מי היה מאמין. לא מזמן חגגנו את ט״ו באב, והנה שוב נגזר עלינו לפנק את בני הזוג בפרחים, בשוקולדים ובארוחה רומנטית לאור נרות.



אומנם תמיד יהיו את אלה שיגידו ״אנחנו לא חוגגים חג נוצרי״ (ובאותה נשימה לא מוותרים על ״בלאק פריידיי״), אבל מספיק שאחד מבני הזוג ייעלב אם הפרטנר יתעלם מיום מתקתק זה כדי ליצור משבר.



ולנטיינס דיי ייערך רק בשבת הבאה, אולם מי שרוצה להימנע ממשבר, מומלץ לו להזמין כבר כעת זוג מקומות במסעדה פלוס בייביסיטר לילדים. בשני המקרים, אגב, המחירים מרקי-עים שחקים ביום זה, אבל כפי שאמרו חז״ל - כשאין ברירה, פשוט אין ברירה.



כדי לסייע לכם לתפוס את המקומות הטובים יותר במסעדה (ולא במרפסת המקורה, שתמיד נראית כמו סככה לא חוקית), הנה המלצות הבית לחגיגות יום האהבה במסעדות. מהרו ושריינו מקומות.המסעדה האידאלית ליום האהבה היא גם רומנטית מאוד וגם, לא פחות חשוב, משתלמת כלכלית.



מל ומישל


מסעדות איטלקיות מתומחרות נמוך יותר ממסעדות אחרות בגלל עלות חומרי הגלם שלהן. ייצור פסטה (או, זול יותר, רכישת פסטה יבשה מוכנה מ״ברילה״, כפי שנוהגות מסעדות רבות בארץ) נחשב למשתלם מאוד כלכלית, גם כאשר מנת פסטה נמכרת במחיר מופקע של 80-70 שקלים. במילים אחרות - גם אם תתפרעו, לא תצאו בנזק גבוה מ-250 שקל, כולל כוס יין.



המסעדה יפהפייה, רומנטית מאוד ומיישמת בפועל את הביטוי ״ארוחה לאור נרות״. כש-לזה מצטרפות מנות עדינות ומוקפדות, בפרזנטציה מרשימה, נדמה שמצאתם את המסעדה המושלמת ליום זה. או ליום הנישואים שלכם. • בן יהודה 155, תל אביב, 03-5293232.




מיישמת בפועל את הביטוי "ארוחה לאור נרות". "מל ומישל". צילום: נאור רהב



אדורה



לא רחוק מ״מל ומישל״ שוכבת המסעדה הצרפתית-צפון אפריקאית של אבי ביטון.  השף הצעיר (עד מתי, אגב, מותר לכנות שף במילה ״צעיר״, גם אם יש לו פז״מ של יותר מעשור?) פתח את המסעדה כשהיה רווק הולל, הצטלם לאיזו כתבת מגזין כשהוא חצי עירום ומחבק דג ענק. היום הוא נשוי פלוס, מיושב, רגוע - והזמן עשה לו טוב. גם למסעדה. מאז הפכה ״אדורה״ ממסעדה סמי-פרועה למסעדה רומנטית, בעלת פינות ישיבה קסומות ומנות צבעוניות אשר מגרות את חמשת החושים.



לא טעמנו עדיין מהתפריט החורפי, אולם כבר סימנו לעצמנו מה נזמין לכשנגיע: רביולי מקמח דורום במילוי גבינת ריקוטה מעודנת, אפונת חורף ושמן זית עם רוטב של חמאת עגבניות שרי צהובות. נשמע כמו מנה אידאלית לוולנטיינס. • בן יהודה 226, תל אביב, 03-6050896

 


פעם זאת היתה מסעדה סמי פרועה. אדורה. צילום: ראובן קסטרו




"המטבח של רמה"


לצערנו - ואנחנו כותבים זאת בעצב רב - לא מצאנו עדיין מסעדה ירושלמית אחת שיכולה להתמודד מול התחכום, הנועזות והאיכות של מסעדות הגורמה בתל אביב.



