שופכים את השמן: יודע כל חובב מסאז’ים כי אין עונג בלי מחיר: עיסויים מכל סוג – שוודי, משולב, רקמות עמוקות, רפלקסולוגיה, פיזיותרפיה, לספורטאים וסתם בשביל ההנאה - כרוכים בעבודה עם שמנים. אלא ששמנים, כידוע, הם עולם מלא ושלם גם של כתמים ושל אי־נוחות.



בהתאמה, עולם המעסים מתחלק לשתי קבוצות עיקריות: חובבי שמנים ואלו שרק חיכו שיגיע משהו חדש. קרם Dual Purpose Massage Cream מסדרת תכשירי Biotone (ביוטון) פותח בדיוק לשם כך. הוא משלב את התכונות של שמן העיסוי המסורתי, אבל מבוסס על מים, נספג בתוך העור ופוטר את המעוסה והמעסה מהשמנוניות המוכרת שנותרת על העור, על הבגדים או על מיטת הטיפולים. הוא ממריץ את מחזור הדם בזמן הטיפול, מרגיע את העור, מגן על הרקמות ומונע יובש, וראוי לציין את הריח העדין במיוחד. לצד הלוונדר, שממנו עשוי הקרם, ניתן למצוא גם ארניקה אנטי־דלקתית להפגת כאבים; אלוורה אנטי־אלרגני; אגוז קוקוי עשיר בחומצת שומן אומגה 3, בחומצה לינולאית ובוויטמין E ; מרווה ומליסה רפואית; וקיסוס הידרה להמרצת מחזור הדם ולהאצת סילוק פסולת ורעלים מהגוף.



במלאת כחצי יובל למהפכה שהתרחשה במרכזי ספא יוקרתיים בארצות הברית שהשאירו את שמן העיסוי לזיכרון ועברו לקרם, מאמצים אותה גם מלונות הספא של רשת ישרוטל. לא רק הם: גם ספורטאים מקצועיים מוזמנים לטיפולי ספורט מסאז’ לפני תחרויות עם ביוטון, מבלי להזדקק למקלחת זריזה ולקרצוף.




הספא של מלון כרמים. צילום: איתי סיקולסקי
הספא של מלון כרמים. צילום: איתי סיקולסקי



“הקרם מאוד מקל על אנשים שעירים. אני אוהבת את המגע של זה. יש לזה מגע נעים. הכי קרוב ליכולת הספיגה של ג’ל”, אומרת לי לובה, המעסה ממלון "כרמים" בקריית ענבים שבהרי יהודה, המשקיף אל נופים מרחיבי לב.



*לרשימת מטפלים פרטיים או מרכזי הספא הקרובים: 0732-10-20-30



קבלת פנים



תשכחו מתרשים זרימה, מתוכנית עבודה מובנית או מכל דבר אחר שמורה על אחידות. כשמדברים על טיפולי הפנים החדשים של חברת דרמלוג’יקה, “פרסונליזציה” היא מילת המפתח. כל לקוח או לקוחה זוכים לטיפול שמתאים לעור שלהם, למצבו ולצרכיו.



המותג הוותיק, המציין 30 שנה לקיומו, משיק את PRO SKIN, סדרת טיפולים המבוססת על טכנולוגיות מתקדמות ומרכיבים פעילים של הדור הבא. בשילוב עם מכשור חשמלי מן המתקדמים בתחום הקוסמטיקה, הם משפרים באופן משמעותי את חדירת המרכיבים הפעילים לעומק העור ומאפשרים תוצאות טיפוליות דרמטיות בעור הפנים. גם זה קורה ברשת הספא של מלונות ישרוטל שנושאת את הבשורה. בין הטכנולוגיות החדשניות ישנם מרכיבים פעילים בטכנולוגיה לשחרור מושהה של החומרים בעור, כזו הנהוגה בעולם התרופות. נתחיל ברטינול בריכוז של 1% שמיועד, בין היתר, להפחתה של פיגמנטציה, קמטים וקמטוטים. בטיפול החדש נעשה, על פי הצורך, שימוש באבני בזלת חמות או קרות, מכשור אולטרסאונד ותאורת לד כחולה או אדומה. הכוכבת הבאה היא חומצה היאלורונית – אותה חומצה המיוצרת בגוף, ומתאפיינת ביכולת ספיחה גבוהה מאוד של גורמי לחות המעניקים לעור מראה מוצק ומפחיתה מראה של קמטוטים בעור.



