קרב עז ניטש על החך הישראלי בין חלקי העוף השונים: השוקיים העסיסיות מצד אחד, שאותן כיף לאכול בידיים, וחזה העוף מצד שני, שממנו מכינים את השניצל, מלך ישראל. 


"וינגס" מנסה לשנות את כללי המשחק ולהכניס גורם שלישי לדו־קרב: כנפיים. אם עד כה שימשו הכנפיים כמנה ראשונה המוגשת במסעדות אמריקאיות, הרי ש"וינגס", בר הכנפיים הראשון בישראל, הופך אותן לחזית, לארוחה עצמה, לגימיק שלבטח ימשוך סקרנים ויהיה להיט במסיבות. כמה לא מפתיע לגלות שמאחורי המיזם מסתתר עולה חדש מ... ארה"ב, שם מסעדות הכנפיים פופולריות כמו הג'חנון בתימן.
 
והן טעימות, הכנפיים, ואי אפשר שלא ללקק את האצבעות, בזכות מגוון של רטבים עסיסיים בשמות מקומות פופולריים, בהם "טקסס" (ברביקיו מעושן), "ניו אורלינס" (קייג'ון), "קוסמוי" (חלב קוקוס), "בנגקוק" (צ'ילי מתוק), "מומבאי" (חלב קוקוס, קארי, תפוחים ומנגו), "שנגחאי" (חמוץ מתוק) ועוד. ה

בעיה היא שלא משנה כמה כנפיים תאכלו – לא תשבעו. תשברו את העצמות, תלקקו לפני ולפנים, תמצצו – ועדיין, למרות ההנאה, לא תשבעו. האם יש סיכוי למיזם שכזה בישראל? נדמה שרק פתרון יצירתי, בדמות השלמת קלוריות בעזרת פחמימות, ייתן לו סיכוי טוב לשרוד במשך שנים רבות.


"וינגס", הרצל 12, תל אביב, 03-6708010

הלאנץ' בוקס הטעים בעיר

בקרב הארוחות המוכנות, אלו של "לאנצ'בוקס" ממוקמות במקומות הראשונים. חנות הקונספט החדשה מציעה מגוון ארוחות מוכנות המוגשות בקופסאות פלסטיק, כשעליהן מדבקה עם הערכים התזונתיים שלה. בשורה התחתונה, המנות פשוט מפעימות. הן ביתיות, טריות, מוגשות באופן מסודרת, נקי ומכבד, ומתאימות הן לאנשי עסקים המעדיפים לאכול מעל למקלדת, והן להורים עסוקים הדואגים לאוכל לילדיהם מבעוד מועד אולם נבצר מהם להכין.
 
בין המנות (24־36 שקל): קציצות בשר ברוטב עגבניות (אמיתי!), רצועות פרגית בפסטו וירקות אפויים, לביבות טופו ואדממה ועוד, ובתוספות המושקעות ניתן למצוא פסטה אליו אוליו עם ארטישוק, אורז מלא ואדום עם ירקות ועוד.


קציצות בורי טרי על מצע קפונטה של לאנצ' בוקס. צילום: יח"צ

הבעיה העיקרית במנות האלה היא שהן לא ממש משביעות קיבה ממוצעת, ולכן יש צורך בהשלמה או בהגדלת המנה. אולי לשם כך שווה לכם לטעום את הקינוחים, שהם לא פחות ממושלמים: עוגת גבינה ולימון, מוס טריקולד, טירמיסו ועוגת נוצ'ולה (12־14 שקל). הם אולי יהרסו לכם את האיזון הקלורי, אבל היי, צריך קצת ליהנות בחיים.
 
לאנצ'בוקס, לילינבלום 19 ת"א, 03-5123234 (כשר)