בדומה לעולם האופנה, גם תחום הטיפוח מושפע מטרנדים. לאחרונה אנחנו יכולים לראות שטרנד ההדגשות ויצירת הקונטור סביב השפתיים, שהיה מאוד פופולרי בעבר הלא רחוק, חזר ובגדול. וכמו בהרבה מקרים אנחנו צריכים להודות על כך – או שלא – לאחיות קרדשיאן, ובעיקר לאחות הקטנה קיילי ג’נר, שהשפתיים שלה הפכו להכי מזוהות עם הטרנד. בחורות ברחבי העולם מנסות להעתיק את מראה השפתיים שלה, שבמשחק פשוט עם עומק, הופכות ברגע לשפתיים מוגדרות, מלאות וחטובות יותר. למעשה, הטרנד הזה עושה לשפתיים את מה שהתרגלנו לראות כשנשים החלו להדגיש את עצמות הלחיים.



כמובן, יש נשים שלא מסתפקות בהדגשות באמצעות איפור זמני ומעדיפות לבחור באיפור קבוע שנעשה בשיטה של קעקוע או על במילוי השפתיים בחומצה היאלורונית. “השפתיים הן האיבר שאולי שהכי קובע את יופי הפנים. עם הגיל הן מאבדות קצת מהנפח, מהצורה, וגם הקו שמפריד בין פיגמנט השפה לעור שסביבה, הופך מטושטש עד לא נראה”, מסבירה ד”ר אינס ורנר, מומחית לרפואת עור ב”ורנר קליניק” - מרכז לאסתטיקה דרמטולוגיה ולייזר, ונשיאת האיגוד האירופי ESCAD. “כאשר קו הקונטור נעשה פחות ברור, או שמלכתחילה לא היה בולט דיו, גון השפתיים הופך מטושטש וחיוור יותר והקונטור נעלם“.



איך מבצעים קונטור קבוע?


“מאחר שנוצרים קמטים טבעיים עם הזמן, השפתיים נכנסות קצת פנימה ומאבדות מנפחן. כדי להחזיר אותן למראה הטבעי או פשוט ליצור להן מראה מפוסל וחטוב, יש להשתמש במילויים המבוססים על חומרים טבעיים, כמו חומצה היאלורונית. חשוב שהמינון יהיה נמוך ועם זאת מדויק, כדי לא לשנות את צורת השפה ואת המבנה הטבעי שלה, אלא רק לחדד את המסגרת. מאוד חשוב לא לפספס את פינות הפה. רבים שוכחים לטפל בפינות, וכך, אומנם אין קמטוטים, אבל השפה עדיין שמוטה והמראה הוא עצוב, עייף ולא מפוסל”.



למה דווקא חומצות היאלורוניות?


“כיום כבר די ברור לכולם שהחומרים היחידים שמומלץ לטפל בהם בשפתיים הנם החומצות ההיאלורוניות, אולם הסיבות לכך פחות מוכרות. היתרון של חומרים טבעיים הוא שהם מתפרקים בהדרגה בגוף ונעלמים מהרקמה. אם נוצרה כל בעיה מהחומר, אפשר לפרק אותו על ידי היאלורונידז (חומר מפרק חומצה) וממש לבטל את הפעולה כמו במחשב. להבדיל מחומרים אחרים, שאינם ניתנים לפרוק ועלולים אף לייצר גושים בתוך השפה ועוד בעיות אחרות”.



צילום: מוטי פישביין, יח"צ



כמובן, אתן יכולות להשיג תוצאות נפלאות גם באמצעות איפור זמני. הכלל שצריך לזכור הוא שאנחנו רוצות ליצור משחק של ממדים, שייתן אשליה של נפח.


הנה כמה טיפים שיעזרו לכן להגיע לתוצאה הרצויה:



אם אתן מחליטות ללכת על שפתיים מודגשות, חשוב לבחור ליפ ליינר (תוחם שפתיים) ושפתון שמשלימים זה את זה. אם תבחרו תוחם שאינו דומה לשפתון, בקלות יכול להתקבל מראה זול ומצועצע. הצבעים צריכים להתמזג בהרמוניה, הדרך שאליה אנו רוצים לכוון היא מכהה לבהיר.



את התוחם, בעיקר אם יש לכן שפתיים דקות, יש לשרטט בדיוק מעל הקו החיצוני של השפתיים. נסו לשמור על קווים חדים ככל האפשר במרכז השפה העליונה, כדי ליצור תחושה של שפתיים משורבבות יותר מהרגיל.



אחרי ששרטטתן את “משטח העבודה”, נסו להיכנס עם הקו פנימה. הדרך הכי טובה לעשות זאת היא ציור של קווים קטנים שנכנסים מהקו החיצוני פנימה אל השפה. את הקווים הקטנים האלו הקפידו לסיים לפני מרכז השפה.



אחרי שיש לכן בסיס טוב ותחום, אפשר לעבור לשפתון. בעזרת השפתון, שצריך להיות בטון אחר או שניים יותר בהיר מהתוחם, מלאו את מרכז השפתיים ועלו גם על קו התוחם. אם אתן רוצות למזג בין הצבעים טוב יותר, תוכלו להשתמש במברשת מטשטשת.