לאחרונה פנו אלי סטודנטים צעירים שביקשו שאמליץ להם על מתכון קל להכנה וטעים.

תבשיל שזקוק רק לערבוב קצר, כזה שאפשר להכין בתנור בלי לטפל בו יותר מדי.

אחרי מחשבה קצרה בחרתי עבורם במתכון להכנת עוף, תפוחי אדמה ובטטה בתנור. זוהי מנה בסיסית שהחומרים בה זמינים ופשוטים, ובכל פעם מחדש אפשר להוסיף ולגוון בירקות ובתבלינים, בהתאם למצרכים המצויים במקרר.

הסוד להצלחת המנה הוא הבישול הממושך בתנור, שהופך את העוף לקריספי ואת הירקות לרכים ונימוחים. עכשיו, היות והמנה דורשת בילוי ממושך בתנור לריכוך ושיזוף, כדאי לתכנן את הזמנים בהתאם. אתם יכולים להכין את המתכון בקלות בבוקר ולהכניס את המנה לתנור בחום נמוך, כמעט חום של פלטה, למשך כשעתיים וחצי־שלוש שעות. כל שנותר להכין זה תוספת של פחמימות - אורז, פתיתים או קוסקוס, שהכנתם פשוטה וקלה.

טיפסקל

• את רדיד האלומיניום הניחו כשהצד הבוהק כלפי התבשיל והצד המט כלפי התנור. בדרך זו נייר האלומיניום מוליך את החום בצורה הטובה ביותר.

• לא אוהבים תבלין או ירק מסוים שצוין במתכון? אתם יכולים להחליף ולשנות כל תבלין וירק לפי טעמכם.

עוף בתנור

החומרים (ל־6־8 מנות):

6־8 חתיכות עוף (חזה או שוק)

1/2 כוס צ׳ילי חריף

2 כפות שמן זית

1 כף רוטב סויה

1 כף אבקת מרק בצל

1 כפית כמון

1 כף דבש או סילאן

2 כפות רסק עגבניות או עגבנייה מגוררת

בין 1/2 ל־3/4 כוס מים

מלח ופלפל לפי הטעם

6 שיני שום קצוצות דק או שלמות

1 בצל גדול פרוס

1 גזר קלוף וחתוך לרצועות

1 בטטה גדולה קלופה וחתוכה לרבעים

3 תפוחי אדמה קלופים וחתוכים לקוביות או לרבעים

אופן ההכנה:

1. מנקים היטב את מנות העוף (אפשר להסיר את העור, אך איני ממליצה לעשות כך היות והעור שומר על עסיסיות הבשר).

2. מניחים את כל החומרים בקערה רחבה ומערבבים היטב. מוסיפים את מנות העוף הנקיות ומערבבים. מסדרים את נתחי העוף, התפוחי האדמה, הבטטה והגזר בתבנית.

3. מכסים בנייר אפייה וסוגרים היטב ברדיד אלומיניום (יש להניח את רדיד האלומיניום כך שהצד הבוהק כלפי מטה). מכניסים לתנור שחומם מראש בחום בינוני (180 מעלות) למשך כ־30 דקות. מנמיכים ל־150 מעלות ואופים במשך שעה וחצי.

4. מסירים את רדיד האלומיניום ואת נייר האפייה. מזליפים מעל חלק מהרוטב וממשיכים לאפות כחצי שעה עד שעה, להשחמה אחידה של העוף והיר־ קות. מדי פעם מוסיפים מהרוטב לתבנית.