עזיבתם של ברק אובמה ורעייתו מישל את הבית הלבן אחרי שמונה שנים של כהונה היא גם פרידה עבורנו מאחד מאייקוני האופנה המובילים בשנים האחרונות. המלתחה של הגברת הראשונה העסיקה בשנים האחרונות חובבי אופנה ברחבי העולם. אובמה ידועה בבחירות האמיצות אך הקלאסיות שלה, ובאהבתה הרבה לאקססוריז, בהם חגורות מותניים, שרשראות גדולות וסיכות.



בכלל, אפשר לומר שמישל אובמה היא הגברת הראשונה הכי שיקית שראינו מאז ג’קי אונסיס, שהייתה רעייתו של נשיא ארצות הברית ג'ון פ' קנדי וכיהנה כגברת הראשונה של ארצות הברית בשנים 1961־1963. כמו שאי אפשר להיזכר באונסיס בלי להיזכר במשקפיים השחורים והגדולים שלה, כך גם לא נוכל להיזכר במישל אובמה בלי לחשוב על חגורות מותניים גדולות, שמלות פרחוניות וחיוך מחמם לבבות.



מעבר לזאת, אפשר לומר שלאורך שנותיה בבית הלבן אובמה לא חששה מבגדים בעלי צבעים דומיננטיים, כמו צהוב, כתום, כחול ואדום. כמו כן, היא שמה בצד את חליפות החצאית המשעממות לטובת מראה עם נוכחות. לא פעם היא חשפה ידיים, כתפיים ואפילו רגליים. רבות דובר בתקשורת על המכנסיים הקצרים שהיא לבשה כשבני המשפחה יצאו לטיול, מה שנחשב הכי רחוק מהמראה השמרני שהיינו מצפים מהגברת הראשונה של ארצות הברית. הביקורת לא מנעה ממנה להמשיך בקו הייחודי שלה.



מישל בנאום הפרידה. לא חששה מצבעים דומיננטיים. צילום: AFP



מישל וסשה בטיול בגרנד קניון. חטפה ביקורת על המכנסיים. צילום: AFP



כמובן, בחירת המלתחה שלה, שנראית טבעית ושיקית עליה, נעשתה במקצועיות ובעזרתה של הסטייליסטית הצמודה שלה מרדית’ קופ, המלצות מחברתה, העורכת ראשית של “ווג” האמריקאי אנה וינטור, ושיתופי פעולה עם מעצבים צעירים וותיקים. לא רק מעצבי יוקרה כמו ורסצ’ה, ג’ייסון וו, מייקל קורס, טום פורד ונרסיסו רודריגז יהיו המורשת של אובמה, אלא גם מותגי אופנה אמריקאים עממיים כמו גאפ ובננה ריפבליק, שהיא נהגה לשלב במלתחה שלה.



כמובן, כל פריט שהיא לבשה, בין אם של מעצב ובין אם של רשת אופנה, נחטף מהמדפים במהירות הבזק. עוד לוק מאפיין שלה הוא השילוב בין המראה הקלאסי לספורטיבי, למשל שמלות שחברו לסניקרס, ושימוש תכוף בג’ינס ובבגדי ספורט צמודים.



אופנה מחברת בין אנשים, ועל כן, בפגישות עם מנהיגי עולם ובנסיעותיה אובמה נהגה לבחור בבגדים של מעצבים שהשורשים שלהם נטועים במקום שאליו היא הגיעה. אחת הדוגמאות הבולטות היא בחירתה ללבוש שמלה של המעצב שמוצאו הודי, נעים קאל, לארוחה עם ראש ממשלת הודו.