אחרי חג הפסח ואחרי כל המ¬טעמים שהכנו, טעמנו ואכלנו, זה הזמן לחזור לשגרה ולגזרה.אצלי, למרות ההיערכות לחזרה לשגרה, אי אפשר בלי עוגה לצד משקה חם. כך קורה שהכנת עוגה בסיסית ופשוטה מכילה בדרך כלל את כל מה שיש. העיקר להפעיל את התנור, כי אין כמו ניחוח של עוגה הנאפית בתנור הביתי. העוגה הזו היא פשוטה וקלה להכנה, כך שכל אחד יכול להכין אותה. אני מכינה אותה בעיניים עצומות. היא תמיד משתנה, אבל לא תמיד אני זוכרת לרשום את השינוי. לכן אני קוראת לה ״עוגה של מה שיש״.



לפעמים היא בשילוב שוקולד, פירות ותוספות אחרות, ולפעמים אני משלבת בה סילאן - דבש תמרים. בפעם האחרונה שהכנתי אותה השתמשתי בקמח מלא, והתוצאה הייתה נפלאה עם גוון בריאותי. היום אפשר לשלב כל מיני שאריות קמח מצה, תפוחי אדמה וכדומה. מפזרים על פני העוגה טרם האפייה שומשום, שקדים פרוסים ומולבנים, שבבי ברס (שאותם מוצאים בחניות המתמחות), אגוזים גרוסים ועוד. אפשר לאפות את העוגה בכל תבנית שיש בבית - עגולה, סיר פלא, מלבנית, מסולסלת, תבניות כיכר וכדומה.

לפורטל הקולינרי של פסקל
 
כשהיא יוצאת מהתנור, פורסים פרוסה חמימה לצד כוס קפה מהביל, ורק אז חוזרים לעניינים.

עוגה בחושה

החומרים 
(לשתי תבניות אינגליש קייק בינוניות / לסיר פלא / לתבנית קפיצית בקוטר 26 ס"מ – לאחר שימון)
 
200 גרם חמאה רכה, אפשר מחמאה, מרגרינה או שמן קוקוס מוצק 

1 וחצי כוסות סוכר דמררה

3 ביצים

1 כוס קמח מנופה

1 וחצי כוסות קמח מלא מנופה

2 וחצי כפיות אבקת אפייה

2 שקיות סוכר וניל

1 כפית תמצית רום משובח

1 גביע יוגורט טבעי

חצי כוס חלב

3 כפות אבקת קקאו מנופה

3 כפות חלב

לעיטור:
חצי כוס גרגירי שומשום או שבבי אגוזי ברס

1 כף סילאן


צילום: פסקל פרץ רובין
 
אופן ההכנה:

1. מכניסים את החמאה והסוכר לקערת המערבל, ומערבלים עד לקבלת תערובת קצפית. מוסיפים את הביצים ומערבלים עד לקבלת תערובת חלקה ואוורירית.

2. מאטים את מהירות המערבל, ומוסיפים בהדרגה ולסירוגין את שני סוגי הקמח, אבקת האפייה, סוכר הווניל, הרום, היוגורט ואת חצי כוס החלב.
 
3. יוצקים לתוך תבנית מחצית מהבלילה. מוסיפים את אבקת הקקאו ואת שלוש כפות החלב לבלילה שנותרה, ומערבבים היטב.
 
4. יוצקים את הבלילה הכהה על הבלילה שבתבנית ומחליקים. נועצים סכין במרכז הבצק, ויוצרים מעין צורת שמונה ליצי¬רת מראה משויש.
 
5. מפזרים על פני העוגה את גרגירי השומשום, ומזלפים מעל את הסילאן.
 
6. אופים בתנור שחומם מראש לחום בינוני (180 מעלות) במשך כ-45 דקות.
טיפסקל

רוצים לקבל מרקם שונה ושוקולדי? החליפו את הקקאו והחלב ב-1 וחצי כוסות שוקולד צ׳יפס או שוקולד מריר גרוס. למראה שונה ולקבלת טעם אחר, החליפו את השוקולד בפירות מיובשים ובאגוזים.

רוצים להעשיר את העוגה? הכינו קרם או ציפוי שוקולד, וצפו בו את העוגה. אתם מוזמנים לעטר את העוגה בשבבי קוקוס, בסוכריות צבעוניות וכו'.