התפריט ב"פופינה" הוא טבלת אקסל: בצד ימין רשימת שישה חומרי גלם – דגים, בשר, ירקות, פירות ים, קינוחים וקוקטיילים. בעמודה העליונה, דרכי ההכנה – כבישה, אפייה, צלייה, אידוי ובישול עמוק. תכפילו שש כפול חמש ותקבלו תפריט של 30 מנות, שכל אחת מהן נכנסת למשבצת אחת. 



כמו במשחק "צוללות": לוקחים חומר גלם אחד מטור X, מצרפים לו אופן הכנה מעמודה Y – והרי לכם מנה. שילוב של דגים וכבישה יוצר את המנה טרטר ג'ין אנד טוניק; חיבור בין ירקות לבישול ארוך מוליד מרק ארטישוק ירושלמי; וצירוף של קינוח ואידוי יוצר עוגת גבינה מאודה. 
 
זהו גימיק נחמד, שמוכיח את תעוזתו וכישרונו של השף אוראל קמחי (וכמה שהוא מוכשר, תכף המחמאות). אבל תכלס, מדובר בתפריט ילדותי ומתאמץ. במקרה הטוב הוא מפספס מנות שהשף יכול היה להכניס לתפריט, לו היה מאשר לעצמו לכלול שתי מנות העונות לאותו צירוף של X+Y; ובמקרה הגרוע יותר התפריט נשמע מאולץ, כשהפתרון למשוואה הוא בריוש צלוי וקומפוט אגסים חם (כשמאחדים בין קינוח לבישול ארוך), או המבורגר תבשיל צלעות בקר (בצירוף בין בשר לאידוי. איפה האידוי? אה, הלחמניה!). 
 

השורה התחתונה נחלקת לשניים: קמחי הוא אחד השפים היצירתיים, המחוננים ובעלי התעוזה שיש בישראל. לו היה מוענק עיטור העוז לשפים, סביר להניח שהוא היה זוכה בה. ומצד שני, שווה להתנסות במגוון מנות ולבחור אילו מתוכן שווה להזמין בביקור הבא. וכן, בהחלט מומלץ להגיע פעם שנייה. באופן אבסורדי ניתן לומר שהפעם השנייה תהיה טובה יותר מהראשונה.
 
התחלנו ב"ספגטי קולורבי" (אם כבר הקפדה בתפריט, צ"ל קולרבי). מנה שנראית כמו ספגטי לכל דבר, אלא שטעמה שונה לחלוטין. הקול קול יעקב והידיים ידי עשיו. לצדו קציצות סלק וקינואה, שנראות ככדורי פלאפל. והטעם? נחלק בין "הברקה" ל"רעיון מצוין, הטעם פחות", בקרב יושבי השולחן. לנו צרם עניין המחיר – 64 שקלים על מנה ראשונה הוא בגדר שערורייה. 
 
המשכנו לפתרון המשוואה שמחברת בין דגים לבישול ארוך, "בריגול פילה מוסר ים" (128 שקלים). זוהי מנה שמוגשת במחבת, בעלת בסיס של ניוקי ביתי צלוי ומשובח וגרגרי אפונה, ומעל צ'יפס בננה מיובשת (צ'יפס? נדמה שאייל שני כתב את התפריט הציורי). אחד מיושבי השולחן, שנמנע מאכילת דגים בשנתיים האחרונות, נכנע למנה הזו. "אלוהית", תירץ. לאחרים היא הייתה בעלת טוויסט, אבל לא מהותי מספיק.
 
"עוף מושחת" הוא שילוב בין בשר לצלייה (88 שקלים): כרע עוף קריספית על חסה צלויה ובריוש, ביצה עלומה ורוטב שמנת כמהין. עוף הוא עוף, וטעמו הבסיסי יישמר בכל צורת בישול, ועם זאת השף מצליח לחדש בו וליצור בו טעמי לוואי מרתקים. 
 
המנה הטעימה ביותר עבורנו היא רביולי ריבת דלעת, עם כבד אווז שמימי (סליחה, הוא לא נוצר בישראל), אמרטו, שקדים וקציפת כמהין (88 שקלים). אם אין לכם בעיות מוסריות עם כבד אווז, זו המנה הנהדרת ביותר כאן. זו, והקינוח המצוין טארט פקאן (48 שקלים), עם גלידת בוטנים מלוחה ושטרויזל בוטנים. סיום מלוח לערב מתוק.
קצת קשה לסכם חוויה מורכבת כזו, נוכל רק לומר זאת: אין ספק שנשוב.
4 כוכבים
פופינה, אחד העם 3, תל אביב, 03-5757477