אני אוהבת לאפות מאפים מלוחים או מתוקים ותמיד מחפשת סיבות להפעיל את התנור. יש משהו בניחוחות האפייה המתפזרים בכל הבית שפשוט עושה לי טוב בנשמה וכמובן גם בחך. בעבר כל עוגה שהכנתי נאפתה בתבנית גדולה בקוטר 28 סנטימטרים. אך עם הזמן והנטייה לשמור על הגזרה ועל כמות הקלוריות, העוגות נדחסו לתבניות קטנות יותר בקוטר של 26-24 סנטימטרים. התוצאה היא עוגות מרשימות וגבוהות שבתום האפייה עוברות טיפול יופי עם ציפויים וקרמים המשלימים את הטעם והמראה.



בשנים האחרונות חל שינוי נוסף שבמסגרתו רוב העוגות העגולות נאפות בתבניות כיכר או בתבניות משודרגות ומעוצבות המקנות להן צורה ועניין נוסף. אך מה שהכי מרתק הוא שכיום הבצק ממלא שלל תבניות אישיות מעוטרות, כאלו המשמשות בדרך כלל לקאפקייקס, אבל המתכון אינו של קאפקייק, אלא של עוגה קטנה אישית. בדרך זו שומרים על הגודל והכמות של מנת המתוק שצורכים, ועל הדרך זוכים לעוגות אישיות יפהפיות. את העוגות האישיות והטעימות לא חייבים לעטר ולקשט בקרמים ובציפויים. די בפיזור אבקת סוכר או זילוף סירופ מייפל או סילאן.



לפורטל הקולינרי של פסקל פרץ-רובין



טיפסקל: פרג טחון מתקלקל מהר, ולכן חשוב לקנות גרגירי פרג שלמים אם לא מתכוונים להשתמש בהם מיד, ורק לקראת השימוש טוחנים אותם דק. החלטתם לקנות פרג טחון? הקפידו לבדוק את תאריך התפוגה על שקיות האריזה. אחסנו את הפרג במקום קריר ויבש השומר על איכות הפרג. אני מקפידה לאחסן במקרר או במקפיא.



רוצים להעשיר ולגוון את העוגה? הוסיפו לעוגה 2־ 3 כפות של אגוזי מלך גרוסים או כף צימוקים. אפשר לצפות בציפוי שוקולד, בקרם שוקולד או בקצפת לפי טעמכם ולעטר באגוזים גרוסים או בשבבי שקדים מולבנים.



עוגת פרג קלילה


החומרים ל־14-12 תבניות קאפקייקס מנייר:



לבצק:
4 תפוחי עץ בינוניים חמצמצים קלופים, מנוקים מליבות וחתוכים לקוביות


3 כפות סוכר


6 ביצים מופרדות (לחלבונים וחלמונים)


½1 כוסות סוכר


200 גרם גרגירי פרג טחונים


100 גרם חמאה, מרוככת או מחמאה, מרגרינה, מזולה


2 כפות קורנפלור


1 כפית תמצית וניל


½ כוס קמח תופח, מנופה


תרסיס שמן או חמאה מומסת לשימון עטרות הקאפקייקס



לעיטור:
½ כוס שקדים מולבנים פרוסים או אבקת סוכר



אופן ההכנה:
מניחים בסיר את קוביות התפוחים ושלוש כפות סוכר. מוסיפים מים עד לכיסוי ומביאים לרתיחה. מבשלים במשך עשר דקות, מסננים ומועכים את התפוחים.



מקציפים את החלבונים במערבל במהירות גבוהה, תוך הוספה הדרגתית של כוסות הסוכר, עד קבלת קצף גמיש ויציב. מערבבים את התפוחים המעוכים עם חלמונים, פרג, חמאה, קורנפלור ווניל.



מקפלים את הקצף לתערובת, ולאחר מכן את הקמח, עד לקבלת עיסה אחידה. מסדרים את תבניות עטרות הקאפקייקס על תבנית תנור. מרססים אותן קלות בשמן.



יוצקים את תערובת הבצק לתוך התבניות האישיות המשומנות, משטחים, מפזרים מעל את השקדים הפרוסים ואופים כ-60-50 דקות בתנור שחומם מראש ל־180 מעלות. מצננים. בנוסף, אפשר לבזוק אבקת סוכר מעל