זו לא התנשאות תל אביבית, אלא ניתוח פשוט של מבחני טעימה שאנחנו עורכים בשנים האחרונות. ״המטבח של רמה״ אומנם אינה ירושלמית, אבל היא מצויה באזור חיוג 02, והיא היחידה, בעינינו, שבשבילה שווה להיכנס לאוטו ולהרחיק.



״המטבח של רמה״, הפתוחה בסופי שבוע בלבד, היא חצי מסעדה-חצי קונצרט. כמעט כל מנה היוצאת מהמטבח היא יצירת מופתית של טעמים עזים וצבעוניות מפעימה, המשולבים בחומרי גלם איכותיים (הגדלים במקום) ובחדשנות יצירתית. לא פלא, אפוא, שהבעלים רמה בן צבי היא רקדנית והשף תומר ניב הוא מוזיקאי. יחד הם יוצרים ארוחה הרמונית ורומנטית, שבה אפשר - וכדאי - גם ללקק את האצבעות. של האוכל, וזה של זה.


נטף, הרי יהודה, 02-5700954



חצי מסעדה חצי קונצרט. "המטבח של רמה". צילום: יח"צ



אנדיב
יש מסעדות רבות בישראל עם נוף לים, אבל אין הרבה טובות כאלה. לצערם של הסועדים, רבים מבעלי המסעדות האלה ״מנצלים״ את הנוף המרהיב על מנת למשוך לקוחות, וזונחים את הצד הקולינרי. לא כך ב״אנדיב״ האשדודית. אומנם הנוף אינו משתקף מחלון המסעדה ממש, אך הוא נמצא במרחק פסיעה - חוצים כביש והנה אתם נוגעים במים.



החדשות הטובות יותר הן שהמנות ב״אנדיב״ סקסיות ומגרות ונראות כאילו יצאו מז׳ורנל. השף גיא פרץ מפליא במנות טעימות, בהן מניפת סינטה, פילה דניס בקראסט של פיסטוק, קרם פתוחי אדמה, סלקים צלויים וקונפי שרי, סטייק סינטה עם מוח עצם ועוד, אולם מעל כולן נמצאת המנה שבזכותה נמצאת מסעדה ברשימה רומנטית זו: סשימי אינטיאס ים תיכוני - נתחי אינטיאס, פלפל חריף, פנקו, מיקרו סלק, לימונים כבושים, שמן זית ונגיעת שמן שומשום. • הטיילת 21, אשדוד, 053-8097048 (כשר).



מנות סקסיות ומגרות שנראות כאילו יצאו מז'ורנל. אנדיב. צילום: יח"צ




מסה



התקפת צבע לבן שמקבלת את פני הנכנסים למסעדת ״מסה״ - הווילונות הלבנים הארוכים, הקירות הלבנים, המפות, הכיסאות, נברשות הענק, הספות - אינה כוס התה של כולם. ההוד וההדר הנשקף מכל עבר אינו הטעם של כולם.



אם להסתמך על מספר הסועדים הנכנסים למסעדה ומצלמים אותה מהכניסה, ניתן לשער שמספר האנשים שאינם מתחברים אליה קטן ממספר האנשים שדווקא כן, אבל על דבר אחד שני הצדדים יסכימו: האוכל כאן נהדר.



השף עטור הפרסים והסלבס אביב משה מפליא במנות קטנות וממזרתיות, בעיקר על טהרת הדגה, ומצליח להפתיע גם את הסקפטיים. קצרה היריעה מלשבח את התעוזה והמחשבה היצירתית של השף, לפעמים כדאי פשוט לפתוח את הארנק (ובמקרה הזה צריך לפתוח רחב) וליהנות כל עוד אתם יכולים. ולנטיינס הוא הזדמנות מצוינת להשלים פערים ולבקר ב״מסה״. ובעזרת השם, עד ולנטיינס הבא, גם השף מתחתן.  הארבעה 19, תל אביב, 03-6856859.



מצליח להפתיע גם את הסקפטיים. "מסה" של השף אביב משה. צילום:  נאור רהב