ממתי ישיבה בשולחן ארוך ומשותף, לצד סועדים אחרים, הפכה לטרנד קולינרי? תחושת הקיבוציות מתקבלת לכאורה בהבנה כשמדובר ב"חדר אוכל" של עומר מילר (שמאז שהוקמה בהשראת חדר האוכל בקיבוץ, שינתה את פניה והתאימה את אורך שולחנותיה לאנטיפתיות התל־אביבית);



היא מתקבלת בחוסר הבנה מוחלט כשמדובר ב"מסה" הגרנדיוזית של משה אביב (אלא אם כן זה שיושב לצדכם הוא אייל גולן. כפרה, אפשר סלפי?); ומגיעה כעת גם ל"קרנבירה", מסעדת הבשרים המעושנים במתחם "ליטל איטלי" בשרונה. כאן, לפחות, יש הצדקה ארכיטקטונית: מדובר במקום קטן, בצורת רי"ש, שאינו יכול להכיל סועדים רבים, ולכן נדמה שהפתרון היחידי הוא ישיבה בצוותא, זה לצד מרפקו של זה. אבל בתכלס מי מכם באמת רוצה לשבת כך? מי אתם, אנשים מוזרים, שנהנים מישיבה צמודה לזוג שלצדכם, כשהם מאזינים לכם ואתם מאזינים להם, כשהם פוזלים לצלחתכם ואתם נוגעים במזלגם? האם אתם עלוקות או שמא אנחנו מיזנתרופים?



הצפיפות כמעט נשכחה כשהתקבלה מנת האנטיפסטי הראשונה המוגשת על מגש עץ גדול ממדים (42 שקלים) – אושר גלום בפיסות קטנות. לצד פוקאצ'ה ביתית עם שמן זית וחומץ בלסמי, מצאנו פלפלים קלויים בתחמיץ יין לבן, גבינת ריקוטה פרסקה, ירקות צלויים כמו סלק וקישוא מתובלים היטב וכמה פרוסות ויטלו – פסטרמה עגל בכבישה ביתית. עושר טעמים, מגוון מנות פתיחה – בדיוק מה שייחלנו לו. אפילו המחיר הוגן, הוגן פלוס.
 

את ההמשך אפשר להגדיר ב"מסוגלות", ובלעז – פוטנציאל. יש ל"קרנבירה" פוטנציאל להפוך למסעדה קטנה ושובבה, כזו שתוכלו לקחת אליה את החברים הטובים שלכם לערב של בירה ובשר. בינתיים היא פחות מממשת את הייעוד הזה, אם כי צריך לראות את הצד החיובי: היא בדרך לשם.
 
הגענו לכבוד תפריט צלעות חדש הכולל שלוש מנות, אלא שבאותו הערב הוצעו שתי מנות בלבד. מתוכו בחרנו בסקוטאדיטה – ספריבס טלה מבושלות בציר ירקות ארומטי, מונחות על יוגורט בופאלו וסלט פלפלים קלויים ומנטה (98 שקלים). נשמע מגרה, נשמע מבטיח, נשמע מהפכני. בפועל, שדרת הצלעות הגיעה כה שרופה (המלצרית: "ככה מגישים פה"), שבקושי מצאנו בשר מתחת לעור.

היוגורט חביב, אבל נדמה שהרעיון לשלב אותו עם הטלה גדול יותר מהביצוע. מנת חזה האווז עם רוטב דובדבני אמרנה (48 שקלים) הייתה טובה יותר, במיוחד לחובבי המתוק, אבל היא הייתה כה קטנה, שהזכירה מנת טעימות שממנה לא ממש ניתן לשבוע. שני ביסים והופ, נגמרה. 
 
חבל שעם שום מנה לא מוגשת תוספת פחמיתית – בשביל המסעדה מדובר בתוספת של גרוש ורבע, בשביל הסועד זה מה שעשוי לשכנע אותו לחזור אליה. במקום מציעים תוספות, אבל הן לא כלולות במחיר המנה העיקרית אלא בתוספת כספית: סלט עשבים טריים בוויניגרט בלסמי לבן (10 שקלים), תפוח אדמה צלוי בתנור אבן (16 שקלים), תבשיל שעועית טוסקני (16 שקלים) ופולנטה רכה (16 שקלים).
 
הקינוחים ממשיכים את הקו המנחה במסעדה: טעים, אבל "ליד". עוד קצת תעוזה, והמקום הופך לבונבוניירה של שרונה.
3 כוכבים
"קרנבירה", רחוב קפלן 20 תל אביב, מתחם שרונה, טלפון: 03-6979000
בוקר טוב עולם

המלונות המובילים פותחים את דלתותיהם לקהל הרחב, ומעתה אין צורך לשהות במלון כדי ליהנות מארוחת בוקר עשירה ומפנקת. היא אומנם יקרה אך שווה את המחיר 

ארוחת בוקר ביום שישי יכולה להיות עונג. אחרי שבוע לחוץ, עמוס, טרוד, אחרי שהורדתם את הילדים בגן ובבית הספר, אחרי שהתעוררתם קצת מאוחר – פינוק בבית קפה עם שתי ביצים, מגש מזטים וקפה יכול לעשות פלאים לנשמה.

וגם לזוגיות. מלונות המלך דוד ירושלים, דן תל אביב, דן אכדיה הרצליה, דן קיסריה ודן כרמל חיפה פותחים את ארוחות הבוקר שלהם בימי שישי לאורחי חוץ: אין צורך לשהות לילה במלון כדי ליהנות מארוחת בוקר של המלון, כולל כל הפינוקים.
 
על המחיר אפשר להתווכח: כאן גובים 97 שקלים לאדם. ארוחת בוקר בבית קפה עולה כ־55 שקלים. אבל מבחינת שפע, אין מה להשוות: ארוחת הבוקר במלונות דן מציעה שפע שמבלבל את העיניים ומגרה את כל החושים. והריחות, הצבעים, אינסוף האופציות והשדרוגים מאזנים את המחיר הגבוה.
 
אין כאן טוויסטים קולינריים: זוהי ארוחת בוקר עשירה אך פשוטה, עם הגבינות, המאפים והירקות הסטנדרטיים. אליה מיתוספות הביצים, שמוגשות כאן עם טיפה יותר תעוזה, כמו בנדיקט – ביצים עלומות, סלמון ורוטב הולנדז. מומלץ לחובבי הז'אנר ולבעלי ארנקים תפוחים (כשר).
מלון המלך דוד, ירושלים: 02-6208784, מלון דן תל אביב: 03-5202424, מלון דן אכדיה הרצליה: 09-9597032, מלון דן קיסריה: 04-6269127, מלון דן כרמל חיפה: 04-8303061.