה החל בחורף, האם הוא הולך להישאר עוד תקופה ארוכה?
“בהחלט. אנו רואים שיותר ויותר חברות איפור משיקות שפתוני מט במרקמים שונים. זה לא טרנד שיחלוף באחת. לסמאשבוקס יש גם תכשיר חדש שיכול להפוך כל שפתון, בכל מרקם, לשפתון מט. כך שייתן מענה לכל אוהבי המט לאורך כל השנה, בכל הגוונים ובכל המרקמים”.