שוק הבישום מגלגל מדי שנה 700 מיליון שקלים רק בישראל. מדובר באחד השווקים התחרותיים ביותר, מה שגורם לבתי האופנה הגדולים ולידוענים רבים להוציא בשמים שונים כל הזמן. זו בדיוק הסיבה לכך שעלתה תמיד שאלה סביב הדממה הניחוחית שבחרו בה ב”שאנל” ב־15 השנים האחרונות, אז הושק Chance, הבושם האחרון של המוסד הצרפתי המפואר. אבל הנה, לפני כחודשיים השיק סוף סוף בית האופנה היוקרתי את הבושם החדש שלו, “גבריאל שאנל” - שמה המלא של האישה שזכתה לכינוי האלמותי “קוקו”. 
 
אם נשים בצד לרגע את ההיסטוריה האנטישמית שלה, גבריאל האותנטית, האישה בשר ודם, היא זו שהובילה וסללה את הדרך לנשים רבות לעמוד בזכות עצמן, לבחור את דרכן וגורלן. היא פורצת הדרך שמרדה במוסכמויות החברתיות כשהכניסה את חליפות המכנסיים הגבריות לאופנת הנשים, יצרה אופנה מבדי עבודה (ג’רסי), הפכה את השמלה השחורה הקטנה לאייקונית ובעיקר העיזה ופרצה גבולות חברתיים ונעמדה בחוד החנית של עולם האופנה, שהיה שייך כמעט כולו לגברים בלבד.
 
הולדתו של הבושם “גבריאל שאנל” הוא עוד דף בהיסטוריה של המותג. הגעגוע הנוסטלגי והאג’נדה הפמיניסטית הם אלה שהובילו את הבחירה בשם הפרטי, שכמו אומר “תבחרי את הגורל שלך”. 


גבריאל
גבריאל

 

אבל מעבר לכך, החדשנות עוטפת את הבושם מהניחוח ועד לבקבוק. בעוד שבדרך כלל שופטים מוצרי יוקרה גם על פי משקלם, בשאנל החליטו ליצור בקבוק זכוכית דק במיוחד, שקוף ונקי, “המאפשר לבושם לזהור במלוא הדרו”, כפי שהסבירו בחברה בהמשך לדברי שאנל עצמה: “יוקרה זה מה שלא רואים”. על העיצוב החדשני עבדו במשך חמש שנים.

חיתוכי הזכוכית הייחודיים, שבדרך כלל נמצאים בתוך הבקבוק, הוצאו ושויפו באלכסון אל החוץ, ומובילים השתקפות של אור אל המרכז, שם מתנוססת התווית הקלאסית, החותמת את הלוק הייחודי ומעניקה תחושה של תכשיט מנצנץ.

בתוך בקבוק הזכוכית המנצנצת מתנועע לו הבושם בגון ה”לאמה” - גוון מיוחד בין כסוף לזהוב המעניק תחושת עומק, יוקרתיות וחגיגיות. הפקק הזהוב עוצב כמרובע משויף, שנצבע במיוחד בלמינציה שתאפשר עם החיתוכים הזוויתיים השתקפות של אור ותחתום את הלוק הזוהר, הזהוב והעשיר של הבושם. 
 
על הבושם היה אמון אשף הניחוחות של המותג, אוליבייה פולג’, שהוא ממשיך דרכו של אביו, ששימש אף הוא באותו תפקיד במשך שנים. הניחוח העדין אך מלא הנוכחות הוא שילוב של פרחים לבנים כגון יסמין, טוברוזה, פריחת התפוז, מאסק, הדרים וילנג־ילנג, שיוצרים יחד ניחוח פרחוני מלא נשיות, אך בלי המתקתקות וההתייפייפות מסביב, המתכתב בשלמות עם הציטוט של שאנל: “בחרתי את האדם שאני רוצה להיות ושהנני”. 
 
הפרזנטורית שנבחרה להוביל את קמפיין הבושם היוקרתי היא קריסטין סטיוארט, שהיא, לפי הבכירים בחברה, “התגלמות של אומץ, תעוזה, תשוקה ונשיות". ההשקה החגיגית התקיימה במיקום היוקרתי ביותר בפריז - בפאלה דה טוקיו - והאורחים לא רק נהנו מהמוזיקה של פארל וויליאמס שתפקד על תקן הדי.ג'יי, אלא גם ממבוך מראות וציטוטים נוסטלגיים של קוקו (גבריאל) שאנל, לצד המחשה של ההשראות והניחוחות שהולידו את הבושם החדש.