רבות חוששות ממנו ואחרות פשוט לא מסתדרות איתו, אבל במזג האוויר הישראלי הוא פריט MUST HAVE בכל מלתחה. אז איך בוחרים את הז'קט שמחד יהיה לך נוח גם אם את לובשת טי שירט דקיקה וגם אם את לובשת סריג, ומאידך שישדרג לך את המלתחה ויאפשר לך לשלב אותו עם כל בגד ששוכב לך בארון? הסטייליסטית גאלה רחמילביץ' עם 11 הדיברות לבחירת ז'קט מושלם והכי חשוב - פרקטי.



1. זמן הסיילים הוא בדיוק הזמן להתחדש בז'קט או שניים בגזרה מושלמת שישרתו אותך בעונות הבאות. ז'קט איכותי הוא בדרך כלל פריט לא זול בכלל, ולכן מחשבה לטווח ארוך תוזיל לך עלויות בצורה משמעותית.


2. יש לך אגן רחב וכתפיים צרות? את יכולה לבחור בז'קט עם כריות כתפיים או כיווצים ונפח באזור הכתפיים והמחשוף.


3. שימי לב לכיסים; אם יש כיסים חיצוניים בולטים עם תפרים מיוחדים או הדפסים, זה בהחלט יעניק לך סטייל ומראה אחר, אך אם הכיסים ממוקמים באזורים רגישים, הם ידגישו בדיוק את מה שאת רוצה לטשטש, למשל: אם יש לך אגן רחב והז'קט מעוטר בכיסים צבעוניים בצידי הבטן/האגן, אזי כל תשומת הלב תימשך לאזור ותדגיש את רוחב האגן.



ז'קט של בוטיק טליה. צילום: נעמי ים סוף
ז'קט של בוטיק טליה. צילום: נעמי ים סוף



4. ישבן גדול או ירכיים בולטות? דש ז'קט גדול ורחב יעניק לך אשליה של ישבן קטן יותר וירכיים צרות יותר. אם אינך אוהבת דש ז'קט רחב וגדול, את יכולה לעטר דש קטן בעזרת סיכה או תכשיט. זה גם יחמיא לגופך ויאזן אותו עם חמוקייך וגם יעניק לך מראה יותר עדין ורך.


5. ציון A; ז'קט בגזרת A עושה חסד עם כל מי שבורכה בפלג גוף תחתון רחב יותר מפלג הגוף העליון. העדיפי ז'קט מבד עבה יותר על מנת שלא "ידבק" לקימורייך.



6. כפתורים או עיטורים בולטים ומיוחדים התפורים לאורך דש הז'קט, יעניקו לך מראה צר וגבוה יותר.


7. ז'קט מושלם הוא זה שקו תיפורי הכתפיים מונחים על הכתפיים ולא על הזרועות. תיפור במקום הנכון יעניק לך מראה זקוף ורזה יותר. מנגד, תיפור כתפיים שמונח על הזרוע יגרום לך להרגיש ענקית ויפריע לך לזוז בחופשיות.



ז'קט של ברשקה. צילום: יח"צ
ז'קט של ברשקה. צילום: יח"צ



8. ז'קט במידה הנכונה יאפשר לך להזיז את ידייך לכל הכיוונים ולשלב אותם מבלי שהכפתורים יקפצו או שהתפרים ייפרמו. שימי לב לפרופורציה של השרוולים ואם את מנשות הסריגים, מדדי אותו מראש בחנות עם סריג, כדי לוודא שיש לך מספיק מקום.


9. ז'קט שחור, ז'קט אופנוענים וז'קט ג'ינס לא יוצאים באמת מהאופנה לעולם. הם תמיד חוזרים בואריאציות שונות, לכן הם תמיד שווים את ההשקעה, שכן ניתן ללבוש אותם כל שנה ולשלב אותם עם בגדים שונים.



ז'קט של אמריקן איגל. צילום: יח"צ
ז'קט של אמריקן איגל. צילום: יח"צ



10. לא משנה מה מבנה גופך או משקלך, העדיפי תמיד ז'קט מובנה עם דגש במותניים. הם יעניקו לך מראה נשי יותר.


11. קצר או ארוך? תלוי במבנה הגוף שלך. ז'קט קצר עד לאגן חותך את הגוף, לכן אם יש לך אגן רחבי העדיפי ז'קט שמגיע עד קו הירכיים. ז'קטים ארוכים מעניקים אורך לגוף, לכן גם אם את לא 1.80 מטר - העזי למדוד ז'קטים ארוכים.