כשאני רוצה לפנק את מכרי, אני נוהגת לשוטט בין בוטיקים לשוקולד ולחפש אחר השוקולד האולטימטיבי: זה שאיכותו מעולה, וכל נגיסה בו מעוררת סימפוניה של שלל טעמים וניחוחות.
קל מאוד לאהוב שוקולד: הוא מרתק, טעים, מרגש, מושך, מאתגר, מפנק, נימוח, מרגיע, מנעים, מחזק, מבריא ומלהיב. במטבח אני מנהלת איתו דיאלוג מרתק: מחממת, ממיסה, אופה, מבשלת, מצפה, מגבשת, טועמת ויוצרת ממנו שלל מתוקים מפנקים. בקיץ החם אין דבר מרגיע יותר מגביע קטן של שוקולד, ולצדו כדור גלידה עם סירופ שוקולד. יופי של מנת פינוק לכל מצב ואירוע.
סופלה שוקולד הוא מאפה העשיר בשיעור גבוה של מוצקי קקאו המקנים טעם עשיר וארומתי לשוקולד. בנוסף, הסופלה מקבל חיזוק מעניין מקליפת התפוז והליקר. אפשר לאפות אותו בתבנית חרס אישית או עטרות נייר צבעוניות ומעניינות. בתום האפייה מתקבל מאפה עשיר ומיוחד שאפשר לצפות בציפוי שוקולד עשיר או להסתפק בבזיקת אבקת סוכר או קקאו. חשוב להקפיד על זמני האפייה כדי לא לייבש מדי את הסופלה.

היכנסו לפורטל האוכל של פסקל פרץ רובין 

סופלה שוקולד
החומרים (ל־12 מנות):
מעט חמאה או מחמאה לשימון כלי הסופלה
 200 גרם שוקולד מריר - 60% מוצקי קקאו, אפשר גם יותר 
180 גרם חמאה/מחמאה 
1 כפית קליפת תפוז מגוררת 
חצי כוס סוכר
 3 ביצים
1 כוס קמח תופח מאליו מנופה 
להגשה
חצי כוס אבקת סוכר או מעט אבקת קקאו
אופן ההכנה:

1. מחממים מראש את התנור ל־180 מעלות. משמנים את כלי הסופלה בחמאה או מחמאה ובוזקים מעט אבקת קקאו. ממיסים את השוקולד והחמאה ב״בן מארי״ (על אדים) ומוסיפים את קליפת התפוז. מעבירים את התערובת בעודה חמה למערבל חשמלי ומערבבים במהירות נמוכה תוך הוספה הדרגתית של סוכר. מערבלים עד שגרגירי הסוכר נמסים בתערובת השוקולד החמה.
2. בקערה נפרדת טורפים את הביצים ומוסיפים אותן לתערובת במערבל תוך כדי ערבול במהירות נמוכה. מוסיפים את הקמח המנופה בשתיים או שלוש מנות, עד שהוא נבלע בתערובת השוקולד.
3. מעבירים את התערובת לשק זילוף או לקנקן מזיגה ומזליפים לתבניות האישיות עד ל-שלושת רבעי מגובהן. אופים במשך שמונה דקות בתנור שחומם ל־170 מעלות, עד שהקרום העליון מתרומם והסופלה עדיין רך בפנים. ניתן לבזוק אבקת קקאו או אבקת סוכר.


טיפסקל: רוצים להעשיר ולגוון את הסופלה? אפשר להוסיף לעיסת הבצק חופן של נטיפי שוקולד-צ׳יפס. אפשר גם להגיש עם ציפוי שוקולד או גלידה. שומרים על הגזרה? הסתפקו בבזיקת אבקת קקאו בלבד.