קבוצת H&O פתחה היום (רביעי) בקניון איילון את הסניף הראשון של מותג האופנה הפולני Reserved וצפויה לפתוח עוד 30 סניפים ברחבי הארץ עד סוף 2022. הרשת הבטיחה ל-200 הקונים הראשונים שירכשו ב-200 שקל ומעלה כרטיס טיסה לבודפשט, בוקרשט או בלגרד - הודעה שגרמה להסתערות של מאות קונים על החנות.
שיגעון קניות בקניון איילון
מנכ"ל קבוצת H&O התייחס ב-103FM להחלטה להביא את המותג לישראל: "אנחנו בהתרגשות מטורפת, המון אנשים עמדו בתור בכניסה לחנות. לישראלים חסרה החדשנות, אמנם אנחנו מספקים מחירים אטרקטיביים אך אילו המוצר לא היה חדשני, הישראלים לא היו רצים לקנות אותו. כל שבוע תגיע אלינו קולקציה חדשה, אנחנו מביאים רק 12 פריטים כל פעם, יש לנו את הפריבילגיה לקחת מנות קטנות במחירים זולים ב-30% מזארה. כיום יש לחץ מטורף על הסניף הראשון והצבנו 14 מאבטחים כדי שהכל יעבור בשלום".

צילום: אבשלום ששוני




צילום: אבשלום ששוני


כשנשאל אם זה לא מפחיד להשקיע במוצרי ההלבשה בקניונים כששוק האינטרנט נוגס בו השיב: "המותג הזה צמח ב-17% עם מחזור מחירות של 4 מיליארד שקלים. המחירים של המוצרים שלנו יימכרו באותם המחירים בוורשה. בהתחלה חשבנו כמו כולם והלכנו למערב אירופה וארצות הברית ולא מצאנו את הדבר הזה, לא לקחנו דבר כי לא מצאנו דברים משני שוק. בסוף ניגשנו למזרח אירופה ומצאנו שם אוצר. אני מקווה שהשחקנים הישראלים והבינלאומיים יעשו חשיבה מחודשת. כשזארה נכנסה לישראל השוק השתנה. לדעתי גם עם Reserved יקרה אותו הדבר".
לשיחה הצטרפה עדי יופה, הטרנדולוגית והמומחית למגמות צרכנים, שהתייחסה לכניסת המותג הפולני לישראל: "אינני נביאה אך אמיר מדבר על המגמות שמכירים. הצרכן בכל העולם ובטח בישראל מחפש את המחירים הנמוכים ומחפש את הריגוש ברכישה. ימים יגידו מה יקרה עם החברה הזו. הצרכן היום יודע לקנות בזול. הרבה מאוד שנים מי שנותן את הטון אלו האתרים הגדולים והאפשרות לקנות בגדים בכל מקום בעולם בתחרות אינסופית. זה לא מפתיע שהרשת שנפתחת בישראל היא של מחירים עממיים שנקראת הזארה הפולנית. האתגר בחנויות המכירה הפיזיות היא יצירת החוויה שאין באונליין. אדם שכבר יוצא מהבית לחנות רוצה לקבל בה משהו אחר כמו היכולת למדוד ולחוש את הבגד. אם יודעים ליצור גם את המחיר האטרקטיבי וגם את חווית הצריכה אז זה יכול להצליח".