מוזיקה קלאסית מקבלת את פנינו.


איזו עוד מסעדה משמיעה היום באך ובטהובן? הפלייליסט של גלגלצ השתלט גם על עולם המסעדנות, ומוזיקה קלאסית היא דווקא מרעננת.



נדמה ש״אחוזת שולמית״, הממוקמת על צלע הר בראש פינה, מצויה באווירת וינטג': יצירות אמנות עשויות מקרמיקה תלויות על הקירות, מפיות בד - מקופלות כמו באולמות השמחה של פעם - מונחות על הצלחות, ואפילו סוג הפונט בתפריט נראה מיושן. ולא בכדי. למסעדה יש היסטוריה עשירה: קורותיה החלו כבר בשנות ה־30 של המאה הקודמת. המתיישבת שולמית זרחיה הקימה את המסעדה, כדי שת־ שמש חדר אוכל לחיילים העברים שנלחמו בסורים, ותארח בה את ראשי משלחות האו״ם וסוריה שהיו מגיעים לדון בשביתת הנשק. חתיכת היסטוריה.



המבנה שמר על אופיו גם בחלוף 80 השנים: הרהיטים המסיביים עומדים על תלם, הגרמופון מוצב ברקע, שולחנות עשויים מעץ אלון משמשים את הסועדים, ולמרגלותינו מרצפות מרובעות קטנות. רק הנוף, שבעבר השקיף על עמק החולה ועל החרמון, נחסם בידי כמה עצי איקליפטוס גבוהים שצמחו וגדלו במשך השנים. לא שאנחנו קוראים לכריתתם, אבל אם כבר החלונות שקופים מהרצפה ועד לתקרה, ואם כבר יש פוטנציאל לנוף עוצר נשימה - אולי ניתן לדלל אותם מעט? צפייה מבעד לענפים בנוף פסטורלי של עמק החולה תוך כדי אכילה יכולה להיות חוויה נפלאה.



ויש גם אוכל, ולמרבה ההפתעה הוא יצירתי ומרענן, ובהחלט משתווה למנות גורמה שבעטיין מגיעים לקוחות למסעדות השף המוכרות והמוערכות בתל אביב, ומשלמים כסף רב. כבר ממנת הלחם בפתיחה (18 שקל) ניתן היה לנבא את שעתיד להתרחש: ללחם, החביב והעשיר למדי, נוספו כמה מטבלים, וביניהם טחינה. אלא שהטחינה היא לא ככל אחיותיה: כאן היא מעורבבת בסילאן ובדבש ביחס של 7:1 לטובת הסילאן. בדיוק כמו שגרמניה הביסה את ברזיל בגמר המונדיאל. 7:1. התוצאה המדויקת פשוט ממכרת. עד כה טעמנו טחינה עם דבש, והכרנו טחינה עם סילאן, אבל לא את ערבוב שלושת חומרי הגלם יחד, שיוצר מטבל שאי אפשר להפסיק לנשנש ממנו. לחולי סוכרת, אגב, משחקים פה עם תמהיל הסוכר כדי שייהנו גם הם. נחמד מצדם.



אחת ממנות הדגל ב״אחוזת שולמית״ היא מרק הערמונים (50 שקל), הטעים כפי שמדמיינים אותו - סמיך, חם ובעל טעם של ערמונים אמיתיים. את המרק מכינים פה עם גזר ודלעת טחונים היטב (״יש לנו מג׳ה מיקס שקוראים לו 'רמבו'״, מסבירים לנו), ובתוספת שמנת, כמובן, כך שנוצר מרק קטיפתי, עשיר ומתקתק במידה. גם מנת עלי הגפן (45 שקל) שונה ומרשימה - שלוש יחידות שמנות ועבות הממולאות באורז, צימוקים וצנוברים, ובעיקר בבשר טחון עשיר בכמות נדיבה.



המנה הראשונה המרשימה יותר היא טו-רטלי (46 שקל), שנראתה מעט מחשידה עם הרוטב הוורדרד שמציף אותה - אך החשד נעלם לאחר הביס הראשון. ״הוורדרד הזה״ הוא רוטב שמנת, פלפלים קלויים ועגבניות, והוא עוטף את בצק הטורטלי הצהבהב הממולא בכמות נדיבה של בשר בקר עסיסי ורך. אי אפשר שלא להתמוגג ממנה.



כל כך התמכרנו ללחם עם הטחינה ששבענו, ולכן הסתפקנו במנה עיקרית אחת בלבד - אבל איזו מנה! חמש צלעות טלה בגריל ברוטב יין אדום מתקתק (140 שקל), ותחתיהן פירה שאין מילה אחרת לתאר אותו מלבד נימוח. כן, אותה מילה מאוסה ולעוסה מקבלת פה פרשנות אישית אמיתית, בזכות מרכיבי הפירה - מלבד תפוחי אדמה יש בו גם פרמזן ושמנת.



קינחנו במנת שזיפים שיכורים על גלידת וניל (36 שקל) - קינוח שהומלץ על ידי שכננו לשולחן, ובאופן אישי אותנו קצת פחות ריגש. חייבים להודות שקשה להתרגש מכל מנה.



יצאנו בתחושה של התרוממות רוח, והבטחנו זה לזה ברגע של שובע שניפגש שוב בטיול הבא שלנו צפונה.



"אחוזת שולמית", רח' דוד שו״ב 34, ראש פינה, 04-6931485



חדשות האוכל



ענף במשבר



כנס איגוד המסעדות יתקיים בשבוע הבא ויעסוק במצב העגום של הענף ובדיסוננס בין התדמית ה״נוצצת״ לבין מלחמת ההישרדות היומיומית, בייחוד לאחר מבצע צוק איתן. שי ברמן, מנכ״ל איגוד המסעדות: ״על ממשלת ישראל החדשה שתיבחר לטפל באופן מיידי בסכנת התמוטטות ענף המסעדות בישראל, הנתון במשבר קשה בשל ירידה משמעותית בכניסות התיירים לארץ, האטה כלכלית ועודף רגולציה שלעסק קטן אין יכולת להתמודד איתו״. בהצלחה, אנחנו אתכם.



אביב מתוק



כבר התחלתם לשבור את הראש מה להביא למארחים שלכם בליל הסדר? הנה מה שאנחנו נשמח לקבל: רשת מקס ברנר משיקה את קטלוג המתנות החדש לפסח, עם מארזי שי מהודרים ומעוצבים בקופסאות עץ ופח הגדושים בשוקולדים איכותיים (כשרים לפסח, כמובן). להשיג דרך האתר:



Shop.max-brenner.co.il



או בטלפון 1-700-70-88-77.



הפסח יהיה טעים



יברך האל את הקונדיטורים של רולדין, שבכל חג מצליחים ליצור את המאפים שבזכותם החיים יפים. בתפריט פסח, שיושק בקרוב, יש עוגות, עוגיות ומאפים שכלל לא מרגישים שהם כשרים לחג. מעבר לעוגות החלביות הממכרות ולעוגות הפרווה, מככבים המקרונס הצרפתיים היפהפיים והמתוקים, בשלל צבעים וטעמים. אל תוותרו.