דרך ארוכה עשתה החומצה ההיאלורונית מאז 1934, כאשר התגלתה לראשונה על ידי החוקרים קארל מייר וג’ון פאלמר מאוניברסיטת קולומביה שבניו יורק. השניים הבינו כי תפקידה הוא לשמור על נפח העור ועל לחותו, יחד עם השתתפות בתהליכים פיזיולוגיים אחרים בגוף. הם בודדו לראשונה את החומר מעינה של פרה וקראו לו “חומצה היאלורונית”, כלומר זכוכית ביוונית (HYALOS) וסוכר יורוני שמכילה החומצה ההיאלורונית. רק בשנות ה־90 של המאה הקודמת נמצאו לה שימושים בטיפול בבעיות מפרקים, ניתוחי עיניים, טיפול בפצעים והחל מ־1996 גם בטיפול בקמטים.



בחומצה, מסבירים בדרמלוג’יקה, משולבות מולקולות קטנות החודרות לעומק העור לצד מולקולות ענק המגנות על העור מפני התייבשות חיצונית. שימוש במרכיב הזה במהלך טיפול הפנים מקל מאוד במצבים של עור מיובש ורגיש, ועל כך תעיד בהנהון נמרץ כותבת שורות אלו. ויש גם אוֹלִיגוֹפֶּפְּטִיד, מרכיב שבמקור מתייחס לשרשרת חומצות אמיניות ובמקרה של טיפולי הפנים החדשים, אוֹלִיגוֹפֶּפְּטִיד חדשני מוגן בפטנט בינלאומי של דרמלוג’יקה, המסייעת בהפחתה של פיגמנטציה בעור. וזה, כמובן, טוב לכולם: למחטטים כרוניים, לצעירים בעלי נטייה לעור עם כתמים או לבוגרים, מה גם שאפשר להשתמש בו בכל עונות השנה וגם בזמן הריון. מרכיב נוסף הוא ניאצינאמיד – מרכיב של ויטמין B3 לטיפול ומניעה של פצעי אקנה ועור בעייתי, היעיל גם להקלה על עור רגיש ואדמומי. “יש היום יכולת לייצר טכנולוגיות מהפכניות ושינויים בטקסטורת העור”, אומרת ליאת הלפרט פליסר, סמנכ”לית ההדרכה של החברה. “השמיים הם הגבול”.



איך זה עובד? אחרי שהקוסמטיקאית המטפלת מבצעת אבחון קצר של העור בשיטת “פייס מאפינג” של דרמלוג’יקה (Face Mapping Skin Analysis) היא בוחרת את שילוב החומרים האופטימלי לפי סוג העור ומצבו. הפורמולות הנבחרות משולבות בהתאמה עם מסכות התומכות בהחדרת המרכיבים הפעילים. לאחר שאלו נבחרו, החדרתם לעור נעשית בשילוב של אבנים חמות או מכשור מתאים ובשילוב של חימום/קירור ותאורת לד. מילה אישית: נעים, מפתיע (אבן חמה על מפתח הלב, למשל, וטיפול באמצעות אבני בזלת), ותוצאה שחילצה מהסובבים את השאלה והמחמאה המשונה: “עשית מתיחת פנים?”



*טווח מחירים לטיפול: 300־400 שקלים. פרטים באתר: www.dermalogica.co.il